دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 97000
تاریخ انتشار: 1402/08/22 04:54

ساندویچ پانل دیواری، فرصتی ایده آل برای سرمایه گذاری

ساندویچ پانل دیواری، از انواع مصالح نوین ساختمانی با ساختاری سه لایه است. این پانل ها به دلیل دارا بودن ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، عایق حرارتی و صوتی، مقاوم در برابر انواع بلایای طبیعی چون سیل، طوفان و زلزله و قیمت مقرون به صرفه، امروز در ساخت انواع سازه تجاری، مسکونی، صنعتی، سوله و … کاربرد دارد.
ساندویچ پانل دیواری، فرصتی ایده آل برای سرمایه گذاری

ساندویچ پانل دیواری، از انواع مصالح نوین ساختمانی با ساختاری سه لایه است. این پانل ها به دلیل دارا بودن ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، عایق حرارتی و صوتی، مقاوم در برابر انواع بلایای طبیعی چون سیل، طوفان و زلزله و قیمت مقرون به صرفه، امروز در ساخت انواع سازه تجاری، مسکونی، صنعتی، سوله و … کاربرد دارد. 

در این مقاله از روزنامه صمت قصد داریم شما عزیزان را با مزایا، ویژگی ها و فرصت های سرمایه گذاری ساندویچ پانل دیواری آشنا کنیم.

ساندویچ پانل دیواری

ساختار ساندویچ پانل دیواری

همانطور که در ابتدا گفته شد این مصالح دارای ساختاری سه لایه به همین دلیل به آن ساندویچ پانل Sandwich panel است. به جهت استحکام و مقاومت در برابر ضربه و فشار، در لایه های رویه و زیره ساندویچ پانل دیواری از ورق های فلزی - فولادی چون آلوزینک، گالوانیزه، استیل و آلومینیوم می توان استفاده کرد. همچنین بین این دو ورق فولادی به جهت مقاومت در برابر حریق، نفوذ حشرات، عایق بندی در برابر حرارت و صوت، از فوم های عایق چون فوم پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ و پشم شیشه استفاده شده است.

مشخصات فنی

ساندویچ پانل های دیواری به جهت استفاده به عنوان دیوارپوش انواع سازه، باید ضخامتی بین 4 تا 25 سانتی متر داشته باشد تا بتواند در برابر فشار، بار وارده و … مقاومت نشان دهد. همچنین این پانل ها  در کارخانه های تولیدی با طول 2 تا 12 متر و عرض مفید 1 متر تولید می شوند که بنا به درخواست مشتری و تیم مهندسی کارخانه، ابعاد پانل دیواری برای پروژه مشخص می شود.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

قطعا همانطور که از نام این پانل ها مشخص است، از پانل ساندویچی دیوار در ساخت انواع سازه های چون موارد زیر می توان استفاده نمود:

  • پوشش دیواره های انواع سوله ورزشی، صنعتی، فروشگاهی و …
  • ساخت نما و دیواره های انواع سازه مسکونی و تجاری سنتی
  • پارتیشن بندی داخلی سازه در نمونه های سبک تر 
  • پوشش دیوار انواع سردخانه و گرمخانه صنعتی و متحرک 
  • ساخت انواع اتاق تمیز و کلین روم برای محیط های استریل و حساس (با استفاده از ساندویچ پانل کلین روم از نوع دیواری)

انواع ساندویچ پانل دیواری

در ساخت انواع پانل دیوار، کارخانه های تولید با استفاده از نیاز های پروژه اقدام به تولید محصولات دیواری به شکل زیر می کنند. 

  1. دو رو ورق : در اغلب موارد برای کاربری های صنعتی، تجاری و کانتینر سازی 
  2. یک رو ورق: به منظور کاربری مسکونی و ویلایی و شیک که روی دارای ورق فولادی در بخش بیرون سازه و روی داخلی سازه با استفاده از کاغذ دیواری یا گچ و … پوشش داده میشود.
  3. طرح خاص: کاربری های فروشگاهی، مسکونی که در آن به جای ورق های فولادی از گچ برگ، سرامیک، چوب و … در دو لایه بیرونی استفاده می شود. 
  4. پیچ مخفی: سبکی از نصب پانل ها که پیچ های نصب در آن دیده نمی شود. 

مراحل ساخت پانل دیواری 

پانل های دیواری به دو شیوه پیوسته و ناپیوسته ساخته و طراحی می شوند. تفاوت این دو روش در آن است که در روش پیوسته یا تمام اتومات، ورق های پانل از سمت ورود دستگاه تولید وارده شده و با طی کردن مسیری حدود 120 متر و انجام فرآیند های تولید پانل دیواری، از طرف دیگر دستگاه خارج می شود. در این روش پانل ها در مرحله آخر برش خورده و نیروی کاری کمتری مورد نیاز است. 

اما روش تولید ساندویچ پانل دیواری به شیوه ناپیوسته (نیمه اتومات) بدین نحوه نیست و پانل ها در دستگاه های مختلفی تولید می شوند. در این روش ورق ها براساس نیاز سازه ابتدا برش میخورند و داخل دستگاه ها قرار می گیرند.

نحوه نصب

نصب انواع ساندویچ پنل دیواری به سه شیوه قفل دار، نر و مادگی، پیچ مخفی انجام می گیرد و باید توجه داشت که برای نصب حتما از تیم متخصصین و نصابان خبره باید کمک گرفت. زیرا در صورت نصب غیراصولی ممکن است عمر مفید پانل کاهش پیدا کند و پانل های دیواری دچار پوسیدگی و زنگ زدگی شوند. در ادامه با شیوه نصب و مراحل آن آشنا خواهیم شد:

به نقل از وبسایت sandwich-panelmammut.com

برای نصب ساندویچ پانل دیواری ابتدا زیرسازی‌های لازم انجام می‌شود. برای این کار باید به ساختار اجرا شده روی ساختمان، فاصله بین ستون‌ها، جهت باد، محل نصب و ارتفاع پانل‌ها توجه کرد. در نصب پنل دیواری باید با استفاده از پروفیل‌های آهنی تکیه‌گاه محکمی برای ساندویچ پانل ایجاد کرد. این نوع مصالح پیش ساخته به دو صورت عمودی و افقی، بسته به شرایط محل می‌توانند نصب شوند. بعد از نصب محل اتصال ساندویچ پانل‌ها با ساختمان را توسط پیچ‌های مخصوص پیچ می‌کنند. در نصب این نوع مصالح بر روی بتن از تفنگی مخصوص به نام میخکوب زن چاشنی‌دار استفاده می‌شود. در آخر بهتر است داخل ناودانی با اسپری پلی اورتان عایق‌کاری شود.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

قیمت انواع پانل های دیوار، با توجه به متریال ساخت، ابعاد و اندازه، ضخامت ورق، نوع کاربری، مشخصات سازه و … دیگر تعیین می شود. به جهت استعلام قیمت و خرید انواع ساندویچ پانل دیواری با شماره 09150020620 در ارتباط باشید.

بهتر است این نکته را خاطر نشان کنیم که قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری به نسبت مصالح ساختمانی دیگر بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر است. 

به عنوان مثال قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری ارزان برابر با 300 هزار تومان است.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری

چرا خرید پانل دیواری بهترین فرصت برای سرمایه گذاریست؟

ساندویچ پانل های دیواری با توجه به ویژگی ها و مزایایی که در بخش های قبل اشاره کردیم، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و ساخت انواع سازه است. 

سازه های ساختمانی ساخته شده با استفاده از این پانلهای مقاوم دارای عمر مفید دراز مدت، عدم نیاز به تعمیرات پیچیده، بدون زنگ زدگی و پوسیدگی و … است. این عامل سبب می شود، سازه شما بسیار مقرون به صرفه تر باشد و در دراز مدت نیازی به اعمال هزینه های گزاف تعمیر و نگهداری نباشد. از همین رو تقاضا تولید این محصول در بازار های جهانی و ملی بسیار زیاد است.

به همین جهت می توان گفت ایده آل ترین سرمایه گذاری در حوزه صنعت و تجارت در سال های آتی، ساخت و مونتاژ انواع مصالح نوین ساختمانی از قبیل ساندویچ پانل سقفی و دیواری است.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری

در این مقاله در خصوص ویژگی ها و مزایای خرید انواع ساندویچ پانل دیواری و علت آن صحبت کردیم و با همدیگر فرصت های سرمایه گذاری و سود آوری را مورد بررسی قرار دادیم. در پایان از اینکه با ما در این مقاله از روزنامه صمت همراه بودید بسیار سپاسگزاریم.

 

برچسب ها : ساندویچ پانل,پانل بارون,پانل دیوار,قیمت ساندویچ پانل,قیمت ساندویچ پانل دیواری,سوله,سردخانه,صنعت,آجر,سیمان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/457q89