-

شرکت های کریپتوکارنسی وارد فوتبال شدند.

سرمایه‌گذاری عجیب ۱۷۰ میلیون دلاری شرکت‌های کریپتوکارنسی در لیگ برتر فوتبال انگلیس

شرکت های کریپتوکارنسی وارد فوتبال شدند.

با افزایش ممنوعیت تبلیغات برخی از شرکت‌ها بر روی پیراهن‌های باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، این باشگاه‌ها به‌سمت شرکت‌های رمزارزی، روی آورده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ در هفتم ماه سپتامبر، باشگاه‌های ورزشی لیگ برتر فوتبال انگلیس موفق به کسب اسپانسرشیپ 170 میلیون دلاری از شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز برای فصل 2024/25 شده‌اند. این فصل در لیگ برتر فوتبال انگلیس در حالی آغاز می‌شود که فشار زیادی برای منع اسپانسرشیپ از طرف برخی شرکت‌ها مانند بازی‌های ویدئویی، لاتاری و شرط‌بندی ایجاد شده است. 

رشد اسپانسرشیب شرکت‌های رمزارزی

بر اساس اعلام این گزارش، چندین باشگاه فعال موفق به بستن قرارداد با شرکت‌های رمزارزی برای اسپانسر شدن آنها شده‌اند. برای مثال، صرافی رمزارزی کراکن در این فصل اسپانسر باشگاه تاتنهام هاتسپر در لیگ برتر انگلیس، اتلتیکو مادرید در لالیگا و لایپزیک در بوندسلیگای آلمان شده است. همچنین در ماه ژوئن 2023 میلادی، اعلام شد که باشگاه منچستر سیتی، قرارداد اسپانسرشیب صرافی رمزارزی OKX با ارزش 70 میلیون دلار را برای سه سال آینده تمدید کرده است. 

یکی دیگر از شرکت‌های فعال در لیگ‌های فوتبال، صرافی رمزارزی Crypto.com است که دارای حق نام استادیوم استپلس سنتر است که بازی‌های لس انجلس لیکرز و لس انجلس کلیپرز در آن برگزار می‌شوند. این صرافی رمزارزی در ماه آگوست سال جاری، خبر اسپانسر شدن برای لیگ قهرمانان اروپا را تا سال 2027 را نیز اعلام کرد.  

اسپانسرشیب رمزارزی جایگزین تبلیغات قدیمی

همکاری‌های اسپانسرشیب رمزارزی برای باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که چشم‌انداز اسپانسرشیپ در این لیگ از اواسط سال 2026 میلادی تغییر خواهد کرد. باشگاه‌های این لیگ از تاریخ مذکور، اجازه چاپ تبلیغات برخی از شرکت‌ها مانند لاتاری‌ها، بازی‌های ویدئویی و شرط‌بندی را بر بخش جلوی پیراهن‌های ورزشی نخواهد داشت. در فصل 2023/24، هشت تیم در این لیگ دارای تبلیغات چنین شرکت‌هایی در بخش جلوی پیراهن‌های خود بودند. اسپانسرشیب شرکت‌های رمزارزی، منبع درآمد جدیدی برای باشگاه‌های این لیگ خواهد بود تا بتوانند پس از اعمال این ممنوعیت، درآمدزایی داشته باشند. برخی نیز باور دارند که این تبلیغات، تلاشی برای بهبود چهره بازار رمزارزها است که در سال 2022 و 2023 با ورشکستگی‌های زنجیره‌ای 3AC، ویجر دیجیتال و صرافی FTX خراب شده بود.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین