جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 18319
تاریخ انتشار: 1401/04/25 02:22

ساندویچ پانل | انواع ساندویچ پانل | تونیکس پانل

تونیکس پانل یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ساندویچ پانل در بازار ایران می‌باشد، ساندویچ پانل های تونیکس با استفاده از فوم و تکنولوژی اروپا تولید می‌شوند به همین دلیل نسبت به ساندویچ پنل های موجود در سطح بازار ایران کیفیت بالاتری دارند اما از لحاظ قیمتی همانند دیگر پانل های موجود در سطح بازار مانند ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل مهدی،ساندویچ پانل کبیر و... می‌باشد.

ساندویچ پانل | انواع ساندویچ پانل | تونیکس پانل

 

شرکت پانل تونیکس

تونیکس پانل یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ساندویچ پانل در بازار ایران می‌باشد، ساندویچ پانل های تونیکس با استفاده از فوم و تکنولوژی اروپا تولید می‌شوند به همین دلیل نسبت به ساندویچ پنل های موجود در سطح بازار ایران کیفیت بالاتری دارند اما از لحاظ قیمتی همانند دیگر پانل های موجود در سطح بازار مانند ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل مهدی،ساندویچ پانل کبیر و... می‌باشد.

اما اگر در مورد ساندویچ پانل و کاربرد آن نمی‌دانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا درمورد این مصالح ساختمانی مدرن اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کاربرد بسیاری دارد، ساندویچ پانل تونیکس از دو لایه ورق که عمدتاً از جنس گالوانیزه یا آهن هستند ساخته می‌شوند، ورق به کار رفته در تولید پنل ها می‌تواند از جنس آلومینیوم و... هم باشد اما مرسوم ترین آن ها گالوانیزه است. در قسمت بعدی پانل ها از یک هسته تشکیل شده اند که مهم ترین قسمت هر ساندویچ پنل محسوب می‌شود.

در این قسمت یعنی فوم عایق یا هسته شاهد خصوصیات مختلفی از ساندویچ پانل هستیم برای مثال عایق برودت، عایق صدا و... که می‌تواند در ساختمان سازی مدرن، سوله سازی مدرن و یا ساخت اتاق های کلین روم (اتاق تمیز) در صنایع داروی و... کاربرد داشته باشد.

ساندویچ پنل به دو دسته زیر طبقه بندی می‌شود که در ادامه همین مقاله به معرفی هر یک از موارد زیر می‌پردازیم و به صورت تخصصی کاربرد های آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • ساندویچ پانل دیواری
  • ساندویچ پانل سقفی

مشاوره و استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی

۰۲۱-۲۶۴۲۱۷۷۶

۰۲۱-۲۶۴۲۳۸۷۴

ساندویچ پانل دیواری

این نوع ساندویچ پنل در صنایع مختلف کاربرد دارد، ساندویچ پانل دیواری چندین مدل دارد برای مثال ساندویچ پانل پیچ مخفی یکی از پر کاربرد ترین پانل ها در ساخت ویلاهای مدرن است، به دلیل نمایان نبودن پیچ ها در ساندویچ پانل دیواری سبب شده است تا جلوه خاصی را به دیوار سازه شما بدهد به همین دلیل کاربرد در صنعت ساخت و ساز دارد.

ساندویچ پانل پیچ نمایان نوعی دیگر از پانل است که قیمت نسبتاً پایین تری نسبت به پیچ مخفی داره از این نوع پانل معمولاً در سوله و کانکس استفاده می‌شود، عمدتاً کاربری صنعتی نوع پیچ نمایان پانل بیشتر از دیگر کاربری ها است.

ساندویچ پانل تونیکس

رنگ بندی ساندویچ پانل دیواری

همان طور که پیش تر گفتیم ساندویچ پانل دیواری از دو رو ورق تشکیل شده است که این ورق ها در قسمت زیرین و بالایی هسته یعنی فوم عایق قرار دارد، پس برای زیبا تر کردن کار می‌توانیم از رنگ های مختلف در تولید ورق پانل استفاده کنیم.

ورق ساندویچ پانل دیواری عمدتاً دارای رنگ سفید، قرمز، آبی، کرمی است اما اگر بخواهید رنگ خاصی را سفارش بدهید باید با کارشناسان تونیکس پانل درتماس باشید تا به شما قیمت دقیق و موجودی رنگ مورد نظر شما را استعلام بگیرند.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

کاربرد پانل دیوار بسیار زیاد است از عمده کاربرد های آن در سوله سازی، ساخت اتاق های عمل و جراحی، ساخت اتاق تمیز که برای آزمایش و تولید داروپزشکی مور استفاده قرار میگیرد. پانل دیواری گاهاً در عایق بندی دیوار های ساختمان در ساختمان های چند طبقه هم کاربرد دارد.

ساندویچ پانل سقفی

پانل سقفی نوعی دیگر از ساندویچ پانل است که بر روی دو رو ورق آن گام های مختلفی دیده می‌شود، گام یا همان شیار های موجود رو ورق ساندویچ پانل این مصالح ساختمانی را مناسب برای سقف می‌کند و شما می‌توانید از پانل سقفی در گام 3 و 5 در سقف سازه های خود استفاده کنید.

رنگ بندی ساندویچ پانل سقفی

همانند ساندویچ پانل دیواری که پیش تر گفتیم در ساندویچ پانل سقفی هم همین مورد صدق می‌کند رنگ بندی ساندویچ پانل سقفی دارای چند رنگ اصلی و همیشگی است که در صنعت تولید می‌شود اما اگر بخواهید رنگ های خاص خود را سفارش بدهید برای مثال رنگ بنفش یا زرد باید با کارشناسان فروش ساندویچ پانل تونیکس در ارتباط باشید تا استعلام رنگ مورد نظر شما را از انبار گرفته و به شما اطلاع بدهند.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ سقفی در چیست؟

شاید برای شما عزیزان این سوال مطرح شود که تفاوت این دوتا پانل ساندویچ در چیست هردو که یک فوم و ورق را دارند؟ بله درست است هر دو یک نوع فوم و ورق را با خود به همراه دارند اما فوم و نوع شیار یا گام ها در ورق پانل سقفی کمی متفاوت تر و خاص تر نسبت به ساندویچ پانل دیواری است.

گام ها سبب می‌شوند زمان استفاده از پانل سقفی در محل هایی با بارش بالا و در مناطق باد خیز این پانل و ورق آن بتواند به خوبی از سازه مراقبت کند.

نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل تونیکس

پس از این که با انواع ساندویچ پانل اشنا شدیم نوبت به بحث نصب ساندویچ پانل است داشتن یک تیم نصاب خبره در زمینه ساندویچ پنل کار دشواری است اما تیم تونیکس پانل متشکل از مهندسین خبره این اطمینان را به شما خواهد داد که سازه شما را در کم ترین زمان ممکن راه اندازی و آب بندی خواهد کرد.

نصب ساندویچ پانل به وسیله پیچ ها و دریل انجام خواهد شد پیچ پانل سبب می‌شود اجزاء مختلف ساندویچ پنل به یک دیگر متصل بشوند.

فوم ساندویچ پانل

فوم قسمت سازنده هر ساندویچ پنل محسوب می‌شود درواقع ساندویچ پانل ها بدون داشتن فوم هیچ خاصیتی ندارند و مانند کانکس های قدیمی که از ورق های آهنی رنگ شده ساخته می‌شدند می‌ماند.

فوم های مختلفی در تولید پانل استفاده می‌شود از جلمه معروف ترین و پر کاربرد ترین فوم ها می‌توانیم به فوم ساندویچ پانل اکس‌پی‌اس(XPS)، فوم ساندویچ پانل پلی یورتان، فوم ساندویچ پانل پشم شیشه و فوم ساندویچ پانل پلی استایرن اشاره کرد. اما همانند رنگ ساندویچ پانل اگر فوم خاصی مد نظر شما است می‌توانید با کارشناسان فنی فروش ساندویچ پانل تونیکس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

قیمت ساندویچ پانل

عوامل بسیاری بر روی قیمت به صورت مستقیم تاثیر خواهد داشت قیمت ورق های آهنی یا آلومینیومی، قیمت فوم های مصرف شده، قیمت چسب و... به همین دلیل امکان ارائه قیمت دقیق در سایت ها وجود ندارد و قیمت ساندویچ پانل باید به صورت روزانه توسط مشتری استعلام گرفته شود.

در برخی از سایت ها قیمت ساندویچ پانل را درج کرده اند ما قیمت های درج شده فقط جنبه نمایشی دارد.

جمع بندی

اگر هنوز هم در رابطه با ساندویچ پانل اطلاعات کافی ندارید و یا نمی‌دانید کدام نوع ساندویچ پانل دیواری یا سقفی برای سازه شما مناسب است می‌توانید با مشاورین تونیکس پنل در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

مشاوره و استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی

۰۲۱-۲۶۴۲۱۷۷۶

۰۲۱-۲۶۴۲۳۸۷۴

برچسب ها : ساندویچ پانل,ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پانل سقفی,تونیکس پانل,قیمت ساندویچ پانل


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5jpj