پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 2966
تاریخ انتشار: 1400/07/18 10:42

عرضه گسترده تخم‌مرغ با نرخ جدید در بازار

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ۱۷ مهر به‌طور گسترده تخم‌مرغ در مراکز عرضه سراسر کشور با نرخ شانه‌ای حدود ۴۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گزارش صدا‌وسیما، حسین دماوندی‌نژاد گفت: تولید ماهانه تخم‌مرغ در کشور به حدود ۱۰۰ هزار تن رسیده که این میزان از مصرف کشور کمی بیشتر است و به این ترتیب هیچ مشکلی در تامین تخم‌مرغ موردنیاز کشور و حتی افزایش ذخایر وجود ندارد. وی ادامه داد: اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار هم توافقاتی برای واردات تخم‌مرغ از کشور ترکیه داشته که این واردات هم در حال انجام است. دماوندی‌نژاد تاکید کرد: باتوجه به واردات و مازاد تولید پیش‌بینی‌های لازم برای تامین افزایش تقاضای تخم‌مرغ هم صورت گرفته و به این ترتیب مشکلی در تامین مازاد تقاضای شش‌ماهه دوم سال وجود ندارد.

وی افزود: تمام تلاش‌مان این است که با حفظ تعادل بازار تخم‌مرغ آرامش به این بازار بازگردد. دماوندی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین نهاده‌های دامی موردنیاز واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار و همچنین دامداران خاطرنشان کرد: باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته و تامین ارز موردنیاز توسط بانک مرکزی، نیاز مرغداران به نهاده برای ماه جاری و آینده به‌طور کامل تامین شده است. وی افزود: برای جبران کاستی‌ها این نهاده‌ها به‌سرعت در حال رسیدن به گمرک و ترخیص هستند و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرند.

دماوندی‌نژاد تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته این نهاده‌ها در ماه‌های پس از آبان نیز به مقدار موردنیاز تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد. گفتنی است نرخ مصوب تخم‌مرغ شانه‌ای ۳۳ هزار تومان است، اما نرخ این محصول در ماه‌های اخیر در بازار نوسانات زیادی را تجربه کرده و به شانه‌ای حدود ۵۰ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2roem2