-

شمیرانات منطقه چند تهران است؟ "۰ تا ۱۰۰ معرفی شمیرانات"

منطقه شمیرانات جزء مناطق شمالی شهر و بخشی از منطقه یک تهران است. شمیرانات در واقع یکی از شهرستان های استان تهران است. این شهرستان شامل بخش های لواسانات و رودبار قصران می باشد. شمیرانات شامل شهرهای تجریش، لواسان، اوشان، فشم، میگون، شمشک (دربندسر) می باشد.

شمیرانات منطقه چند تهران است؟ "0 تا 100 معرفی شمیرانات"

منطقه شمیرانات جزء مناطق شمالی شهر و بخشی از منطقه یک تهران است. شمیرانات در واقع یکی از شهرستان های استان تهران است. این شهرستان شامل بخش های لواسانات و رودبار قصران می باشد. شمیرانات شامل شهرهای تجریش، لواسان، اوشان، فشم، میگون، شمشک (دربندسر) می باشد.

محلات شمیرانات

شمیرانات یا شمیران منطقه ای بزرگ از تهران است که شامل منطقه 1 و 3 شهرداری تهران می شود. مرکز این شهرستان، تجریش است که در شمال این منطقه قرار دارد. شمیرانات شامل محله های سوهانک، ازگل، دارآباد، محمودیه، آجودانیه، نیاوران، دزاشیب، کامرانیه، فرمانیه، دربند و درکه، چیذر، قیطریه، ولنجک و بقیه محلات این دو منطقه می شود.

یکی از جذاب ترین محله های شمیرانات برای خرید آپارتمان ، زعفرانیه است که طرفداران زیادی دارد. برای خرید آپارتمان در زعفرانیه می توانید روزانه صدها آگهی از بهترین مشاورین املاک زعفرانیه را در سایت آقای املاک ببینید. آقای املاک با مدیریت "مهندس ایمان خدابخش"، مبتکر روش نوین بازاریابی و فروش املاک در کل ایران است.

خرید آپارتمان در شمیرانات

منطقه شمیرانات از بخش های قدیمی و اصیل مجاور تهران بوده است. با اینکه آپارتمان های نوساز زیادی در این منطقه ساخته شده، ولی هنوز هم خانه های ویلایی و قدیمی در آن وجود دارد. محله های مختلف شمیران، از نظر قیمتی با هم کمی تفاوت دارند. مثلاً برای خرید آپارتمان در فرمانیه یا نیاوران باید بودجه بیشتری نسبت به چیذر یا تجریش در نظرگرفت.

به دلیل قیمت بالای آپارتمان نوساز در شمیران، خرید آپارتمان قدیمی تر در محله های معمولی شمیران گزینه ای جایگزین است. آپارتمان های کوچک متراژ با سن بالای 10 سال در محلاتی مانند تجریش، چیذر، شهرک قائم یا سوهانک قیمت مناسب تری دارند.

گران ترین محله های شمیرانات

برخی از محله های شمیران، برای خرید آپارتمان و خانه، قیمت بالاتری دارند. این محله ها غالباً به دلیل ساخت و ساز، امکانات و موقعیت جغرافیایی بهتری که دارند گرانتر هستند. محله های فرمانیه، زعفرانیه، الهیه، درکه و نیاوران از جمله گرانترین محله های شمیران هستند. این محله ها آپارتمان های نوساز با طراحی و ساخت به روزی دارد که توسط مهندسین معروف و با تجربه ساخته شده اند.

حتی بعضی از این ساختمان ها به نام سازنده یا معمار برند خود شناخته می شوند. قیمت آپارتمان های این محلات از میانگین قیمت آپارتمان در منطقه شمیران بالاتر است.

اقتصادی ترین محله های شمیرانات

بر عکس محله های گران شمیران، بعضی از محله ها قیمت به نسبت مناسب تری دارند. این محله ها به دلیل بافت قدیمی خود و امکانات کمتری که دارند، قیمت پایینتری دارند. چند مورد از این محله های شمیران، محله چیذر، تجریش، بخش هایی از درکه و دربند، بلوار ارتش، ازگل و منظریه هستند. این محله ها اکثراً دارای ساختمان های قدیمی تر، دسترسی ها یا امکانات رفاهی کمتری هستند. اگر در منطقه شمیرانات به دنبال خرید آپارتمان با قیمت مناسب هستید به سراغ این محله ها بروید.

امکانات شهری شمیرانات

بوستان ها و پارک های شمیرانات

شمیرانات علاوه بر فضای سبز طبیعی در بزرگراه ها و خیابان ها، پارک های زیادی هم دارد. از جمله پارک های شمیران، پارک فدک در خیابان شریعتی، پارک ازگل، پارک نیاوران، پارک قیطریه، پارک گلابدره و پارک جمشیدیه است. از پارک های جدید و مدرن شمیران، می توان رویا پارک، بوستان آرزو، پارک قلمستان، پارک زعفرانیه، بوستان بانو، بوستان طلیعه و بوستان نیلوفر را نام برد.

مراکز خرید و پاساژهای شمیرانات

از جمله امکانات شهری شمیرانات، وجود پاساژها و مجتمع های تجاری اداری شیک و مدرن است. وجود این مراکز خرید، نه تنها برای مردم این منطقه بلکه برای مردم مناطق دیگر تهران، مفید بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. بازار تجریش در ضلع جنوب غربی میدان تجریش، قدیمی ترین بازار شمیران است. بازار تجریش یک بازار سنتی است که به شکل دالانی سرپوشیده ساخته شده است. یکی از معروف ترین و پرترددترین مراکز خرید شمیران همین بازار تجریش است.

از مهمترین پاساژهای شمیران، پاساژ پالادیوم در الهیه، پاساژ ارگ در تجریش، پاساژ تندیس در تجریش، پاساژ الهیه بلوار آفریقای شمالی، پاساژ قائم میدان تجریش، پاساژ روشا در نیاوران، پاساژ جم سنتر در خیابان جماران و مجتمع تجاری الماس ایران در بلوار ارتش است.

مراکز زیارتی و مذهبی شمیرانات

شمیرانات دارای چندین امامزاده و مسجد مهم است. از جمله مکان های مذهبی مهم شمیران، امامزاده صالح تجریش است که هر روزه میزبان جمعیت زیادی است. حرم امامزاده داوود، امامزاده قاسم واقع در دربند، حرم امامزاده علی و امامزاده بی بی شهربانو واقع در خیابان جماران، مسجد جامع تجریش، مسجد امام رضا، مسجد نیاوران از جمله این مراکز مذهبی هستند.

مناطق تفریحی و گردشگری شمیرانات

منطقه شمیرانات از بهترین مناطق برای رفتن به مکان های تفریحی و گردشگری طبیعی و زیبا است. جاذبه های گردشگری شمیران، قله توچال، مسیرهای کوهنوردی دارآباد و جمشیدیه و دربند و درکه، بام تهران، آبشار کبوترخوان است. علاوه بر این ها، مجموعه تاریخی نیاوران، کاخ سعد آباد، باغ فردوس، موزه حیات وحش، کاخ مظفری، و موزه دکتر حسابی هم از مکان های تاریخی و تفریحی شمیران است.

از جمله مراکز تفریحی گردشگری در شمیران، شهربازی هپی سیتی در بلوار ارتش، شهر بازی فان تایم، شهر بازی مجتمع شمیران سنتر است. پردیس سینمایی شمیران در اقدسیه هم از سینماهای خوب منطقه شمیران برای گذراندن یک روز تعطیل است.

به غیر از این مراکز تفریحی داخل شهر، روستاهای شمیرانات مانند فشم، لواسان و آهار هم پر از جاذبه های گردشگری هستند. این روستاها به فاصله حدود 1 ساعت تا مرکز شمیران قرار دارند. لواسان، سد لتیان، فشم، آهار، آبنیک، شمشک و میگون از مناطق جذاب شمیران برای تعطیلات آخر هفته هستند. پیست اسکی شمشک و دیزین، کوه ها و آبشارهای منطقه دربندسر، دشت هویج در لواسان، آبشار ایگل در فشم، آبشار کفترلو، روستای لالون هم از جاذبه های دیدنی اطراف شمیران هستند.

حمل و نقل شهری در شمیرانات

با اینکه منطقه شمیران تهران، از قدمت زیادی برخوردار است ولی راه های ارتباطی زیادی دارد. یکی از وسایل حمل و نقل شهری در این منطقه، وجود ایستگاه های مترو است. ایستگاه مترو تجریش، ایستگاه شهید صدر، ایستگاه شهرک قائم، ایستگاه مترو نوبنیاد و ایستگاه شهرک محلاتی، قابلیت دسترسی راحت به شمیران را فراهم کرده اند.

علاوه بر مترو، خطوط اتوبوسرانی و بی آرتی در محور خیابان ولیعصر و خیابان شریعتی هم فعال هستند. این اتوبوس ها امکان دسترسی از بقیه مناطق جنوبی به شمیران را می دهند. تاکسی های خطی زیادی از مبدا میدان تجریش به اکثر مناطق مهم تهران وجود دارد. همچنین در خیابان ها و میدان های اصلی شمیران هم تاکسی های خطی برای جابه جایی مسافران خدمت رسانی می کنند.

دسترسی های شمیرانات

شمیران در شمالی ترین نقطه شهر تهران واقع شده است. این منطقه از جنوب بوسیله بزرگراه صدر از شرق بوسیله بزرگراه امام علی و از غرب بوسیله بزرگراه چمران امکان دسترسی دارد. خیابان های ولیعصر و شریعتی قابلیت دسترسی از جنوب به شمال را به این منطقه می دهند. بلوار اندرزگو، بلوار کاوه، بلوار صبا، خیابان دزاشیب، خیابان باهنر، بلوار دانشجو و خیابان مقدس اردبیلی از شریان های اصلی منطقه شمیران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*