شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 38869
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/23 13:48

روش های خرید درون برنامه ای از گوگل پلی

متن در خصوص خرید از گوگل پلی در ایران است
روش های خرید درون برنامه ای از گوگل پلی

امکان خرید درون برنامه ای و خرید درون بازی از گوگل پلی یکی از راه‌های محبوب کسب درآمد برای توسعه دهندگان نرم‌افزارهای بازی و نرم‌افزارهای کاربردی گوناگون است که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. این روش همچنین؛ مورد استقبال بیشتر کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است؛ زیرا می‌توانند یک نرم‌افزار را دانلود کنند و سپس در صورت نیاز، برای امکانات بیشتر، با استفاده از درگاه‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای، این امکانات را خریداری کنند.

خرید درون بازی و برنامه‌ای از گوگل پلی

 

در این مقاله با صفر تا صد روش خرید درون برنامه‌ای و خرید درون بازی، مزایا، معایب، انواع و افق پیش روی آن آشنا می‌شویم.

خرید درون‌برنامه‌ای چیست؟

خرید درون‌برنامه‌ای (in-app purchase) به امکان خرید کالاهای دیجیتالی و خدمات از داخل نرم‌افزارها در دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت اشاره دارد. خرید درون‌برنامه‌ای به توسعه دهندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا نرم‌افزارهای خود را به‌صورت رایگان ارائه دهند و سپس امکانات جذاب بسیاری را در داخل خود برنامه به معرض فروش بگذارند.

خرید درون‌برنامه‌ای از نگاه کاربران نرم‌افزار

فقط به این دلیل که یک نرم‌افزار را به‌ صورت رایگان دانلود می‌کنید به این معنا نیست که هزینه‌ای برای شما دربرندارد. بسیاری از برنامه‌های موجود در همه دسته‌ها در فروشگاه‌‌هایی مانند؛ فروشگاه اپ‌استور (App Store) برای کاربران آیفون و آیپد و فروشگاه گوگل‌پلی یا پلی‌استور برای کاربران دستگاه‌های تحت اندروید، دارای خریدهای درون‌برنامه‌ای هستند. نوع امکانات قابل خرید در این نرم‌افزارها بستگی به دسته‌بندی نرم‌افزار و کاربرد آن دارد ولی برخی از کالاهای دیجیتالی و خدمات قابل خرید از این نرم‌افزارها عبارتند از:

  • امکان به‌اشتراک‌گذاری برخی از انواع محتوا

  • امکان دانلود محتواهایی مانند: عکس، موسیقی و ویدئو

  • خرید انواع قابلیت‌ها در نرم‌افزارهای بازی، مانند: قدرت یا سرعت بیشتر

  • خرید انواع کالای دیجیتال درون بازی مانند: سکه‌ مجازی، اسلحه، فشنگ و خودرو و لباس

  • امکان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار

خرید درون‌برنامه‌ای از نگاه توسعه دهندگان نرم افزار

بیایید بپذیریم طراحی، تست و توسعه نرم‌افزار، کاری تخصصی و سخت است. توسعه دهندگان نرم‌افزار باید ساعات بی‌شماری در حال نوشتن و اصلاح کدهای پیچیده باشند؛ به نقاط مختلف سفر کنند تا ایده خود را با حامیان مالی احتمالی در میان بگذارند و سپس عملکرد مناسب برنامه را پس از انتشار با به‌روزرسانی‌های مداوم به‌طور منظم حفظ کنند. این افراد باید از این کار درآمدزایی کنند؛ نه تنها به خاطر تامین نیازهای فردی، بلکه برای تامین سرمایه لازم برای توسعه نرم‌افزارهای دیگر.

تعیین مبلغی به‌عنوان هزینه دانلود نرم‌افزار در فروشگاه‌های اینترنتی نرم‌افزار، کاری آسان است؛ اما این که کاربران بخواهند نرم‌افزاری ناآشنا را با پرداخت هزینه خریداری کنند، حرفی دیگر است. زیرا کاربران می‌توانند به‌راحتی یک جایگزین رایگان برای دانلود انتخاب کنند.

ایجاد امکان خرید درون برنامه ای از گوگل پلی و دیگر فروشگاه‌های نرم‌افزار برای کاربران، به توسعه دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد برنامه خود را رایگان ا کنند تا حداکثر دانلود برای نرم‌افزار ممکن شود؛ سپس از طریق خرید درون‌برنامه‌ای به سود مناسب و معمولا بیش از حد انتظار خود برسند.

تاریخچه خرید درون‌ بازی

اولین تراکنش  خرید درون‌ بازی به شرکت بتسدا (Bethesda) تعلق دارد که در یک پروژه خرید آزمایشی، یک زره اسب را در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim به قیمت 2.5 دلار به معرض فروش گذاشت. همچنین شرکت نرم‌افزاری ولو (Valve) در اوایل دهه 2010 میلادی توانست مفهوم تراکنش خُرد (Microtransaction) را که معادل خرید درون‌‌ بازی در دنیای بازی‌های ویدئویی است، رواج دهد. این شرکت از این ویژگی در بازی Team Fortress 2 استفاده کرد.

اولین تراکنش خرید درون‌ بازی به شرکت بتسدا (Bethesda) تعلق دارد.

 

برای افرادی که می‌خواهند از تمام خدمات گوگل پلی استفاده کنند، یک پس (Google Play Pass) وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که صدها برنامه و بازی را به صورت رایگان، بدون تبلیغات یا خریدهای درون برنامه‌ای دانلود کنید. هزینه آن نیز 4.99 دلار در ماه (یا 29.99 دلار در سال) است. همچنین می‌توان آن را با حداکثر پنج فرد دیگر به اشتراک گذاشت.

آشنایی با مزایای خرید درون‌ بازی

روش خرید درون بازی از گوگل پلی و دیگر مراکز ارائه دهنده نرم‌افزار به روشی محبوب برای کسب درآمد برای کمپانی‌های نرم‌افزار و بازی‌های تلفن همراه و رایانه لوحی مبدل شده است. درآمدی که به روش خرید درون‌برنامه‌ای ایجاد می‌شود حدود 48 درصد از درآمد برنامه‌های تلفن همراه را در دنیا به خود اختصاص داده است. در ادامه با برخی از مزایای روش خرید درون‌ بازی آشنا می‌شویم.

دسترسی به مدل Freemium

در چند وقت اخیر مدل freemium به عنوان راهی برای کسب درآمد از بازی ها بسیار محبوب شده است. بازی‌ Clash of Clans و کمپانی Supercell دو نمونه از مواردی هستند که با استفاده از این روش توانسته‌اند در فهرست پرفروش‌ترین برنامه‌ها قرار بگیرند. در این مدل، کاربران می‌توانند نرم‌افزار را با ویژگی‌های اصلی آن به صورت رایگان دانلود و امتحان کنند اما برای دسترسی به ویژگی‌های برتر و ویژه بیشتر یا ارتقا به نسخه بهتر و حرفه‌ای باید هزینه‌ای مشخص را پرداخت کنند.

نرخ دانلود بیشتر

نرم‌افزارهای رایگان یا Freemium اغلب تعداد نرخ دانلود بسیار زیادی دارند؛ زیرا کاربران معمولا برنامه‌ای را دانلود می‌کنند که می‌توانند قبل از پرداخت هرگونه هزینه آن را امتحان کنند. همچنین این برنامه‌ها اغلب در بازارهای مربوط به پلتفرم تلفن همراه خود دارای رتبه بسیار بالایی هستند؛ زیرا اغلب این برنامه‌ها دارای تعداد دانلود زیاد و امتیاز کاربران مناسب هستند. به این شرط که برنامه freemium بتواند بین پیشنهادات رایگان و پولی، نقطه تعادل مناسب را بیابد، این افزایش حجم مخاطب، اغلب منجر به درآمد بیشتر نسبت به یک برنامه پولی می شود.

وفاداری بیشتر به نام تجاری

تقریبا هر فروشگاه نرم‌افزار با برنامه‌های مختلف از هر دسته اشباع شده است. مهم این است که این فروشگاه‌ها بتوانند کاربران خود را نگه دارند و از مهاجرت آن‌ها به سایر گزینه‌ها جلوگیری کنند. این هدف را می‌توان با ایجاد امکان خریدهای درون‌برنامه‌ای تضمین کرد. این روش باعث کاهش کاربران ناراضی از نرم‌افزارها می‌شود. همین امر از سوی دیگر در زمان رضایت کاربران، موجب وفاداری و اعتماد بیشتر به برند می‌شود.

سهولت پرداخت

خریدهای درون برنامه ای گوگل پلی و پلتفرم‌های دیگر ارائه نرم‌افزار، معمولا نیازی به پر کردن فرم‌های طولانی از سوی کاربران ندارند و کاربران می‌توانند به‌راحتی با چند کلیک و طی مراحل احراز هویت، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

خرید درون بازی از گوگل پلی جزو امن‌ترین روش ها است.

 

از سوی دیگر راه‌های متعددی برای پرداخت هزینه برنامه‌ها در این روش وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گزینه‌های بازاریابی خلاق‌تر

استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌تواند به جنبه‌های بازاریابی freemium کمک کند؛ زیرا بازاریابی می‌تواند طوری طراحی شود که در زمان مناسب برای کاربر مناسب جذاب باشد. یک پیشنهاد به موقع برای خرید ویژگی‌های برتر یا ارتقا امکانات نرم‌افزار می‌تواند تفاوتی بین کاربر رایگان و کاربر پولی ایجاد کند. جهت مطالعه نسخه کاملتر مقاله "خرید از گوگل پلی در ایران" و اطلاع از ارورهای گوگل پلی و پرداخت درون برنامه ای و بازی به سایت پرداخت درون برنامه ای آی گیم مراجعه کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xornb