شرایط جدید طرح ترافیک تهران و بزرگراه شهید همت
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع پولی شدن بزرگراه شهید همت توضیحاتی ارائه داد.
پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره طرح جدید ترافیک تهران در شورایعالی ترافیک گفت: این طرح رد نشده، اما شورای ترافیک پیشنهاداتی ارائه داده و مشاور در حال بازنگری آن است. وی با اشاره به موارد نیازمند اصلاح اظهار کرد: موضوع برقیسازی بهاندازه کافی در این طرح لحاظ نشده بود. همچنین مدتزمان سفر پیشبینیشده در طرح از دیدگاه شورای ترافیک دارای اشکال بود. محدوده طرح نیز تغییر قابلتوجهی نداشت و درخواست اضافه شدن برخی معابر پرترافیک به محدوده طرح مطرح شده است.
علیمردانی تصریح کرد: عدم بهرهگیری کامل از ابزارهای هوشمندسازی نیز از دیگر مواردی بود که شورای ترافیک بر آن ایراد گرفت. قرار است این نواقص طی دو ماه آینده توسط مشاور برطرف و طرح بازبینیشده دوباره به شورای ترافیک ارسال شود. امیدواریم پیش از پایان سال، تکلیف طرح جدید ترافیک مشخص شود.
وضعیت بزرگراه شهید همت
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع پولی شدن بزرگراه شهید همت نیز توضیح داد: قرار نیست با راهاندازی خط ویژه در این بزرگراه، هزینهای از شهروندان دریافت شود. بااینحال، استفاده از این خط شرایط خاصی دارد. در بسیاری از شهرهای دنیا، تاکسیها و خودروهای پرسرنشین میتوانند بهصورت رایگان از خطوط HOV (خودروهای چندسرنشین) استفاده کنند.
وی ادامه داد: شبکهای از خطوط HOV در تهران طراحی شده که بزرگراه شهید همت نخستین مرحله اجرای آن است. این شبکه مشابه سیستم خطوط BRT عمل میکند. به این ترتیب، خودروهایی که بیش از دو سرنشین دارند، میتوانند از این مسیرها عبور کنند. علیمردانی تأکید کرد: این طرح مصوبه شورایعالی ترافیک کشور و شورای ترافیک تهران را دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط حادثهخیز تهران پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته، ایمنسازی حدود ۵۵ نقطه حادثهخیز در شهر انجام شد. در تمامی نقاط شناساییشده، اقدامات لازم انجام گرفته است.
سلام جاهای پر تردد مثل بزرگراه سلیمانی وهمت از شرق به غرب واز غرب به شرق که ارتباط این پومسیراز همین پوراه هست بهتره فکر اساسی مثل روگذار ویا زیرگذار شود طرح ترافیک فقط برای شهرداری درآمد دارد و برای ملت هیچ فایده ای ندارد .
همش دروغه.
انواع فسادهای سیستماتیک ! ...
سلام ،به همین نسبت از بیمه و مالیات و عوارض خودروها کم بشود ،خدارا خوش نمی آید همش به دنبال کسب درآمد با محدود کردن مردم
آخر یکم فکرتون را به کار بندازید.وقتی سامانه حمل و نقل عمومی تان over load است و بزرگراه صدر همیشه ترافیک است با این قوانین من در آوردی مشکل ترافیک حل که نمیشود هیچ دو صد چندان میشود . شما اول ظرفیت حمل و نقل عمومی تان را افزایش دهید بعد به فکر سر ریز کردن ترافیکتان از همت به سایر مسبر های عبور و مرور شوید . سایر مسیر ها همین الان سرریز هستند .....
خجالت آوره، هنوز هیچگونه زیر ساختی را عملی نکرده اید
هر دم از این باغ بری می رسد
شما ترافیک براتون مهم نیست پول گرفتن از مردم به هر بهانه ای براتون مهمه وگرنه چرا سرویسهای اداره جات رو زیاد نمیکنید سرویسهای مدارس با سواری نه با اتوبوس و ون غرب تهران به سمت شرق اصلا هیچ نوع وسیله عمومی نداره. اتوبان نیایش 🤣
حق با وسایل چند سرنشین است ولی این دلیل نمیشود که
ناکارآمدی مدیران شهری را نادیده گرفت چرا بزرگراه همت
دو طبقه نشده یا بزرگراه شهید شوشتری بعد 20 سال هنوز
ول معطل است طرح های سازندگی در دنیا حداکثر زیر 5
سال است نه ۲۰ سال یا اتوبان شمال ۴۰ سال .
به درک
سلام،چون تمام کارهائیکه شروع میکنیم باری به هرجهت است لذا به بن بست می رسیم سردرگم میشویم،نمونه بزرگراه امام علی ،حالا هم همت واقعا طرح اتوبان امام علی باروش BRTچنددرصد موفق بوده که حالا برای همت نقشه کشیدید اول این طرح در امام علی اجرا کنید بعد طرح دیگری بدهید که مردم را گرفتارتر نکند...
وسیله نقلیه عمومی در بسیاری از مسیرهای محله ها تا اولین ایستگاه نیست اگرهم باشد تا مثلا تاکسی خطی پر شود گاهی تا یک ساعت طول میکشد باید از خیر آن گذشت وجریمه تقدیم کرد.ضمنا شما وقتی مثلا به فلان بیمارستان میروی یا کرایه آژانس میدهی یا جریمه پارک خیلی خوش شانس باشی کرایه نجومی پارکیگ خیلی هزینه اش تفاوت ندارد.
اتوبان همت همیشه ترافیک دارد و سالانه میلیونها لیتر بنزین دود میشود و هوا الوده تر میشود . جا داشت مثل سایر کشورها این اتوبان دو طبقه میشد ، بجای پولهاییکه جاهای مختلف هزینه میشود و هیچ عایدی برای مردم ندارد . انشالله که مسولینی دلسوز مردم سر کار بیایند که محیط زیست برایشان مهم باشد .
مهندسان شما هم آموزش میبیندد که از جیب مردم درآمد کسب کنندد و . کاری از دستتان بر نمیآید فقط محدودیت محدودیت محدودیت . کار اساسی بکنید نه صورت مساله را پاک کردن اگر بخواهید تا اون سر دنیا اتوبان میکشید . خوب بر روی همت هم طبقاتی کنید
مونوریل یا ترن هوایی بهترین گزینه هست ولی متاسفانه یکی به این پرفسورها بگه بابا یه ذره ازعقلتون کمک بگیرید یه ذره ازایده های جهانی کمک بگیرید واقعا تاسف داره
الان همین همت که در طول ۲۴ ساعته ترافیکه نیاز به بی آر تی یا خط مترو داره که متاسفانه هیچ کدوم عملی نشده ،این طرح هم صد در صد به ضرر مردم و به نفع دولته که شهرداری دنبالشه
بازهم اشتباه... دیگه عادت کردیم
این همه نا کارآمدی اتفاقی نیست...