-

تجاری‌سازی بیش از ۲۱ هزار خودرو

کمبود قطعات سبب شد تعدادی از خودروهای در کارخانه‌ها تولید شوند اما تجاری نشوند.

مشکلات تحریم و اپیدمی ویروس کرونا تامین برخی قطعات الکترونیک را با چالش روبه‌رو کرده؛ از این‌رو در مقاطعی شاهدیم که حجم خودروهای ناقص افزایش می‌یابد. در ابتدای پاییز امسال نیز تعدادی از خودروها تجاری نشده و مشکلاتی را در عرضه به‌وجود آورد.

تامین کسری قطعات

گروه صنعتی ایران‌خودرو با تلاش و همت مجموعه کارکنان زنجیره تامین و خطوط تولید، توانست از رکورد تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه در هفته دوم آبان عبور کند.

به‌گزارش ایکوپرس، گروه صنعتی ایران‌خودرو در هفته گذشته توانست، ۲۱ هزار و ۵۵۲ دستگاه انواع خودرو سواری را تکمیل، تجاری‌سازی و آماده عرضه به مشتریان کند، علاوه‌بر این در همین هفته ۱۸ هزار خودرو تحویل مشتریان شده است.

با تامین بخش عمده‌ای از قطعات کسری خودروها، روند تکمیل خودروها شتاب گرفته و با اختصاص بخش عمده تجاری‌سازی به خودروهای ناقص، در هفته گذشته ۲۳ درصد از خودروهای کف ایران‌خودرو تجاری‌سازی شده است.

ثبت رکورد

در همین حال، روز چهارشنبه ۱۲ آبان، رکورد روزانه تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه نیز شکست و تعداد ۴ هزار و ۷۹ خودرو تکمیل و آماده عرضه به مشتریان شد.

براساس راهبرد تعیین‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت از تامین قطعات موردنیاز، تکمیل و عرضه خودروهای دارای کسری قطعه، در اولویت گروه صنعتی ایران‌خودرو قرارگرفته و به‌زودی بخش عمده این خودروها تحویل مشتریان خواهد شد.

آمار تعهدات معوق

بر همین اساس، تعهدات معوق ایران‌خودرو به مشتریان تا ۱۵ آبان به ۱۳ هزار و ۱۵۶ خودرو کاهش یافته و انتظار می‌رود، با ادامه روند فعلی بخش زیادی از خودروهای موجود تکمیل شده و با افزایش عرضه به بازار، امکان خرید برای مشتریان با قیمت واقعی فراهم شود.

حضور ساپکو در نمایشگاه قطعات

گروه صنعتی ایران‌خودرو به همراه ۱۰۰ سازنده و تامین‌کننده زنجیره تولید خود، در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو حضور دارد.

در این نمایشگاه که از ۱۶ تا ۱۹ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده، شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، در فضایی به مساحت ۵ هزار مترمربع به همراه ۱۰۰ سازنده زنجیره تامین ایران‌خودرو برای نمایش توانمندی‌ها و همچنین اعلام نیازمندی‌ها برای تعمیق خودکفایی حضور دارند.

توانمندی قطعه‌سازی کشور

معرفی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنعت قطعه به همراه ارائه تازه‌ترین فناوری‌ها و امکانات محصول تارا ازجمله برنامه‌های ساپکو در نمایشگاه قطعات است. همچنین توانمندی‌های قطعه‌سازی کشور در زمینه تولید و تامین قطعات سایر محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با مشارکت تعداد زیادی سازنده، در معرض دید عموم قرار دارد.

شرکت ساپکو با رویکرد تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، با مشارکت و همراهی زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو، به‌منظور گسترش همکاری با فعالان عرصه صنعت خودرو و قطعه‌سازی و فراهم‌سازی زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های جدید در زمینه تامین قطعات و مجموعه‌های خودرو، تعامل شفاف با ذی‌نفعان و معرفی توانمندی‌های این صنعت در این نمایشگاه حضور دارد.

ساپکو با ۱۰۰ سازنده شبکه تامین ایران‌خودرو، در سالن خلیج‌فارس و سالن‌های ۴۰ و ۴۱ با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در این نمایشگاه حاضر است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*