-

سرمایه گذاری عجیب ترکیه در بازار دبی

شرکت‌های تُرک عضو اتاق بازرگانی دبی با رشد ۹۳۴ درصدی از ۳۱۵ شرکت در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۳ هزار و ۲۵۷ تا اواسط سال ۲۰۲۴ رسیدند.

سرمایه گذاری عجیب ترکیه در بازار دبی

سرمایه‌گذاری ترکیه در بازار دبی بین سال‌های 2015 تا 2023 حدود 100 میلیون دلار بوده است. محمدعلی راشد لوتاه، رئیس و مدیر عامل اتاق‌های بازرگانی دبی، طی یک نشست تجاری گفت: «شرکت‌های مستقر در دبی از سال 2018 تا نیمه اول سال 2024 نزدیک به 2 میلیارد دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سرمایه‌گذاری ترکیه در بازار دبی نیز بین سال‌های 2015 تا 2023 به حدود 100 میلیون دلار رسیده است.»

توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع بین ترکیه و دبی

هیئت تجاری اتاق بین‌المللی دبی در ترکیه به دنبال تقویت روابط تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه بین امارات و ترکیه بود. این امر به دنبال امضای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) در سال گذشته است که گامی کلیدی در تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور بود.

لوتاه افزود که تعداد شرکت‌های ترکیه‌ای که به عنوان اعضای فعال در اتاق بازرگانی دبی ثبت نام کرده‌اند از 315 شرکت در سال 2014 به بیش از 3 هزار و 257 شرکت تا اواسط سال 2024 رسیده که نسبت به دهه گذشته 934 درصد افزایش داشته است. او این رشد را به رقابت جهانی و محیط تجاری دوستانه دبی نسبت داد.

بخش‌های تجاری کلیدی ترکیه

لوتاه همچنین بر بخش‌های تجاری کلیدی مانند فلزات و سنگ‌ها تاکید و به عملکرد قوی آنها اشاره کرد. علاوه بر این، او به اقتصاد دیجیتال به عنوان یک حوزه امیدوارکننده برای رشد آینده اشاره کرد. او شرکت‌های ترکیه‌ای را که به دلیل تخصص نرم‌افزاری معروف هستند، تشویق کرد تا از فرصتشان برای صادرات خدمات دیجیتال از دبی به بازارهای اروپایی استفاده کنند.

امضای تفاهم‌نامه و فراتر از آن

در تلاش برای تقویت بیشتر روابط با ترکیه، اتاق بازرگانی دبی هفت تفاهم‌نامه (MoU) را با نهادهای اقتصادی کلیدی این کشور امضا کرد و 243 نشست تجاری دوجانبه را در استانبول بین شرکت‌هایی از دبی و ترکیه ترتیب داد تا فرصت‌های رشد تجاری و مشارکت اقتصادی در ترکیه را بررسی کنند. هر دو بازار این نشست، راه را برای فرصت‌های بیشتر و پیشبرد همکاری بین شرکت‌های مستقر در دبی و همتایان ترکیه‌ای آنها در بخش‌های جدید و پروژه‌های امیدبخش هموار می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین