-

نمایشگاه نقطه تعامل ساختارهای مالی

هومن رازدار_ مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران

شرکت سهامی نمایشگاه‌ها بیش از ۱۲ هزار مترمربع فضای مفید در اختیار نمایشگاه «صنعت مالی» قرار داد که به متقاضیان حضور در نمایشگاه اختصاص داده شد.

در این رویداد بیش از ۱۰۰ شرکت حضور داشتند که برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های این رویداد مالی کشور بوده است.

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (صنعت مالی) به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ایران در حوزه‌های یادشده که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض دید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را معرفی کنند.

بزرگ‌ترین تفاوت رویداد امسال با سال‌های گذشته حضور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی و بیمه‌ها است. این امر عامل تبادل اطلاعاتی میان دانش‌بنیان‌ها می‌شود و به هم‌افزایی گروه‌های دانش‌محور با سازمان مالی نیز کمک می‌کند.

با گذشت بیش از یک دهه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، این رویداد به‌عنوان مهم‌ترین و معتبرترین رویداد مالی کشور در سطح منطقه شناخته و با مشارکت گسترده فعالان، کارشناسان و متخصصان بازار مالی مواجه شده است. افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندی‌های داخلی در هر 4 حوزه بورس، بانک، بیمه و دانش‌بنیان‌ها از جمله اهداف برپایی نمایشگاه بوده است.

بالا بردن سطح آموزش و فرهنگ‌سازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نیز فراهم آوردن زمینه مناسب برای تعاملات بین‌المللی از دیگر اهداف برپایی این رویداد است.

شاید بتوان گفت این رویداد عرصه‌ای فراهم می‌کند که هر سال یک بار تمام ظرفیت‌های برجسته صنعت مالی در یک مکان جمع ‌شوند و علاوه‌بر آشنایی اعضای خانواده نظام مالی کشور با این زیرساخت، مردم و مسئولان نیز آن را از نزدیک مشاهده کنند. در چنین فضایی، مدیران بورس، بانک، بیمه و دانش‌بنیان‌ها روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس بیشتری به‌دست خواهند آورد. یک بخش از این رویداد را شرکت‌های سرمایه‌گذاری، استارت‌آپ‌ها و کارگاه‌های پرسش و پاسخ تشکیل می‌داد که زمینه‌ساز به‌هم‌رسانی فوق‌العاده‌ای برای تعاملات آینده شبکه مالی کشور خواهد شد؛ به‌عبارت بهتر تولید محتوای بسیاری در رویداد اتفاق افتاد و هم‌افزایی صورت‌گرفته فرصت‌های بی‌نظیری را برای آینده رقم خواهد زد.

امسال حضور شرکت‌های بیمه‌ای در نمایشگاه بسیار پررنگ بود، به‌طوری که سالن اختصاص‌یافته به این صنعت کاملا مملو از شرکت‌های متقاصی مشارکت در این رویداد شد. استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها هم که نخستین تجربه حضور در این نمایشگاه را پشت سر گذاشتند، بیشترین مخاطب نمایشگاه را به خود جذب کردند. همچنین سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در معاملات آتی و تحلیل تکنیکال با حضور در نمایشگاه صنعت مالی از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان خبره در حوزه سرمایه‌گذاری مالی بهره بردند. افزون بر این کارشناسان در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران درباره تازه‌ترین سهم‌ها و سودآورترین صندوق‌ها مشاوره ارائه دادند. در نهایت معرفی دستاوردها و نوآوری‌های صنعت مالی کشور که از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه بوده، محقق شده است.

برگزاری چنین رویداد مهم اقتصادی فرصتی مناسب برای شناخت و آشنایی بیشتر با آخرین ظرفیت‌های 4 حوزه یادشده که هم‌اکنون از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشورها محسوب می‌شوند، است و امید می‌رود پایان نمایشگاه نقطه آغازی بر بهبود همکاری حوزه‌های مالی و دانش‌محور کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*