سهمیه سوخت این خودروها به زودی قطع میشود
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سهمیه تاکسیرانهایی که بعد از دریافت پیامک سوم فعال نشوند، قطع میشود.
به گزارش تسنیم؛ شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسیهای غیرفعال و بازگردندان بیش از ۶۰۰۰ تاکسی غیرفعال به سطح شهر خبر داد و گفت: ۱۸۰۰ دستگاهی که در تهران سوختگیری نکرده بودند نیز شناسایی کردیم، علاوه بر این ۴۰ خط تاکسیِ پر تقاضا را شناسایی و ۳۰ تا ۴۰ درصد تاکسیهای گردشی را به این خطوط انتقال دادهایم.
وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ نفر برای فعالیت به عنوان سرویس مدرسه در سامانه سپند ثبتنام کردند و ۲۰۰۰ نفر از آنها تایید صلاحیت شدند، گفت: برای ۴۰۰۰ دانشآموزان استثنایی نیز سرویس مدرسه رایگان دایر کردیم و خوشبختانه سرویس مدرسه به بهترین شکل برای آغاز مدارس ساماندهی شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: با تعامل خوبی که با آموزش و پرورش صورت گرفت، چرخه معکوسی ایجاد کردیم تا رانندگانی که قرار بود به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند اما در سامانه سپند ثبتنام نکرده بودند، امکان ثبتنام برایشان فراهم شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت امنیت و سلامت دانشآموزان هیچ سرویسی اجازه فعالیت به عنوان سرویس مدارس ندارند و تا پایان آذر نظارت بر این امر ادامه خواهد داشت.
مالکی اضافه کرد: سهمیه سوخت تاکسیرانهایی که بعد از دریافت پیامک سوم، فعال نشوند، قطع خواهد شد.
مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز با بیان اینکه نسبت به نظافت همه اتوبوسها اقدام شده است، اظهار کرد: ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ساعت 30: 5 صبح آماده خدمترسانی به مردم است.
وی افزود: امسال نیروهای ستادی و اداری را با کاورهای سفید سازماندهی کردهایم تا به کمک واحدهای گشت بیایند و تا ۲۰ مهر نظارت و گشتزنی را در دو نوبت صبح و عصر افزایش خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ۱۰۰ دستگاه جدید در دو نوبت به ناوگان اضافه خواهد شد و اتوبوسهای چینی نیز تا اواخر مهر، به محض ورود به کشور، به ناوگان خواهند پیوست.
وعده زاکانی برای بهبود حملونقل عمومی پایتخت تا پایان سال
شهردار تهران با اعلام اینکه شرایط جدید در حوزه حملونقل عمومی طی ماههای آتی در پایتخت ایجاد میشود، به اقدامات شهرداری برای مدیریت ترافیک مهر اشاره کرد و گفت: امروز اول مهر ماه ترافیک داشتیم اما انسداد ترافیکی در شهر مشاهده نمیشود.
به گزارش ایسنا؛ علیرضا زاکانی در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه از دو ماه قبل تلاشهایی برای کنترل ترافیک مهرماه آغاز شد و شرایط اکنون بهتر شده هرچند هنوز قابل قبول نیست گفت: شهر تهران عقب ماندگی زیادی در حوزه حملونقل دارد و همه این تلاشها تنها کمکی برای آلام است چراکه تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد و حالا فقط ۲۱۰۰ اتوبوس دارد که این قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه شناسایی ۸ درصد تاکسی غیرفعال و بازگردان آنها به خطوط جای تقدیر دارد گفت: در حوزه مترو نیز شاهد عقب ماندگی هستیم بهگونهای که با وجود توسعه خطوط و ایستگاهها شاهد آن هستیم که ناوگان کمبود شدید داریم. وی با بیان تا عید حدود ۳۲۰۰ اتوبوس در تهران وارد ناوگان میشود و همچنین تلاش میشود که ۲۷ هزار تاکسی تا پایان سال در ناوگان داشته باشیم همچنین اظهار کرد: تلاش میشود که قدرالسهم حملونقل عمومی را تا پایان سال افزایش دهیم. شهردار تهران با تشکر از سازمان شهرداریها و فاتب و سایر دستگاهها این را هم گفت: امروز اول مهرماه ترافیک داشتیم اما انسداد در شهر مشاهده نمیشود که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است. به طبع حجم حضور در ابتدای مهرماه متفاوت میشود که امسال در محدود ۱۴ درصد و در کل شهر ۱۳ درصد افزایش بار ترافیکی داشتیم. شهردار تهران با اعلام اینکه شرایط جدید در حوزه حملونقل عمومی طی ماههای آتی در پایتخت ایجاد میشود، به اقدامات شهرداری برای مدیریت ترافیک مهر اشاره کرد و گفت: امروز اول مهر ماه ترافیک داشتیم اما انسداد ترافیکی در شهر مشاهده نمیشود.
وی در خاتمه با بیان اینکه شرایط جدیدی در حوزه حملونقل طی ماههای آتی ایجاد میشود، ابراز امیدواری کرد با تغییر فرهنگ، افزایش استفاده از حملونقل عمومی را شاهد باشیم چراکه الان استفاده حداکثری از خودروی شخصی است و امید است تا پایان سال این معادله به سمت استفاده حداکثری از حملونقل عمومی باشد.
خبر خوش درباره حذف قرعه کشی خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تخصیص یکمیلیارد دلار برای واردات خودرو را گامی رو به جلو برای شکست انحصار دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش سرعت واردات خودرو و ایجاد رقابت، بساط لاتاری خودرو جمع شود.
به گزارش دنیای اقتصاد، علیرضا سلیمی گفت: امیدواریم واردات خودرو قطرهچکانی نباشد تا با ایجاد رقابت با خودروسازان داخلی، تاثیر مثبت بر بازار بگذارد.
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تاخیر در اجرای قانون واردات خودرو آسیبهای فراوانی برای کشور به همراه
داشت. ما به حمایت از تولید داخلی اعتقاد داریم، اما هرگاه شرکتهای تولیدکننده با محصولات خارجی احساس رقابت کنند، برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تلاش خواهند کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: تخصیص یکمیلیارد دلار ارز برای واردات را یک گام رو به جلو میدانیم و امیدواریم به نحوی اقدام شود که فضا را سامان داده و در زندگی مردم اثر مثبت داشته باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از شیوه عرضه خودرو در کشور عنوان کرد: شرکتهای خودروساز از مردم پول دریافت کرده و بعد از ماهها معطلی و بدون ارائه اطلاع دقیق از وضعیت خودرو، محصول نهایی را به مردم تحویل میدهند. هماکنون خرید خودرو با قیمت کارخانه به نوعی لاتاری تبدیل شده و حتما باید با شیوههای مختلف، این وضع را ساماندهی کنیم.
زمان فروش خودرو ال ۹۰ ایرانی مشخص شد
پارس آریا پیش از این با عنوان کادیلا شناخته میشد و حالا با نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد به پایان مراحل ساخت و تولید رسیده است.
به گزارش اتومبیل فارسی؛ به گفته مدیر پروژه P۹۰ در پارس خودرو باید از اواخر سال جاری منتظر عرضه محصول این شرکت با نام پارس آریا باشیم. پارس خودرو پارس آریا در واقع همان ال۹۰ است که حالا با چهره و ظاهری جدید با بهرهگیری از استانداردهای ۸۵گانه اجباری وارد بازار ایران خواهد شد.
هدف پروژه P۹۰ پارس خودرو ادامه تولید ال۹۰ بود
پژمان شاهچهره مدیر پروژه پی ۹۰ در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد گفت: پروژه پی ۹۰ بر اساس پلتفرم ال ۹۰ طراحی شده است، زیرا بخشی از قطعات ال ۹۰ را در اختیار نداشتیم و هدف پروژه ادامه تولید ال ۹۰ در پارس خودرو بود، در این راستا قوای محرکه این خودرو از قوای محرکهای که در گروه خودروسازی سایپا پیش از طراحی و تولید شده بود، استفاده کردیم و پیشرانه ME۱۶ برای این خودرو انتخاب شد و همچنین از گیربکس F۵ که هم اکنون در سایپا شاهین استفاده شده، بهره گرفتیم.
مدیر پروژه P۹۰ ادامه داد: با توجه به اینکه ال ۹۰ از استانداردهای ۸۵گانه همچون حفاظت از عابر پیاده، دی لایت، اتولایت و سنسور سنجش باد تایرها استفاده نمیکرد، مجبور شدیم چهره ظاهری خودرو را تغییر داده تا بتواند این استانداردهای لازم را دریافت کند.
وی تاکید کرد: رکاب و ستون وسط نیز تقویت شده تا از نظر آزمایش تصادف جانبی نیز استانداردهای لازم دریافت شود. از نظر تریم داخلی از داشبورد ساندرو استفاده شده و فقط سیستم مالتی مدیا و کلیدهای بالابر شیشه تغییراتی داشته و همچنین سیستم تهویه مطبوع نیز از حالت دستی به نیمه دیجیتال تغییر یافته است. کلاستر به کارگرفته شده در این خودرو از نوع نیمه دیجیتال بوده و اختصاصی برای پارس آریا طراحی شده است.
پیشرانه پارس آریا همان پیشرانه شاهین دستی است
پژمان شاهچهره ادامه داد: پیشرانه استفاده شده نسبت به پیشرانه اولیه و مدل پایه خودرو ال ۹۰ ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید کرده و با توجه به تغییر سیستم هیدرولیکی فرمان به سیستم برقی از نظر توان خودرو عملکرد بهتری نسبت به ال ۹۰ خواهد داشت. بر این اساس پیشرانه پارس آریا ۱۱۱ اسب بخار قدرت داشته و همچنین رینگها و آینههای آن تغییراتی به خود دیده است.
وی ادامه داد: در این خودرو با توجه به تغییر ظاهری خودرو بر اساس استانداردهای لازم سیستم نقشه الکترونیک آن و همچنین سیستم برقرسانی کاملا تغییر یافته و اگزوز، سوخت رسانی و سیستم خنک کاری پیشرانه تغییر کرده اما همچنان از همان شاسی و اکسل ال ۹۰ در پارس آریا بهره گرفته شده است.
اساسا هدف از پروژه P۹۰ تولید خودرو جدید نبود
شاهچهره در پاسخ به اینکه چرا این پروژه از زبان طراحی معمول در محصولات گروه خودروسازی سایپا پیروی نمیکند، گفت: اساسا هدف از تولید پارس آریا همان تولید ال ۹۰ بود اما از آنجایی که از نظر ایمنی و استانداردها نیاز به تغییرات جدی در تولید ال ۹۰ بود پروژه پی ۹۰ شکل گرفت اما هدف از این پروژه تولید خودرو جدیدی نبود. مدیر پروژه P۹۰ در خصوص نام به کار گرفته شده برای این خودرو نیز گفت: هرچند هنوز این نام برای خودرو نهایی نشده است اما با توجه به ممنوعیتهای قانونی برای استفاده از نام پارس تندر و شرایط به وجود آمده نام پارس آریا برای این خودرو انتخاب شده اما هنوز قطعی نیست. در این خودرو از لوگو پارس خودرو استفاده شده و با نام تجاری پارس آریا به بازار عرضه خواهد شد.
نسخه پارس آریا اتوماتیک زودتر از کراس به بازار میآید
وی در خصوص تولید نسخه کراس این خودرو نیز گفت: پیش از این صحبتهایی در این خصوص مطرح شده و هم اکنون در مطالعات اولیه بوده و هدف اصلی شرکت ارائه نسخه پارس آریا با جعبه دنده اتوماتیک
است.
وی درباره پروژههای آینده پارس خودرو و پلتفرمهای استفاده شده در این شرکت گفت: هم اکنون چندین پروژه در دست تحقیق و بررسی است و بر اساس همین پلتفرم و دیگر پلتفرمهای استفاده شده در گروه خودروسازی سایپا توسعه خواهند یافت اما هنوز در مرحله مطالعات و امکان سنجی قرار داشته و در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.
پایان سال ۱۴۰۳ آغاز عرضه پارس آریا
شاه چهره در خصوص قیمت پارس آریا نیز گفت: باید ابتدا قیمت نهادههای استفاده شده در این خودرو استخراج شود سپس به شورای رقابت ارائه کرده تا بتوانیم قیمت نهایی پارس آریا را اعلام کنیم. اما به نظر میرسد این خودرو قیمتی بالاتر از سهند و در حدود قیمت سایپا شاهین داشته باشد.
شاه چهره در پایان اعلام کرد: امیدواریم عرضه و فروش این خودرو تا پایان سال محقق شود. هم اکنون تولید این خودرو در همان خط تولید ال ۹۰ در پارس خودرو در حال انجام بوده و نسخههای اولیه آن نیز آماده شده است.