چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 36469
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/14 05:56

تلاش برای ثبات قیمت آهن با افزایش قیمت دلار

ه گزارش آهن یکتا ارزش دلار همچنان در حال افزایش است و اکنون به بالاترین سطح هفتگی خود در روزها و ماه‌های گذشته رسیده است. شاخص‌هایی که دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی مقایسه می‌کنند، همین روند را نشان می‌دهند.
تلاش برای ثبات قیمت آهن با افزایش قیمت دلار

به گزارش آهن یکتا ارزش دلار همچنان در حال افزایش است و اکنون به بالاترین سطح هفتگی خود در روزها و ماه‌های گذشته رسیده است. شاخص‌هایی که دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی مقایسه می‌کنند، همین روند را نشان می‌دهند.

دلار هم مانند سایر عوامل تأثیرگذار، قیمت آهن را دچار نوسان می‌کند، ازاین‌رو می‌توان افزایش قیمت دلار را یکی از مهم‌ترین عوامل در تغییرات قیمتی آهن دانست. همین امر به تنهایی می‌تواند میزان عرضه و تقاضای موجود در بازا اهن‌آلات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

چنانچه علاقه‌مند هستید در رابطه با تأثیر قیمت دلار بر بازار آهن آلات، تأثیر قیمت دلار بر ورق استیل و قیمت ورق استیل ، اطلاعات وسیع و کاملی داشته باشید، می‌توانید تا بخش انتهایی این مقاله ما را همراهی کنید.

تأثیر قیمت دلار بر بازار آهن آلات

تورم و اقتصاد ناپایدار در ایران، نشان‌دهندهٔ افزایش نرخ بهره و تقویت دلار آمریکاست که بر ریسک‌های تورمی غلبه کرده‌است. قیمت دلار آمریکا در ایران در چند سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است و همین امر به تنهایی می‌تواند بر میزان صادرات و واردات آهن‌آلات و صنعت فولاد تأثیر بگذارد.

همبستگی میان افزایش دلار و آهن، همانند سایر عواملی است که بر قیمت آهن تأثیر می‌گذارند. با افزایش قیمت دلار، صادرکنندگان و واردکنندگان آهن‌آلات، مجبور می‌شوند نقش کمتری را در تجارت از خود به نمایش بگذارند که این موضوع را می‌توان یکی از تأثیرات منفی نوسانات ارز دانست.

برای درک بهتر مطلب و مطلب های دیگر تاثیر قیمت دلار بر بازار آهن به سایت شرق لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://www.sharghdaily.com/بخش-اقتصادی-12/871694-تاثیر-قیمت-دلار-بر-بازار-آهن-آلات

دلار آمریکا نیز به‌طور فزاینده‌ای قوی‌تر می‌شود. تمام افت‌‌وخیزهای قبلی بازارهای نوظهور با قدرت دلار مرتبط بودند و برای جلوگیری از افت ارزها، بانک‌های مرکزی به تشدید سیاست‌های پولی خود روی آورده‌اند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ارزش دلار بر قیمت فلزات تأثیر می‌گذارد. در اینجا به 2 مورد از مهم‌ترین دلایل پرداختیم که عبارت‌اند از:

  1. قیمت فلزات به‌طورکلی به دلار تخمین زده می‌شود، بنابراین وقتی ارزش دلار افزایش می‌یابد، خریدوفروش آهن‌آلات، همانند گذشته صورت نمی‌گیرد.

  2. فلزات در سطح جهانی معامله می‌شوند. خریداران خارجی، فلزات را به دلار خریداری می‌کنند (یا قیمت آن‌ها را به شاخصی که به دلار قیمت‌گذاری شده‌است مرتبط می‌کنند)

تأثیر قیمت دلار بر ورق استیل

ورق استیل هم جزو آن دسته از محصولاتی است که تحت تاثیر نوسانات دلار، دچار تغییر قیمت می‌شود. همین موضوع تأثیرات منفی بسیار زیادی را بر قیمت ورق استیل به جا گذاشته است، زیرا از طرفی، سبب کاهش قدرت خرید مردم شده و از طرف دیگر، این افزایش قیمت، منجربه استفاده از ورق‌هایی باکیفیت پایین‌تر در صنعت ساختمان‌سازی شده‌است.

ما درزمینهٔ خرید و فروش ورق‌ های استیل، همواره شاهد روند صعودی این محصول بوده‌ایم و این افزایش قیمت، تا به امروز ادامه داشته است. دلیل افزایش قیمت این ورق‌های استیل، وابستگی ایران به نوسانات قیمتی دلار بوده که ورق استیل هم مانند سایر محصولات، تحت‌تأثیر افت‌وخیزهای این نرخ ارز قرار گرفته‌است.

همان‌طور که گفتیم، یک دلار قوی اغلب شروع به کاهش رشد تجارت جهانی می‌کند، زیرا ارز "صورتحساب" جهان محسوب می‌شود و بیشترین قدرت خرید را در اختیار دارد. این بدان معناست که وقتی دلار افزایش می‌یابد، دیگر ارزها اساساً کاهش می‌یابند و ازاین‌رو جهان را فقیرتر می‌کند و کمتر می‌تواند در تجارت شرکت کند.

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل با توجه به ابعاد، حجم، آلیاژ، حالت، واحد، ضخامت، محل بارگیری و ... تعیین می‌شود و شما می‌توانید با توجه به استانداردهای خود در این زمینه، نوع ورق استیل موردنظرتان را خریداری کنید.

در طی سال‌های اخیر، قیمت ورق استیل هم مانند قیمت آهن، دچار نوسانات بسیار زیادی شده‌است. تحت‌تأثیر همین امر، بازار داخلی و حتی خارجی خریدوفروش ورق‌های استیل با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده‌است.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت ورق‌ های استیل به سایت‌های مرجع مانند آهن یکتا که در این زمینه فعالیت می‌کند سر بزنید. این مراجع رسمی قیمت ورق استیل و قیمت آهن را به‌صورت اخبار لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید در لحظه از نوسانات قیمتی ورق استیل و آهن آگاه باشید.برای مشاهده به لینک زیر سر بزنید.

https://ahanyekta.com/categories/استیل/ورق-استیل

ورق استیل را می‌توانید از پایین‌تر از 1 میلیون تومان تا بالای 3 میلیون تومان براساس نیازتان خریداری کنید. تیم قدرتمند آهن یکتا می‌تواند به شما درزمینهٔ خرید ورق استیل و انواع آهن‌آلات کمک کند.

همبستگی دلار، نفت و آهن

نفت خام یک نهاد اساسی در فرآیند تولید است و برای سوخت خودروها و هواپیماها برای حمل‌ونقل و تأمین برق در جهت تولید برخی از محصولات مثل آهن‌آلات، ورق‌های استیل و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل است که هرگونه تغییر در قیمت نفت بر هزینه‌های شرکت و درنتیجه افزایش قیمت محصول تأثیر می‌گذارد.

دلیل دیگر افزایش قیمت فلزات این است در سرتاسر جهان به ویژه ظرفیت‌های تولید اروپا در حال کاهش است؛ شرکت‌ها تولید را افزایش نمی‌دهند، چه به‌دلیل مسائل زیست‌ محیطی چه برای محدودیت‌های مرتبط با کووید که در 2 تا 3 سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم.

ویژگی‌های شرکت آهن یکتا

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، آهن یکتا به‌ عنوان یکی از معتبرترین مراجع درزمینهٔ فروش انواع آهن‌آلات فعالیت می‌کند. این مجموعه به‌روزترین اخبار از دنیای قیمت آهن و مهم‌ترین نکات را در هنگام خرید محصول موردنظر در اختیارتان قرار می‌دهد.

تیم متخصص آهن یکتا معتقد است که تجربهٔ خرید را در بهترین کیفیت و با کمترین قیمت برای شما به ارمغان می‌آورد. این مجموعه خدماتی را که شامل تست، آنالیز و کنترل کیفی می‌شوند، همراه با انواع گواهی‌نامه‌های معتبر، طبق استانداردهای اروپایی، آمریکایی و ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهد.

آهن یکتا ویژگی‌های بسیار خوبی هم دارد و همین امر آن را از سایر مجموعه‌های خرید و فروش آهن‌آلات متمایز می‌کند، ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:

  • ارائه خدمات خم‌کاری، برش‌کاری و سی‌ان‌سی؛

  • ساخت مقاطع سفارشی تیرورق، لانه زنبوری و ...؛

  • ارائه مشاوره در زمینه تحلیل بازار، نوسانات قیمتی و خرید به‌صرفه‌تر؛

  • خرید و فروش آنلاین انواع محصولات فولادی؛

  • ارسال به سراسر کشور؛

  • تضمین کیفیت کالا؛

  • مشاهده قیمت آهن‌آلات به‌صورت به‌روز و آنلاین؛

  • امکان برقراری ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و ...)؛

  • ارائه فاکتور رسمی به خریداران.

کلام‌آخر

تأثیر قیمت دلار بر بازار آهن آلات ، تاثیر قیمت دلار بر ورق استیل، قیمت ورق استیل، قیمت آهن، همبستگی دلار، نفت و آهن و ویژگی‌های آهن یکتا از مهم‌ترین عناوینی بودند که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم.برای مشاهده قیمت روز آهن آلات به سایت آهن استیل یکتا https://www.ahanyekta.com مراجعه فرمایید.

ما در این مقاله سعی کردیم به هر آنچه که شما در رابطه با تأثیر قیمت دلار بر قیمت آهن احتیاج داشتید بپردازیم. چنانچه دربارهٔ تأثیر دلار بر قیمت آهن، سوالی دارید، می‌توانید با مجموعه‌ای که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند، مشورت کنید.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xo8xb