-

خبر مهم برای فیفا بازار ایرانی | زمان اختتامیه جام قهرمان قهرمانان مشخص شد

احمدی بیان کرد: نهمین دوره جام قهرمانان بازی های ویدئویی را در پیش داریم و برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد، تمام تمهیدات لازم را لحاظ کردیم. رویکرد ما در این دوره، برگزاری مسابقات در تمامی استان ها است و برای این هدف از مدت ها پیش برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم. در بخش حضوری مسابقات، دو بازی فیفا ۲۴ و کوییز را در استان ها خواهیم داشت. در سال های گذشته تنها فیفا را در این قسمت در نظر گرفته بودیم اما به دلیل رویکرد تازه ما که روی خانواده محور بودن مسابقات تاکید دارد، بازی موبایلی ایرانی کوییز را نیز اضافه کردیم.

خبر مهم برای فیفا بازار ایرانی | زمان اختتامیه جام قهرمان قهرمانان مشخص شد

 

نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، ویژه تابستان ۱۴۰۳ در ۲ مرحله استانی و کشوری و همچنین در ۲ رشته بازی‌های موبایلی و فیفا ۲۴ برگزار می‌شود.

برگزاری این رویداد مهم و بزرگ در ۲ بخش برخط و حضوری به گونه‌ای برنامه ریزی شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس baazico.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند. رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در تابستان امسال با شعار فرهنگی «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» برگزار می‌شود و جذب حداکثری نوجوانان و جوانان و ایجاد نشاط و امید اجتماعی به عنوان مهم‌ترین اهداف این رویداد در نظر گرفته شده است.

نفرات برتر در مرحله استانی نهمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و سپس برترین نفرات هر استان به پایتخت آمده و با نفرات برتر استان تهران در قالب یک لیگ منظم به رقابت خواهند پرداخت. در تاریخ 20 شهریور، نفر برتر این لیگ مشخص می شود و جایزه بزرگ خود را دریافت می کند.

۲۵مرداد، آخرین مهلت نام‌نویسی در نهمین مرحله جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی است. خبرنگار گسترش نیوز در این راستا، گفت و گویی با رضا احمدی، دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران انجام داده است که در ادامه می خوانید.

رضا-احمدی-1

برگزاری مسابقات در تمامی استان ها

رضا احمدی درباره جزییات تازه از برگزاری جام قهرمانان بازی‌ های ویدئویی گفت: ما نهمین دوره جام قهرمانان بازی های ویدئویی را در پیش داریم و برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد، تمام تمهیدات لازم را لحاظ کردیم. رویکرد ما در این دوره، برگزاری مسابقات در تمامی استان ها است و برای این هدف از مدت ها پیش برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم.

او افزود: در بخش حضوری مسابقات، دو بازی فیفا ۲۴ و کوییز را در استان ها خواهیم داشت. در سال های گذشته تنها فیفا را در این قسمت در نظر گرفته بودیم اما به دلیل رویکرد تازه ما که روی خانواده محور بودن مسابقات تاکید دارد، بازی موبایلی ایرانی کوییز را نیز اضافه کردیم. خانواده ها می توانند در کنار فرزندان خود بازی کوییز را انجام داده و یک تجربه خوشایند و بانشاط داشته باشند.

احمدی ادامه داد: ۶ دوره نخست مسابقات جام قهرمانان بازی های ویدئویی به صورت متمرکز در تهران برگزار شد. از سال ۱۳۹۸ و به سبب شیوع ویروس همه گیر کرونا، برگزاری این رویداد به مدت 3 سال دچار وقفه شد. از سال ۱۴۰۱ و با تغییر رویکرد خود، مسابقات را از تهران خارج کرده و دور مقدماتی را در استان ها برگزار کردیم تا نفرات برتر در شهرهای دیگر مشخص شود. سپس نفرات برتر در قالب جام قهرمان قهرمانان به رقابت پرداختند و تهران را به عنوان میزبان این مسابقات درنظر گرفتیم.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ثبت نام مسابقات جام قهرمانان بازی های ویدئویی 1403 بیان کرد: برای بخش حضوری و بازی های فیفا و کوییز، ثبت نام در تمامی استان ها آغاز شده است. طبق آخرین آمار، 5 هزار نفر برای بازی فیفا 24 ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته با افزایش تعداد افراد ثبت نام کننده مواجه هستیم.

دبیر جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در ادامه به گسترش نیوز گفت: فارغ از بخش حضوری مسابقات، بازی های موبایلی را نیز در دستور کار خود داریم که قسمت غیرحضوری این دوره را تشکیل می دهد. امسال با ۱۵ بازی موبایلی ایرانی گفتگوهای خوبی داشتیم که نتایج مثبت و جالبی نیز حاصل شد. مسابقات موبایلی را پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری شروع کردیم و حالا بیش از یک میلیون نفر در این بازی های شرکت کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: پنل بازی های موبایلی بیشتری طی روزهای اخیر در راستای ثبت نام باز شده است و در روزهای آینده نیز شاهد اضافه شدن بازی های دیگر خواهیم بود. برنامه ریزی ها را به نحوی انجام دادیم که تا اواسط شهریورماه بازی های موبایلی را به اتمام خواهیم رساند. از 16 تا 20 شهریورماه مسابقات استان ها و اختتامیه جام قهرمان قهرمانان در فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.

شبکه-بازی

فیفابازان حرفه ای کشور به رقابت می پردازند

او یادآور شد: در این دوره تمامی فیفا بازان حرفه ای کشور حضور دارند و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. ارتقای کیفیت برگزاری مسابقات در این دوره نسبت به دوره های قبل را پیش بینی می کنیم و در این زمینه خوشبینی های زیادی وجود دارد. هم در بخش حضوری و هم هم در قسمت برخط، شاهد یک رقابت جذاب خواهیم بود که نظیر آن را در سال های گذشته مشاهده نکردیم.

احمدی در ارتباط با سایت «چه بازی» و نقش آن در بهبود کیفیت برگزاری رویداد مهم پیش رو مطرح کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای از سال ها پیش به دنبال اهداف مشخصی بود که یکی از آن اهداف، ارتقای سطح سواد رسانه ای خانواده ها در حوزه بازی های رایانه ای محسوب می‌شد؛ در واقع، تمام هدف ما بر این بوده که موفق به افزایش سواد بازی خانواده ها شویم. انتخاب بازی فرزندان، نظارت بر رده سنی بازی ها و آگاهی از نحوه تهیه بازی ها، از جمله مواردی است که خانواده ها در این زمینه باید نسبت به آن ها حساسیت به خرج دهند. معرفی بازی های جذاب همراه با محتوای مشخص یکی از دغدغه ها و اهداف دیرینه بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.

ارتقای سواد بازی خانواده ها را هدف اصلی خود قرار دادیم

وی در ادامه عنوان کرد: در راستای این اهداف، سال ها روی سایت «چه بازی» و کیفیت آن کار شده است. ما طی سال جاری با نگاهی بسیار جدی‌تر نسبت به گذشته، کارهای مربوط به سایت را انجام دادیم و در حال حاضر، بیش از 30 هزار بازی روی سایت قرار گرفته است که خانواده ها می توانند به سایت مراجعه کرده و بازی های مناسب سن فرزند خود را انتخاب کنند. ما بازی ها را بر مبنای کنسول های مختلف به علاقه مندان معرفی می کنیم و بر حسب نیاز خانواده ها در این راستا گام های بلندی را برداشتیم.

رضا احمدی در پایان اضافه کرد: رده سنی بازی، داستان و روایت بازی، نکات مثبت و منفی، محتوای آسیب پذیر بازی و مواردی دیگر را در این خصوص لحاظ کردیم. حتی بخشی از گیم پلی بازی را در سایت قرار دادیم تا خانواده ها به شکل راحت تری با فضای بازی ها و محتوای آن آشنا شوند. ما لینک دانلود رایگان بازی را نیز برای خانواده ها در سایت گذاشتیم تا به این صورت دانلود بازی ها را تسهیل کنیم. این موضوع مهم، ماموریت اصلی بنیاد محسوب می شود که از طریق سایت چه بازی دغدغه مهم خانواده ها در این حوزه برطرف شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین