یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 6165
تاریخ انتشار: 1400/08/29 16:23

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی چیست و چگونه می‌توان با استفاده از این پانل‌ها هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش داد؟ امروزه ساخت و ساز تفاوت‌های زیادی با گذشته کرده است.

ساندویچ پانل سقفی چیست و چگونه می‌توان با استفاده از این پانل‌ها هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش داد؟ امروزه ساخت و ساز تفاوت‌های زیادی با گذشته کرده است. در گذشته برای ساخت دیوار یا سقف ساختمان‌ها مجبور بودیم از آجر، آهن آلات گچ و سیمان استفاده کنیم. این مصالح پرهزینه هستند، سنگنین هستند، در مواقع بروز حوادث طبیعی چون زلزله خسارات مالی و جانی زیادی در پی دارند و از همه مهم‌تر ساختمان را نسبت به حرارت، صوت و دیگر آسیب‌های احتمالی عایق نمی‌کنند.

با کمک ساندویچ پانل سقفی یا دیواری که نوعی متریال نوین و پیش ساخته ساختمانی هستند دیگر چالش‌های فوق را در ساخت و ساز نداریم. در حال حاضر با قیمت سرسام آور آهن آلات اگر بخواهید به شیوه سنتی ساخت و ساز کنید می‌دانید چقدر باید برای خرید چند تیر آهن هزینه کنید؟ ساخت و ساز با پانل‌های پیش ساخته یک روش مطمئن و اقتصادی است.

 ممکن است تصور کنید یک سقف ساندویچ پانلی مقاومت چندانی ندارد درحالی‌که سقف‌های ساندویچ پانلی نه تنها بسیار مقاوم و مستحکم هستند بلکه به دلیل وزن سبکی که دارند، بار تحمیلی را از دوش سازه برداشته و مقاومت و طول عمر ساختمان را نیز افزایش خواهند داد.

چرا بهتر است از ساندویچ پانل سقفی استفاده کنیم؟

در تمام دنیا بارزترین ویژگی ساندویچ پانل سقفی که موجب استفاده بیشتر از آن شده است، کم وزن بودن و انعطاف پذیری بالای این متریال است. البته که نمی‌توان از قیمت مناسب آن نسبت به متریال سنتی و استحکام بالایی که دارد چشم پوشی کرد. در ابتدا از پانل‌ها تنها برای ساخت وسایل نقلیه چون هواپیماها استفاده می‌شد اما با گذر زمان و روشن شدن ویژگی‌های منحصر به فرد این پانل‌ها، کم کم شروع به استفاده از آن‌ها در صنعت ساخت و ساز کردند.

تا اینکه امروزه ساندویچ پانل سقفی پیش ساخته یکی از پرمصرف‌ترین متریال‌های ساختمانی به شمار می‌رود. مهندسین ساختمانی همواره در تلاش هستند تا با کاهش وزن مصالح، بار تحمیلی به سازه را کاهش دهند چراکه هرچه بار مرده ساختمان بیشتر باشد، بیشتر در معرض آسیب و تخریب قرار می‌گیرد. با استفاده از ساندویچ پانل سقفی دیگر نیازی به استفاده از آهن آلات در تعداد بالا وجود ندارد و به این ترتیب بار تحمیلی به سازه نیز کاهش می‌یابد.

ساندویچ پانل سقفی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساندویچ پانل سقفی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • در برابر عوامل آسیب زای بیرونی مقاومت و استحکام بالایی دارند.
  • در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند.
  • از نفوذ حشرات به درون ساختمان جلوگیری می‌کنند.
  • عایق بسیار مناسبی برای حرارت، صوت و رطوبت خواهند بود.
  • مانع از رشد میکروب و قارچ در سقف و منتقل شدن آن‌ها به درون ساختمان می‌شوند.
  • اجرا و نصب آن‌ها فرایند ساده‌ای دارد.
  • قابلیت شستشو داشته و ظاهر زیبایی برای ساختمان ایجاد می‌کنند.
  • در برابر کیفیت و کارایی که دارند، قیمتشان مناسب است.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی چقدر است؟

قیمت ساندویچ پنل سقفی براساس فاکتورهای متعددی چون جنس لایه عایق، جنس ورق‌ها، ابعاد ساندویچ پانل، ضخامت ورق‌ها و چگالی لایه عایق تعیین می‌شود. پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ از جمله متریالی هستند که به عنوان لایه عایق ساندویچ پانل‌های سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان آن‌ها، ساندویچ پانل‌های پلی یورتان آتش نگیر گران‌تر هستند.

ساندویچ پانل می‌تواند یک رو ورق یا دو رو ورق باشد. طبیعتا پانلی که در دو طرف آن فلز آلومینیوم کار شده است قیمت بیشتری نسبت به پانلی دارد که یک طرف آن فلز و طرف دیگر نایلون یا کاغذ است. علاوه بر آن هرچه ضخامت ورق‌های ساندویچ پانل بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید ویژگی‌های ساخت ساندویچ پانل قابل تعیین از سوی خود مشتری است. از همین‌رو نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت.

بهترین نوع ساندویچ پانل سقفی کدام است؟

ساندویچ پانل‌های سقفی عموما با طرح‌های شادولاین یا ذوزنقه‌ای تولید می‌شوند. این پانل‌ها به صورت 3 گام و 5 گام در بازار موجود هستند. از ساندویچ پانل‌های 5 گام بهتر است برای سقف اماکنی استفاده شود که میزان بارندگی بیشتر است. ساندویچ پانل‌های شادولاین سقفی 3 گام برای سقف‌هایی مناسب هستند که کمتر در معرض بارندگی یا آسیب قرار دارند.

یکی از کارخانه های تولید کننده ساندویچ پانل مانند آریا بارون  انواع ساندویچ پانل‌های سقفی شادولاین خود را در طرح ترک، ایتالیا، اسپانیا و آلمان تولید می‌کند. این پانل‌ها می‌توانند یک رو ورق یا دو رو ورق با تزریق بدون لبه یا با تزریق دو لبه باشند. اینکه بهترین نوع ساندویچ پانل سقفی کدام است به کاربری آن بستگی دارد.

چگونه ساندویچ پانل سقفی باکیفیت خریداری کنیم؟

 

برای خرید ساندویچ پانل می‌توانید به بازار مصالح ساختمانی مراجعه کنید و اولین نماینده فروش ساندویچ پانل را پیدا کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. اما اگر به دنبال راه بهتری هستید دست نگه دارید! کیفیت ساخت ساندویچ پانل و کیفیت مواد اولیه، مهم‌ترین عامل موثر در دوام و ماندگاری ساندویچ پانل‌ها است. اگر می‌خواهید خیالتان بابت کیفیت پانلی که خریداری کرده‌اید راحت باشد، بهتر است از تولید کننده‌ای که تجربه زیادی در این زمینه دارد اقدام به خرید کنید.

با پیدا کردن یک کارخانه تولید ساندویچ پانل سقفی هم خیالتان بابت کیفیت و هم بابت قیمت مناسب راحت خواهد بود. دریافت مشاوره پیش از خرید ساندویچ پانل بسیار مهم است چراکه ساندویچ پانل‌ها دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین اگر حین خرید مشاوره کاملی دریافت نکنید، ممکن است در ازای خرید ساندویچ پانلی که متناسب با نیاز شما نیست هزینه زیادی پرداخت کنید.

آنچه در این مطلب راجع‌به ساندویچ پانل سقفی گفته شد

ساندویچ پانل‌های سقفی یک متریال نوین و پیش ساخته ساختمانی هستند که به جهت وزن سبک، دوام و استحکام بالا، خاصیت عایق کنندگی و از همه مهم‌تر قیمت مناسب، در صنعت ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفته‌اند. با کمک ساندویچ پانل‌های سقفی می‌توان سقف سوله‌های بزرگ صنعتی و ورزشی، انبارها، آشیانه هواپیماها و... را عایق کرد.

 

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی با توجه به عواملی چون جنس لایه عایق، جنس ورق‌ها، ابعاد و کیفیت ساندویچ پانل تعیین می‌شود. برای خرید ساندویچ پانل سقفی بهتر است بهترین کارخانه تولید ساندویچ پانل را پیدا کرده و خرید خود را به صورت مستقیم از درب کارخانه انجام دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qor84