-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

اشنایی با روش استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز ۱ و ۲

همان طور که می دانید پس از مراجعه به دندانپزشکی یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط دندانپزشکان انجام می شود، عکسبرداری از ناحیه دهان و دندان و به ویژه تک دندان است.

اشنایی با روش استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2

روش استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2

همان طور که می دانید پس از مراجعه به دندانپزشکی یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط دندانپزشکان انجام می شود، عکسبرداری از ناحیه دهان و دندان و به ویژه تک دندان است. در واقع با استفاده از عکسبرداری دندانپزشک با شناخت و درک بهتری می تواند از وضعیت پوسیدگی، خرابی، یا از وضعیت ریشه دندان ها دقیق تر مطلع شود. بنابراین به بهترین نحو می تواند اقدامات و روش صحیح تر برای درمان بیمار را انجام دهد. خوشبختانه امروزه انواع تجهیزات و وسایل مختلف دندانپزشکی توسط کشورهای مختلف از جمله ایران طراحی و تولید می شود. یکی از بهترین دستگاه های کاربردی در این زمینه، سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2 است. این سنسور به صورتی طراحی شده که می توان همان لحظه قبل از شروع اقدامات لازم جهت درمان بیمار از آن استفاده کرد. در واقع کاربرد اصلی این سنسور زمانی است که دندانپزشک قصد درمان ریشه دندان بیمار را دارد. چرا که با استفاده از این سنسور امکان اندازه گیری آسان و سریع طول ریشه کانال دندان ها به راحتی وجود دارد. در ادامه این مقاله نیز به طور کامل با روش استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2 برای استفاده آسان تر آشنا خواهید شد.

نحوه استفاده از سنسور RGV

به طور کلی سنسورهای RGV در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که روند کار همه آن ها با یک دیگر یکسان است. اما برای استفاده آسان تر و بهتر از آن ها لازم است که با اجزا و قسمت های مختلف آن آشنا شوید. سنسور RGV دارای دو قسمت فعال و غیر فعال است. از قسمت فعال سنسور برای عکس گرفتن از دندان ها استفاده می شود و قسمت غیر فعال آن نیز به اتصالات کابل متصل شده است. اشعه ایکس موجود در این سنسور پس از برخورد کردن به بافت دندان مورد نظر بازتاب شده و به سنسور بر می گردد. پس از آن اطلاعات ثبت شده در سنسور و بر اساس نوع سنسور به کامپیوتر برگشته و پس از چند ثانیه تصویر دندان مورد نظر به طور کامل و واضح نشان داده می شود.

نکات مهم زمان استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2

همان طور که در قسمت بالا نیز ذکر شد، پس از عکسبرداری کردن از دندان، تصویر دندان مورد نظر روی کامپیوتر یا صفحه نمایش روبروی دندانپزشک نمایش داده می شود. اما نکته مهم در این زمینه این است که قبل از شروع عکس گرفتن از دندان، وارد نرم افزار مورد نظر که با استفاده از کابل های مورد نظر به سیستم متصل شده، شوید. درغیر این صورت در برخی مواقع ممکن است تصویر دندان در صفحه نمایش کامپیوتر نشان داده نشود و مجبور شوید که دوباره عکسبرداری کنید. علاوه بر این، با توجه به این که با تاخیر وارد نرم افزار شده اید، ممکن است تصویر دندان ها با تاخیر روی کامپیوتر نشان داده شود. همچنین پس از وارد شدن به نرم افزار اطلاعات بیمار و در صورت وجود پرونده پزشکی بیمار را باز کنید تا بتوانید به اطلاعات قبلی آن نیز دسترسی داشته باشید و مشاهده کنید. با توجه به این که با استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2 امکان تعریف اطلاعات بیمار و تعریف پرونده پزشکی وجود دارد، به راحتی می توانید دندان مورد نظر را در صفحه پنل مربوط به هر بیمار انتخاب کرده و سپس سنسور را برای عکسبرداری از دندان آماده کنید.

نکته مهم دیگری که باید زمان استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2 مد نظر داشته باشید، این است که اطمینان حاصل کنید که کابل های USB به طور کامل و صحیح به پشت کامپیوتر متصل شده باشد. علاوه بر این، کنار سنسور RVG نیز، یک توکن نرم افزاری وجود دارد که قبل از اجرای نرم افزار باید به کامپیوتر شما وصل شود.

نکته سوم و مهم دیگر در مورد ژنراتور اشعه ایکس است. در واقع ژنراتور اشعه ایکس باید با میزان ولتاژ 60 کیلو ولت تا 70 کیلو ولت کار کند. در واقع در صورتی که از ژنراتورهای دیگر و با میزان ولتاژ دیگر استفاده کنید، سنسور RVG با آن سازگاری نخواهد داشت و در نهایت نیز کیفیت تصویر دندان ها تار و بی کیفیت می شود.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که اگر تصاویر دندان ها بسیار تاریک باشد، باید مدت زمان قرار گرفتن سنسور در برابر اشعه ایکس را باید کاهش دهید. اما در صورتی که تصویر دندان ها غلیظ به نظر می رسد، لازم است که مدت زمان قرار گرفتن سنسور در برابر اشعه ایکس را افزایش دهید.

نکته آخر نیز این است که برای هر بار استفاده از سنسور، حتما باید از روکش‌ های مخصوصی که در داخل بسته ‌بندی دستگاه وجود دارد استفاده کنید. چون سنسور پس از قرار دادن در دهان یک بیمار آلوده می شود.

مزایای استفاده از سنسور RVG وودپیکر Woodpecker مدل i sensor سایز 1 و 2

علاوه بر امکان ذخیره و تعریف کردن پرونده برای بیماران مختلف، استفاده از این سنسور قدرتمند و دقیق مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  • با استفاده از سنسور RVG، می توان از حالت های مختلفی مانند اوکلوزال نیز استفاده کرد.

  • کانال ‌ها و ابعاد مختلف را روی تصویر به صورت دقیق می توان اندازه گیری کرد.

  • امکان مشاهده و شناخت عارضه های دندان به صورت دقیق و واضح وجود دارد.

  • برای مشاهده بهتر دندان ها، می توان از قابلیت بزرگنمایی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین