-

آخرین مهلت ثبت اطلاعات مستمری‌بگیران؛ اعلام رسمی تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر لزوم تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر بازمانده تا نیمه آبان‌ماه، اعلام کرد که فرآیندهای مربوط به پرداخت مستمری و کمک‌هزینه‌ها در حال ارتقاء و هوشمندسازی است. همچنین، بازماندگان واجد شرایط، پرداخت‌های معوق مربوط به مهرماه را دریافت کرده‌اند.

آخرین مهلت ثبت اطلاعات مستمری‌بگیران؛ اعلام رسمی تأمین اجتماعی

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، متقاضیان موظف‌اند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و انتخاب مسیر «مستمری‌بگیران > مستمری بازماندگان»، فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.

امکان بهره‌مندی از بیمه زنان خانه‌دار  

در ادامه اطلاعیه آمده است که در صورت تمایل، بازماندگان دختر و زنان خانه‌دار می‌توانند از طریق منوی «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» در همین سامانه، نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار اقدام کنند.  

توضیح درباره حذف موقت کمک‌هزینه اولاد  

در پی پرداخت حقوق و مستمری شهریورماه مستمری‌بگیران، برخی بازماندگان اعلام کرده بودند که «کمک‌هزینه اولاد» از فیش حقوقی آنها حذف شده است. سازمان تأمین اجتماعی در توضیح این موضوع اعلام کرد که حذف موقت این مبلغ به دلیل اجرای طرح هوشمندسازی اطلاعات بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و به‌روزرسانی استعلام‌های بین‌سازمانی بوده است.  

بر اساس این طرح، اطلاعات مربوط به سن، وضعیت تحصیلی و شرایط خانوادگی افراد به‌صورت خودکار از مراجع ذی‌ربط استعلام می‌شود. در نتیجه، برای برخی فرزندان بازمانده بالای ۱۸ سال، کمک‌هزینه اولاد به طور سیستمی قطع شده بود.  

برقراری مجدد و پرداخت معوقات بازنشستگان

به دنبال بررسی‌های انجام‌شده، سازمان تأمین اجتماعی در ۳۰ مهرماه اعلام کرد که پس از اصلاحات نرم‌افزاری، کمک‌هزینه اولاد بازماندگان واجد شرایط مجدداً برقرار شده و در حقوق مهرماه به همراه مبلغ معوق مربوط به شهریور پرداخت شده است.  

در این اطلاعیه تأکید شده است: «کمک‌هزینه اولاد برای آن دسته از بازماندگانی که واجد شرایط دریافت بوده‌اند، پس از بررسی سیستمی مجدداً برقرار و مبالغ معوق به‌صورت خودکار در فیش حقوقی مهر لحاظ شده است.»

نحوه پیگیری و اعتراض به قطع کمک‌هزینه اولاد

بازماندگانی که از توقف پرداخت کمک‌هزینه اولاد اعتراض داشته‌اند، می‌توانند درخواست خود را از طریق مرکز تماس ۱۴۲۰ ثبت کنند. نتیجه بررسی پس از انجام ارزیابی‌های تخصصی، به‌صورت پیامک از تلفن همراه به اطلاع فرد متقاضی خواهد رسید.  

راه‌های ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی  

سازمان تأمین اجتماعی تأکید دارد که اداره کل روابط عمومی این سازمان، تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی درباره اخبار و اطلاعیه‌هاست.  افراد باید اطلاعات مربوطه را تنها از طریق پایگاه خبری رسمی به آدرس https://www.tamin.ir یا صفحات رسمی این سازمان در شبکه‌های اجتماعی با شناسه مشترک Tamin_Media دنبال کنند.  

  • تلفن پاسخگویی شبانه‌روزی: ۱۴۲۰ (بدون نیاز به پیش‌شماره و از سراسر کشور)  
  •  سامانه خدمات غیرحضوری: [Es.tamin.ir](https://es.tamin.ir)  
  •  پایگاه خبری رسمی: [Tamin.ir](https://www.tamin.ir)  
  •  شبکه‌های اجتماعی رسمی: @Tamin_Media
منبع: اقتصادآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین