-

برگزاری نخستین جشنواره ملی با موضوع صنعت بیمه

نشست خبری نخستین جشنواره ملی «دال ـ آن» روز گذشته ۱۳ آبان در محل کارگزاری بیمه دال و به‌مناسبت هفته بیمه برگزار شد.

جشنواره-صنعت بیمه

این جشنواره نخستین رویداد استارت‌آپی و کارآفرینی صنعت بیمه ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف تسهیلگری و ایجاد بستر مناسب برای استقرار کسب‌وکارهای جدید بیمه‌محور، جلب‌توجه افکار عمومی به اهمیت صنعت بیمه و ترویج نوآوری و فرهنگ بیمه محسوب می‌شود. در این نشست خبری همچنین از پوستر فراخوان جشنواره با حضور بهروز اسدنژاد، معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران و ابراهیم نبییونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و علی تقیان دبیر جشنواره دال ـ آن و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد. کارگزاری بیمه دال جشنواره «دال ـ آن» را با هدف گسترش و ترویج فرهنگ بیمه برگزار خواهد کرد. این جشنواره فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان و دانشجویانی است که ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ایده‌ها پس از داوری و انتخاب با سرمایه‌گذاری بیمه دال وارد فرآیند تجاری‌سازی می‌شود و این افراد وارد صنعت کسب‌وکار می‌شوند. در بحث شتاب‌سازی و تجاری‌سازی این ایده‌ها مدلی طراحی کرده‌ایم که این مدل  روی سایت جشنواره هم بارگذاری خواهد شد. 5 هدف اصلی برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده و هدف اول، ترویج فرهنگ بیمه و کمک به حل مشکلات اصلی صنعت بیمه است. هدف دوم، بحث تسهیلگری و ایجاد زمینه برای استقرار کسب‌وکارهای جدید بیمه‌محور است. هدف سوم، ایجاد انگیزه در صنایع مجاور برای سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات بیمه‌ای است. هدف چهارم، ایجاد امید و انگیزه کافی برای ایده‌پردازی و توسعه خدمات بیمه‌ای است و هدف پنجم که برای ما مهم‌تر است، جلب افکار عمومی به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان به اهمیت صنعت بیمه است. در این نشست، بهروز اسدنژاد، معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران نیز توضیحاتی درباره صنعت بیمه و کمکی که چنین جشنوارهایی به صنعت بیمه خواهد کرد، داد و افزود: «صنعت بیمه در کشور ما بسیار مهجور است و آمار و شاخص‌ها نشان می‌دهد بیمه‌های بازرگانی در کشور ما توسعه چندانی نداشته‌اند و دلایل بسیاری بر عدم‌توسعه‌یافتگی بیمه در ایران می‌توان برشمرد. شاخص ضریب نفوذ بیمه مجموع حق بیمه تولیدشده در یک کشور در یک سال، تقسیم بر جی دی پی آن کشور است. این عدد در کشور ما در خوش‌بینانه‌ترین حالت، 2.5درصد است، در حالی که متوسط جهانی این شاخص در دنیا ۷ درصد و در کشورهای توسعه‌یافته ۱۳ الی ۱۴ درصد است. فاصله ما با متوسط جهان و کشورهای توسعه‌یافته نشانگر این است که ما در بیمه‌های بازرگانی پیشرفت کنیم. ما در آستانه سالروز تاسیس بیمه ایران در سال ۱۳۱۴ هستیم. اما باتوجه به اینکه بیمه در کشور ما ۸۹ سال سابقه دارد، متاسفانه خیلی با توسعه بیمه مواجه نبوده‌ایم. اقداماتی از نوع برگزاری چنین جشنواره‌هایی که ماهیت استارت‌آپی دارند، می‌توانند به مردمی‌سازی فرهنگ بیمه کمک کنند.» وی اضافه کرد: «ایده‌ها را نباید منحصر در نخبگان دانست، از این‌رو تاکید این جشنواره بر دانشجویان و دانش‌آموزان، فرهنگ انحصار موقعیت برای نخبگان را به‌چالش می‌کشد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین