-

شرایط جدید طرح ترافیک تهران و بزرگراه شهید همت

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع پولی شدن بزرگراه شهید همت توضیحاتی ارائه داد.

شرایط جدید طرح ترافیک تهران و بزرگراه شهید همت

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره طرح جدید ترافیک تهران در شورای‌عالی ترافیک گفت: این طرح رد نشده، اما شورای ترافیک پیشنهاداتی ارائه داده و مشاور در حال بازنگری آن است. وی با اشاره به موارد نیازمند اصلاح اظهار کرد: موضوع برقی‌سازی به‌اندازه کافی در این طرح لحاظ نشده بود. همچنین مدت‌زمان سفر پیش‌بینی‌شده در طرح از دیدگاه شورای ترافیک دارای اشکال بود. محدوده طرح نیز تغییر قابل‌توجهی نداشت و درخواست اضافه شدن برخی معابر پرترافیک به محدوده طرح مطرح شده است.

علیمردانی تصریح کرد: عدم بهره‌گیری کامل از ابزارهای هوشمندسازی نیز از دیگر مواردی بود که شورای ترافیک بر آن ایراد گرفت. قرار است این نواقص طی دو ماه آینده توسط مشاور برطرف و طرح بازبینی‌شده دوباره به شورای ترافیک ارسال شود. امیدواریم پیش از پایان سال، تکلیف طرح جدید ترافیک مشخص شود.

وضعیت بزرگراه شهید همت

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع پولی شدن بزرگراه شهید همت نیز توضیح داد: قرار نیست با راه‌اندازی خط ویژه در این بزرگراه، هزینه‌ای از شهروندان دریافت شود. بااین‌حال، استفاده از این خط شرایط خاصی دارد. در بسیاری از شهرهای دنیا، تاکسی‌ها و خودروهای پرسرنشین می‌توانند به‌صورت رایگان از خطوط HOV (خودروهای چندسرنشین) استفاده کنند.

وی ادامه داد: شبکه‌ای از خطوط HOV در تهران طراحی شده که بزرگراه شهید همت نخستین مرحله اجرای آن است. این شبکه مشابه سیستم خطوط BRT عمل می‌کند. به این ترتیب، خودروهایی که بیش از دو سرنشین دارند، می‌توانند از این مسیرها عبور کنند. علیمردانی تأکید کرد: این طرح مصوبه شورای‌عالی ترافیک کشور و شورای ترافیک تهران را دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط حادثه‌خیز تهران پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته، ایمن‌سازی حدود ۵۵ نقطه حادثه‌خیز در شهر انجام شد. در تمامی نقاط شناسایی‌شده، اقدامات لازم انجام گرفته است.

 

  • avatar ع

    سلام جاهای پر تردد مثل بزرگراه سلیمانی وهمت از شرق به غرب واز غرب به شرق که ارتباط این پومسیراز همین پوراه هست بهتره فکر اساسی مثل روگذار ویا زیرگذار شود طرح ترافیک فقط برای شهرداری درآمد دارد و برای ملت هیچ فایده ای ندارد .

  • avatar محمد

    همش دروغه.

  • avatar مجید

    انواع فسادهای سیستماتیک ! ...

  • avatar شریفی

    سلام ،به همین نسبت از بیمه و مالیات و عوارض خودروها کم بشود ،خدارا خوش نمی آید همش به دنبال کسب درآمد با محدود کردن مردم

  • avatar امیر

    آخر یکم فکرتون را به کار بندازید.وقتی سامانه حمل و نقل عمومی تان over load است و بزرگراه صدر همیشه ترافیک است با این قوانین من در آوردی مشکل ترافیک حل که نمی‌شود هیچ دو صد چندان می‌شود . شما اول ظرفیت حمل و نقل عمومی تان را افزایش دهید بعد به فکر سر ریز کردن ترافیکتان از همت به سایر مسبر های عبور و مرور شوید . سایر مسیر ها همین الان سرریز هستند .....

  • avatar م

    خجالت آوره، هنوز هیچگونه زیر ساختی را عملی نکرده اید

  • avatar رضا شیرازی

    هر دم از این باغ بری می رسد

  • avatar پیام

    شما ترافیک براتون مهم نیست پول گرفتن از مردم به هر بهانه ای براتون مهمه وگرنه چرا سرویسهای اداره جات رو زیاد نمیکنید سرویسهای مدارس با سواری نه با اتوبوس و ون غرب تهران به سمت شرق اصلا هیچ نوع وسیله عمومی نداره. اتوبان نیایش 🤣

  • avatar Aa

    حق با وسایل چند سرنشین است ولی این دلیل نمیشود که
    ناکارآمدی مدیران شهری را نادیده گرفت چرا بزرگراه همت
    دو طبقه نشده یا بزرگراه شهید شوشتری بعد 20 سال هنوز
    ول معطل است طرح های سازندگی در دنیا حداکثر زیر 5
    سال است نه ۲۰ سال یا اتوبان شمال ۴۰ سال .

  • avatar ایرج

    به درک

  • avatar امیر

    سلام،چون تمام کارهائیکه شروع میکنیم باری به هرجهت است لذا به بن بست می رسیم سردرگم میشویم،نمونه بزرگراه امام علی ،حالا هم همت واقعا طرح اتوبان امام علی باروش BRTچنددرصد موفق بوده که حالا برای همت نقشه کشیدید اول این طرح در امام علی اجرا کنید بعد طرح دیگری بدهید که مردم را گرفتارتر نکند...

  • avatar بیگی29

    وسیله نقلیه عمومی در بسیاری از مسیرهای محله ها تا اولین ایستگاه نیست اگرهم باشد تا مثلا تاکسی خطی پر شود گاهی تا یک ساعت طول میکشد باید از خیر آن گذشت وجریمه تقدیم کرد.ضمنا شما وقتی مثلا به فلان بیمارستان میروی یا کرایه آژانس میدهی یا جریمه پارک خیلی خوش شانس باشی کرایه نجومی پارکیگ خیلی هزینه اش تفاوت ندارد.

  • avatar محمد

    اتوبان همت همیشه ترافیک دارد و سالانه میلیونها لیتر بنزین دود میشود و هوا الوده تر میشود . جا داشت مثل سایر کشورها این اتوبان دو طبقه میشد ، بجای پولهاییکه جاهای مختلف هزینه میشود و هیچ عایدی برای مردم ندارد . انشالله که مسولینی دلسوز مردم سر کار بیایند که محیط زیست برایشان مهم باشد .

  • avatar رسا

    مهندسان شما هم آموزش میبیندد که از جیب مردم درآمد کسب کنندد و . کاری از دستتان بر نمی‌آید فقط محدودیت محدودیت محدودیت . کار اساسی بکنید نه صورت مساله را پاک کردن اگر بخواهید تا اون سر دنیا اتوبان میکشید . خوب بر روی همت هم طبقاتی کنید

  • avatar ناشناس

    مونوریل یا ترن هوایی بهترین گزینه هست ولی متاسفانه یکی به این پرفسورها بگه بابا یه ذره ازعقلتون کمک بگیرید یه ذره ازایده های جهانی کمک بگیرید واقعا تاسف داره

  • avatar علیرضا

    الان همین همت که در طول ۲۴ ساعته ترافیکه نیاز به بی آر تی یا خط مترو داره که متاسفانه هیچ کدوم عملی نشده ،این طرح هم صد در صد به ضرر مردم و به نفع دولته که شهرداری دنبالشه

  • avatar مهدب

    بازهم اشتباه... دیگه عادت کردیم

  • avatar حمید

    این همه نا کارآمدی اتفاقی نیست...

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین