-

مهندس اتابک در آینه صنعت و معدن

پرویز عطایی - مدیر کل پیشین روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران

مهندس اتابک در آینه صنعت و معدن

مهندس محمد اتابک را از سالیان دور می‌شناسم. روزی که یکی از دوستان عزیزم ایشان را معرفی و فرصتی را برای گفت‌وگو و دیدار برای پایگاه خبری اقتصاد روز با آقای مهندس محمد اتابک را که در آن زمان عنوان مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس را عهده‌دار بودند، فراهم کردند در اسرع زمان به دیدار ایشان رفتم.

با نهایت متانت و ادب به استقبال بنده آمدند؛همراه با خوش‌وبش گرم و تعارفات لازم که در شأن یک مدیر کارآفرین ایرانی بود.

کار گفت‌وگو و مصاحبه با ایشان حدود یک ساعت و نیم درباره فعالیت‌های مجموعه به‌طول کشید، سپس در نهایت آرامش و با تسلط کافی کلیه پاسخ سوالات بنده را پاسخ دادند و در هنگام مصاحبه متوجه شدم که ایشان علاوه بر مدیریت مجموعه، در هنر کارشناسی در بخش صنعت و معدن مجموعه کشور از اشراف کافی برخوردار هستند.

در گفت‌وگو با ایشان به این نکته مهم رسیدم که از جمله مدیران دلسوز بخش صنعت و معدن و به‌دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای و به عشق خدمت به مردم و کشور مشغول هستند.

در مصاحبه با ایشان مجری طرح عظیم نواب، کارخانجات سیمان و فولاد مختلف کشور و نیز اداره‌کننده هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس که مالک ۶ شرکت سیمان از جمله تهران، ایلام، هگمتانه و ۴ شرکت فولادی شرکت کاوه جنوب کیش، یک شرکت آلومینیومی، 2 شرکت معدنی و آهک و ۷ شرکت خدمات مهندسی از جمله فعالیت سازنده ایشان مطرح شده بود.

مهندس اتابک باتوجه به سابقه مدیریت در پروژه‌های زیرساختی و فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن و سابقه مدیریتی در وزارت نیرو، با تغییر مدیریت بنیاد مستضعفان و در زمان مدیریت مهندس فتاح باتوجه به توان بالایی مدیریت موردتوجه ویژه کاری رئیس بنیاد که از مدیران دقیق و کاری کشور هستند، قرار گرفته و با ارتقای مقام به معاونت اقتصادی و مدیرعامل صنایع معدنی بنیاد منصوب شدند که در این مقام و بنا به اذعان مدیران بنیاد، کارنامه موفق و درخشانی را در امور محوله به‌یادگار گذاشتند.

من در یکی از تماس‌های تلفنی خبری درباره فعالیت‌های ایشان ساعت 9:۳۰ صبح تماس گرفتم و در نهایت ادب، جواب تلفن مرا در بندرعباس و در مجموعه فولادی تحت‌مدیریت‌شان پاسخ دادند و ساعت ۳ عصر که دوباره تماس گرفتم، ایشان را در جلسه مدیریتی آبادان و فردا صبح همان روز ساعت ۸ صبح دفتر کارشان در تهران و عصر همان روز در دفتر کارخانه فولاد بناب آذربایجان یافتم و بارها طی زمان، این قبیل نکات ظریف مدیریتی برایم تکرار شده و متوجه شده‌ام که ایشان مدیری میدانی و عملیاتی هستند، نه مدیری پشت‌میزنشین و اعتقاد پیدا کردم که مهندس اتابک مدیری توانمند، کارکشته و به دور از هیاهو بوده و کارهای ایشان تداوم کارشناسی در حوزه مدیریت است.

دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهوری کشور یقینا باتوجه به این ابعاد مدیریتی مهندس اتابک و در راستای تقویت بخش مدیریت صنعت و معدن کشور، ایشان را به‌عنوان وزیر صنعت و معدن به مجلس معرفی کرده‌اند و باید اذعان کنیم که مهندس اتابک بیشتر عمر خدماتی خود را در بخش خصوصی گذرانده و در بخشی از فعالیت‌های سازنده خود از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ را به‌عنوان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ایران پشت‌سر گذاشته است و با تمام مسائل و مشکلات عدیده و مبتلابه بخش خصوصی آشنایی کامل دارند. از سایر مدیریت‌های ایشان می‌توان به رئیس هیات‌مدیره انجمن سیمان، رئیس هیات‌مدیره سیمان تهران و عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس به‌طوراجمالی اشاره کرد.

خلاف اعلام مغرضانه بعضی رسانه‌های جهت‌دار و مغرض از سن مناسب برای مدیریت و سلامت لازم برای فعالیت در مقام وزارت صنایع و معاون کشور برخوردار هستند.

آخرین توصیه من روزنامه‌نگار و کارشناس رسانه با 45سال سابقه مطبوعات که با برگزاری حدود 50همایش داخلی و بین‌المللی برای اعتلای اقتصاد، صنعت و معدن و همچنین مدیریت در بخشی‌های دولتی و خصوصی و به‌ویژه مدیریت روابط‌عمومی اتاق بازرگان ایران و ارتباط سازنده با 3 قوه کشور در راستای اعتلای نام ایران عزیز، به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که باتوجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در دوره انتخاب شایسته‌سالاری و خدمت به مردم کشور و اینکه متاسفانه در دهه اخیر وزیر شایسته و مدبر، دلسوز و شجاعی که تحت‌تاثیر گروه‌های سیاسی و رفیق‌سالاری قرار نگرفته باشد و فقط به عشق میهن اسلامی فعالیت کند، نداشته‌ایم، باتوجه به سابقه فعالیت درخشان و پاک مهندس اتابک در بخش مدیریت صنعت و معدن در زمان رأی‌گیری به ایشان، تحت‌تاثیر جو و فضای سیاسی گروه‌ها و بعضی رسانه‌های مزدبگیر و مغرض قرار نگیرند.

باتوجه به اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بنا بر نرخ استهلاک از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته و اقتصاد ایران با ناترازی شدید انرژی روبه‌رو است، به‌طوری که بخش مهمی از صنایع ایران به‌دلیل محدودیت انرژی در وضعیت تعطیل و نیمه‌تعطیل در برخی روزهای هفته به‌سر می‌برند، امید است با رأی قاطع نمایندگان مجلس، مهندس محمد اتابک با سابقه مدیریت موفق و سازنده در پروژه زیرساختی بزرگ کشور و باتوجه به سوابق مدیریت موفق در بخش صنعت و معدن کشور بتواند چالش‌های مرتبط با وزارت صنعت و معدن را مدیریت کند و توأم با کارشناسی و با استفاده از مدیران زیرمجموعه دلسوز و سالم وظایف خطیر خویش را انجام دهد و کشتی در حال تلاطم و گرفتار امواج صنعت و معدن را به ساحل نجات هدایت کند. ان‌شاءالله

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین