-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

سنگ سفید نیریز چیست و کجا استفاده می‌شود؟

سنگ سفید تبریز یکی از سنگ های با تم رنگی روشن است که با داشتن همه استاندارد های لازم، از گذشته تاکنون در ساخت وساز مورد استفاده قرار گرفته است.

سنگ سفید نیریز چیست و کجا استفاده می‌شود؟

سنگ سفید نیریز یکی از سنگ های با تم رنگی روشن است که با داشتن همه استاندارد های لازم، از گذشته تاکنون در ساخت وساز مورد استفاده قرار گرفته است. ساب پذیری مناسب سنگ نیریز باعث شده این سنگ ساختمانی درقالب پرداخت ها و فرآوری های متنوعی تولید وعرضه شود. این سنگ صادراتی محبوب در ابعاد گوناگون همچون اسلب، تایل یا حکمی در بازارهای داخلی و خارجی به فروش میرسد.

سنگ چینی سفید نیریز چییست؟

سنگ چینی نی ریز، سنگی مقاوم و با استحکام بالا است. زمینه سفید رنگ، همراه با هاله های طوسی و مشکی دارد که این سنگ کریستالی را جذاب تر نموده است. به این سنگ اصطلاحا سنگ چینی یا کریستالی نیز می گویند. اگر به سنگ نیریز با جسم فلزی مانند کلید ضربه بزنید، صدایی شبیه به صدای چینی میدهد. علت نامگذاری این سنگ نیز میتواند همین موضوع باشد. به طور کلی اگر به سنگ های کریستالی نگاه کنید، بلورهای ریزی را در آن مشاهده خواهید کرد که همچون سنگ های مرمر، زیبایی خاص خود را دارند. سنگ های مرمر نور را از خود عبور میدهند ولی سنگ نیریز بخشی از نور را از خود عبور داده و بخشی از آن را منعکس میکنند. این ویژگی برای نورپردازی های مدرن کاربردی است.

ویژگی ها و مزایای سنگ سفید نیریز

انتخاب سنگ ساختمانی مناسب ، یکی از مراحل مهم در ساخت وساز است. سنگ ها ظاهر ساختمان را پوشش میدهند پس طبیعی است که برای انتخاب آنها، دقت لازم است. نیریز نیز مانند سایر سنگ های ساختمانی، ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

  • مقاومت و استحکام بالا

سنگ های ساختمانی باید از استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشند. به مرور زمان بر اثر عوامل محیطی آسیب نبینند و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند. نیریز از مقاومت فرسایشی بالا، مقاومت فشاری بالا، مقاومت بالا در برابر ضربه وسقوط اجسام و ... برخوردار است. تراکم بالا و میزان تخلخل پایین از دیگر ویژگی های این سنگ محبوب است.

  • دوام و طول عمر بالا

وجود سنگ های نیریز در ساختمان های قدیمی و حفظ ظاهر اولیه آنها حتی پس از گذشت چندین سال، گواه دوام و طول عمر بالای این سنگ محبوب است. دوام و عمر سنگ های ساختمانی بسته به اینکه در داخل یا بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین بسته به نوع پرداخت آنها متفاوت است.

  • ظاهر زیبا و جذاب سنگ نی ریز

سنگ کریستال نیریز بدلیل داشتن تم رنگی خنثی، قابل استفاده در کنار سایر متریال و یا سایر سنگ های غیرهمرنگ خود است. در سورت بندی های مختلف تولید میشود که برخی از سورت ها براساس میزان هاله های سنگ تقسیم بندی شده و سطح یکدست تری دارند. رنگ سفید این سنگ، باعث بزرگتر نشان داده شدن فضا میشود و جان تازه ای به محیط می بخشد.

  • متناسب با طراحی های مدرن و معماری های مینیمال

رنگ سفید یکی از کاربردی ترین رنگ ها در طراحی مدرن و معماری مینیمال است. متریال با کیفیتی همچون سنگ، آن هم با رنگ سفید، فضایی فوق العاده برای طرفداران این سبک به وجود می آورد. سنگ های با تم رنگی طوسی روشن و مشکی نیز در این سبک مورد استفاده قرار میگیرند. سنگبری پارس با تولید سنگ های با تم رنگی خنثی درقالب فرآوری خاص، به خوبی توانسته پاسخگوی نیاز مشتریان داخلی و خارجی خود باشد. شما عزیزان میتوانید جدید ترین وخاص ترین فرآوری های سنگ نیریز را در بین محصولات سنگبری پارس مشاهده کنید.

  • سنگ سفید لوکس اما خوش قیمت

قیمت سنگ های سفید عموما نسبت به سنگ های دیگر بیشترند. یکی از دغدغه های مشتریان برای خرید سنگ، بخصوص سنگ سفید، قیمت آن است. ضمن اینکه قیمت مناسب به تنهایی ملاک نیست و کیفیت سنگ نیز باید مورد برسی قرار بگیرد. سنگ چینی نی ریز علاوه بر داشتن کیفیت و استحکام بالا، نسبت به سایر سنگ های هم رنگ، قیمت مناسبی نیز دارد.

  • میزان جذب آب و نفوذ پذیری پایین

هرچه جذب آب یک سنگ کمتر باشد، احتمال شوره زدن و خرد شدن سنگ در طی مدت زمان طولانی، کمتر است. سنگ های با جذب آب پایین و نفوذ پذیری کم، باکیفیت تر هستند.

  • دارای فرآوری و پرداخت های متنوع

دانه های کریستالی سنگ نیریز باعث ساب پذیری مناسب این سنگ شده اند. بافت های متفاوتی از سنگ نیریز در طی فرآوری های مختلف ایجاد میشود که این سنگ را بیش از پیش زیبا میکند. برخی از رایج ترین پرداخت ها و فرآوری های خاص سنگ نی ریز عبارتند از:

    • سنگ نیریز سندبلاست
    • سنگ نی ریز سندبلاست چرمی
    • سنگ نیریز صیقلی یا سابیده
    • سنگ نیریز بوش همر
    • سنگ نیریز بوش همرچرمی
    • سنگ نی ریز اتوبانی یا شیاری
    • سنگ نیریز فریم لاین

مشاهده فرآوری های خاص سنگ چینی یا کریستال نیریز

هریک از فرآوری های بیان شده، دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند که میتوانند این سنگ محبوب را برای کاربرد های بیشتر نیز مناسب سازند. در قسمت وبلاگ سنگبری پارس به طور مفصل به توضیح هریک از این فرآوری ها پرداخته ایم. همچنین میتوانید جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان در زمینه سنگ های ساختمانی، با مشاوران سنگ پارس تماس حاصل نمایید.

سنگ سفید نیریز کجا استفاده میشه؟ (موارد استفاده و کاربرد)

سنگ چینی نیریز با توجه به ابعاد، ضخامت و نوع پرداخت خود، برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان مناسب است. برای انتخاب سنگ مناسب فضای خود، لازم است با توجه به کاربرد مورد نظر، به پرداخت یا فرآوری آن نیز توجه نمایید. ازجمله کاربرد های سنگ نیریز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از سنگ نیریز برای دیوار ها و نمای بیرونی ساختمان
  • چینی نیریز مناسب نمای داخلی و دیوارها (اطراف آسانسور، تی وی وال، اطراف شومینه و ...)
  • سنگ نیریز با توجه به نوع فرآوری، قابل به کارگیری در کف سالن و پذیرایی، کفپوش حیاط، پارکینگ و...
  • مکان های لوکس، واحدهای تجاری، مراکز خرید، هتل ها و ویلاهای لاکچری
  • سنگ نیریز مناسب محوطه سازی و روف گاردن
  • سنگ مناسب پله و راه پله های داخلی و بیرونی ساختمان
  • حمام ها و سرویس های بهداشتی
  • استخرها و فضاهایی که مرطوب هستند.

نکته: اگر قصد استفاده از سنگ چینی در نمای ساختمان خود را دارید، لازم است از اسکوپ برای پشت سنگ ها استفاده نمایید. با اسکوپ کردن، میزان چسبندگی سنگ نیریز با توجه به وزن مخصوص آن، افزایش میابد.

قیمت سنگ چینی نیریز و عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ

ابعاد و ضخامت سنگ، نوع پرداخت و فرآوری و همچنین سورت سنگ نیریز از عواملی است که میتواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد. هرچه ابعاد سنگ بزرگتر و سورت آن هاله های کمتری داشته باشد، به طبع گران تر است. در اصل یکدستی سنگ، یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت آن است. در مورد سنگ های اسلب، سنگ های با قابلیت ایجاد طرح های بوک مچ و فورمچ، قیمت بالاتری دارند.

قیمت کوپ خام سنگ، هزینه های لازم برای برش و پرداخت سنگ، کیفیت فرآوری و حتی نوع پالت و بسته بندی سنگ میتوانند در قیمت تمام شده آن موثر باشند.

معایب سنگ سفید چینی نیریز :

  • تنوع رنگی پایین نسبت به سایر سنگ ها.
  • زیبایی سنگ های نیریز در ابعاد کوچک، خیلی مشخص نیست و به چشم نمی آید.
  • نیاز به اسکوپ کردن سنگ در نما (اکثر سنگ های ساختمانی برای استفاده در نما نیاز به اسکوپ دارند.)

سنگ پارس

مجموعه کارخانجات و معادن سنگ پارس، یکی ازتولیدات کنندگان برتر سنگ های ساختمانی با پرداخت های خاص و جدید می باشد. این فرآوری ها بر روی سنگ های نیریز نیز انجام شده و آنها را به سنگی منحصربه فرد تبدیل کرده است. اگر به دنبال سنگ خاص و با کیفیت و همچنین با ضمانت پس از فروش، برای طراحی مدرن هستید، محصولات سنگ پارس را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*