یکه تازی امیرحسین قیاسی؛ نتیجهی رشد با "نیمهشب" در نماوا

نرگس سیروستبار(فعال رسانه)
فضای مجازی،به خصوص «یوتیوب» عرصه ای شده برای رقابت برخی از برنامه ها و تاک شوهای اینترنتی.هرکدام تلاش دارند با جذب مخاطبان بیشتر،به نوعی ترند شوند.
برخی از کسانی که در «یوتیوب» برنامه دارند،از کسانی هستند که در تلویزیون ایران یا پلتفرم ها اجرا داشتند،از جمله امیرحسین قیاسی،مجید واشقانی،علی ضیا و...
میزان بازدید تاک شوهای محبوب ایرانی در «یوتیوب» نشان می دهد که امیرحسین قیاسی با تاک شوی «پامپ» با حدود 85 میلیون مخاطب در این عرصه یکه تازی می کند.تاک شوها و مجری های دیگر با اختلاف زیاد پشت سر او قرار دارند.
امیرحسین قیاسی که با استندآپ کمدی کار حرفه ای خود را شروع کرد،بعد از همکاری با پلتفرم نماوا که تاک شوی «نیمه شب» را در آن اجرا می کرد،با توجه به تعداد مخاطبان نسبتا زیادی که داشت،برند شد به همین دلیل وقتی تاک شوی «پامپ» را در «یوتیوب» اجرا کرد،به خاطر شهرتی که در نماوا به دست آورده بود،توانست در این عرصه نیز نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
برخی تلاش کرده و می کنند با صرف هزینه زیاد و ریخت و پاش بسیار،به خصوص با بسیج لشگر سلم و تور از جمع سلبریتی ها،برنامه خود را در فضای مجازی ترند کنند،اما نمی توانند.دلیل آن خیلی ساده است،چون با ساز و کار ساخت حرفه ای برنامه ها و تاک شوها آشنا نبوده و با ظرفیت های موجود در این عرصه نیز آشنا نیستند. نکته دیگر اینکه مخاطب خود را نمی شناسند.مخاطب شناسی یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت هنرهای نمایشی،به ویژه در تاک شوهاست.
امیرحسین قیاسی،پیش از این توانسته بود با تکیه بر حمایت پلتفرم نماوا و توانایی ذاتی خودش، تاک شوی «نیمه شب» را پرمخاطب کرده و بینندگانی دائمی داشته باشد و یادمان نمیرود این برنامه نیمه شب گرچه ابتدا در پلتفرمی دیگر عرضه میشد ولی تغییر شکل عرضه در نماوا و حمایت رسانهای هدفمند نماوا از این برنامه و درعین حال تمرکز بر ارائه نوعی طنز انتقادی سالم در آن باعث شد هم نیمه شب حسابی دیده شود و هم قیاسی.
ساختار این برنامه بسیار ساده بوده و دکور و نورپردازی سنگین آنچنانی نداشت.ریخت و پاشی هم به چشم نمی آمد،اما انتخاب سوژه های ناب و اجرای ساده و صمیمی قیاسی،باعث شد تا این برنامه به قول خودمانی، بگیرد.
قیاسی با تجربه ای که در نماوا به دست آورد،هم توانست در نزد مخاطبان محبوب شده و هم تبدیل به پولسازترین چهره ایرانی «یوتیوب» شود.
پلتفرم نماوا راه برندسازی را بلد است.غیر از برندسازی امیرحسین قیاسی که اکنون شهره خاص و عام است،فرصتی فراهم آورد تا مجید واشقانی نیز با برنامه «رینگو» اولین اجرای حرفه ای خود را تجربه کند.در حقیقت او هم مدیون این پلتفرم است.
نماوا و امیرحسین قیاسی ثابت کردند که برای موفقیت و جلب بیننده، آنچه مهم است،صداقت با مخاطب،ساختار حرفه ای و اجرایی گرم و صمیمی است.
بسیاری از برنامه ها و تاک شوها با ریخت و پاش های بسیار،حتی نتوانستند مخاطبان معدودی را جلب کنند ولی نماوا با برنامه ریزی هدفمند هم درباره نیمه شب و هم درباره رینگو نه تنها آنها را مخاطبپسند کرد بلکه مجریانی مثل قیاسی و واشقانی را هم برند کرد و تحویل فضای رسانه ای داد.