-

هزینه تور جذاب قاهره چند ؟ +جزئیات

سفر به جاذبه‌های گردشگری مصر از دیرباز آرزوی بسیاری بوده است. با پیشرفت حمل و نقل هوایی، این سفر دیگر چندان دشوار نیست. اما به طور متوسط، هزینه کل یک تور دو هفته‌ای به مصر برای هر مسافر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

هزینه  تور جذاب قاهره چند ؟ +جزئیات

مصر، کشوری با تاریخ حیرت‌انگیز و فرهنگی پربار است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود می‌کشاند. از مجسمه‌های بزرگ و نقوش دیواری باستانی گرفته تا تمثال‌های اسفینکس و تصاویری از فرعون‌ها، هر قدم در این سرزمین داستانی جدید را بازگو می‌کند. یکی از روش‌های سفر به مصر، شرکت در تورهای این کشور است که امکانات و مزایای فراوانی برای مسافران ارائه می‌دهد.

مصر، یکی از کشورهای با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی در شمال شرقی قاره افریقا است. این کشور با داشتن آثار باستانی منحصر به فرد، معابد باشکوه، هرم‌های شگفت‌انگیز و نیل بزرگ، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان محسوب می‌شود. هرم‌های گیزه، معبد کارناک، شهر قدیمی لوکسور و دره الملوک از دیدنی‌های این کشور هستند مصر کشوری پر از شکوه و جلال است که تاریخچه‌ای طولانی و با ارزش را به همراه دارد. وجود جاذبه‌های تاریخی و باستانی و داستان‌های اساطیری آن موجب می‌شود تا هر ساله گردشگران بسیاری از کشورهای خارجی و ایران این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

تور مصر از پرطرفدارترین مقاصد در جهان است. سفری که در آن به عمق داستان‌های اساطیری مصر می‌روید و می‌توانید بخشی از اعجاب‌انگیزترین جاذبه‌های دنیای باستان را ببینید. به‌ دلایل گوناگون، ایرانی‌ها سال‌ها امکان سفر به این کشور را نداشتند؛ اما حالا بوی بهبود از اوضاع روابط سیاسی دو کشور شنیده می‌شود. بهبودی که می‌تواند زمینه برگزاری تور مصر از ایران را فراهم کرده و شرایط را تغییر دهد. دیدن اهرام مصر، اسکندریه، مومیایی‌ها، ابوالهول، قاهره و… از جمله دلایلی‌ است که ایرانی‌ها مصر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند. مردم ایران و مصر از نظر مذهبی دین یکسان دارند و این امر سفر را برای ایرانیان دل نشین تر می‌کند. لازم به ذکر است که مردم مصر مسلمانان اهل سنت هستند که به زبان عربی صحبت می‌کنند. مصر، علاوه بر همسایگی با لیبی و سودان، با دریای سرخ از غرب و دریای مدیترانه از شمال مجاورت دارد.

علاقه ایرانیان برای سفر به مصر

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد، در سال‌های اخیر مردم ایران به دلایل متعدد امکان سفر به مصر را نداشتند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مصر روابط دیپلماتیک نداشتند و یک بار پیش از سال ۱۳۹۲ روابط محدود ایجاد شد اما دوباره در تابستان سال ۱۳۹۲ صدور ویزای کشور مصر برای ایرانیان دوباره لغو شد.

رکورد گردشگری در مصر

شمار گردشگران مصر در سال ۲۰۲۳ و در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۲۷.۴درصد افزایش یافت و به ۱۴.۹۱میلیون گردشگر رسید. این رقم با وجود تنش‌های اخیر در سه ماه آخر ۲۰۲۳، یک رکورد در تاریخ گردشگری مصر است. منبع مذکور گفت که میانگین هزینه‌کرد هر گردشگر در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۳ دلار در روز بوده و میانگین اقامت هر گردشگر نیز ۹.۵شب بوده است. مصر پیش‌بینی کرده بود شمار گردشگران در سال ۲۰۲۳ به ۱۵میلیون گردشگر برسد اما ناآرامی‌های اخیر در منطقه مانع از تحقق این هدف شد.پیش‌بینی مصر از شمار گردشگران در سال۲۰۲۴، ۱۸میلیون نفر است.مصر همچنین به دنبال افزایش درآمد خود از گردشگری از حدود ۱۲میلیارد دلار در سال به ۳۰میلیارد دلار در سال طی ۳ سال آتی است.

قیمت تور تهران به قاهره

در پایان این گزارش نگاهی به قیمت تور‌های مختلف تهران به قاهره گوناگون خواهیم داشت. میانگین هزینه کلی تور کشور مصر دو هفته‌ای حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای هر مسافر است. در جدول زیر انواع تورها با امکانات مختلف را مشاهده می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین