-

۷ لوازم جانبی جوشکاری باید داشته باشد

7 لوازم جانبی جوشکاری باید داشته باشد

همیشه نوعی خطر در جوشکاری وجود دارد. ابزارها برای جوشکارانی که می خواهند به یک جوش منظم و محکم دست یابند، در زمان صرفه جویی کنند و از دقت مطلوب اطمینان حاصل کنند، ضروری هستند. فرقی ندارد جوشکاری دستی یا کار با دستگاه جوش لیزری دستی یا دیگر دستگاه های جوش لیزر انجام میدهید. هنگام خرید لوازم جانبی جوش، هرگز کیفیت را به خطر نیندازید، حتی اگر مجبور به پرداخت حق بیمه هستید. با گذشت زمان، تجهیزات با کیفیت بالا حداکثر هزینه اثربخشی را نیز تضمین می کند.

در اینجا لیستی از هفت ابزار جوشکاری و لوازم جانبی که مهمترین آنها هستند وجود دارد که پس از شروع جوشکاری از آنها قدردانی خواهید کرد.

1- کلاه ایمنی جوشکاری تاریک کننده خودکار

اولین لوازم جانبی جوشکاری ضروری که باید داشته باشید کلاه ایمنی است . هدف اصلی هر کلاه جوشکاری جلوگیری از جرقه و شعله از زخم شدن صورت شما در حین کار و جلوگیری از آسیب به پوست و چشم در اثر گرما است. آنها تمام اشعه های UV و IR ناخواسته را فیلتر می کنند و فقط نور مرئی را از خود عبور می دهند - محافظت کامل از چشم ها. کلاه ایمنی تاریک کننده خودکار به صرفه جویی در زمان و شروع صحیح جوش شما کمک می کند.

2- آهنرباهای جوشکاری

آهنرباهای جوشکاری یکی از پرکاربردترین و کاربردی ترین ابزاری هستند که در کیت خود خواهید داشت. این به شما امکان می دهد قطعات فلزی را سوار کنید و آنها را با زاویه ای نسبت به یکدیگر جوش دهید. همچنین می توان از آنها برای نگه داشتن قطعات فلزی بدون استفاده از گیره استفاده کرد. آنها ارزان هستند و به راحتی در اندازه های مختلف در دسترس هستند.

3- گیره نگهدارنده کار

گیره های نگهدارنده کار به شما کمک می کند تا وظایف راه اندازی کار خود را با ایجاد گیره سریع و نگه داشتن ایمن بدون هیچ گونه اعوجاج ساده کنید. آنها همچنین نیروهای گیره بالایی را در انواع فضای مورد نیاز فراهم می کنند و در نتیجه دسترسی خوبی به قطعه کار فراهم می کنند. استفاده از گیره های پنوماتیک ساده است و به افزایش دقت و راندمان تولید کمک می کند. آنها در مدل های مختلف با کاربردهای متنوع موجود هستند.

4- جگ های جوشکاری

جوشکاری در مقایسه با بسیاری از موارد دیگر در این لیست چندان ضروری نیست، اما هنوز هم یک قطعه خوب از تجهیزات است. در ایجاد قاب های مربعی که دستگاهی برای جوشکاری در زوایای 90 درجه است، بسیار موثر است. این می تواند برای قطعات فلزی با اندازه سنگین استفاده شود.

5- دستگاه دود جوش

یک دستگاه دود جوش را می توان به عنوان یک سیستم فیلتراسیون برای تمیز کردن هوا از مواد شیمیایی و ذرات مضر استفاده کرد. فرآیندهای جوشکاری بخارهایی از جمله جوشکاری، سنگ زنی، سنباده زدن، پاشش، پر کردن پودر و کاربردهای شیمیایی ایجاد می کنند. بسته به کاربرد، دستگاه های بخار از فیلترهای مختلفی استفاده می کنند. این واحدها فضای کمتری اشغال می‌کنند، وزن کمتری دارند، از نظر انرژی کارآمدتر هستند و به راحتی به تعویض فیلترها دسترسی دارند.

بهترین لوازم جانبی جوشکاری

6- ماشین آلات تمیز کردن جوش

با روزهای پرمشغله ای که برای تمیز کردن جوش ها با استفاده از مواد شیمیایی خطرناک مانند خمیر ترشی سپری می شود، خداحافظی کنید، به امید اینکه همه مقررات ایمنی را رعایت کنید. با استفاده از برس TIG ، تمام ناراحتی های زمان بری که با تمیز کردن جوش های فولادی ضد زنگ مرتبط شده اید را می توان حل کرد. ماشین‌های تمیزکننده جوش می‌توانند در عرض چند دقیقه با تمام الزامات ایمنی، جوش‌ها را تمیز کنند. می توان زمان بیشتری را به جای تمیز کردن، برای تولید سرمایه گذاری کرد.

7- ماشین های جوش

آنها یک مزیت تکنولوژیکی در تمام مراحل جوشکاری ارائه می دهند. دستگاه های جوشکاری با سطح بالایی از کارایی و پایداری در هنگام جوشکاری مشخص می شوند. انتخاب دستگاه های جوش ایده آل از اولویت بالایی برخوردار است.

لوازم جانبی مفید جوشکاری

به غیر از ابزارهای ضروری، ابزارهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که همه جوشکاران باید آنها را داشته باشند. داشتن این ابزارها می تواند تفاوت زیادی در ایمنی و توانایی شما برای انجام کار ایجاد کند. ما در دیبولیزر لیست این ابزار هارا برای شما آماده کرده ایم.

  • محافظ گوش جوشی

اگر از قبل کلاه ایمنی به سر دارید ، لازم نیست از محافظ گوش نیز استفاده کنید. کلاه ایمنی تمام سر شما را پوشانده و از پرواز ضایعات فلزی یا جرقه به داخل گوش جلوگیری می کند. با این حال، بسیاری از جوشکاران ترجیح می دهند از عینک به جای کلاه ایمنی برای پروژه های کوچکتر استفاده کنند.

وقتی فقط از عینک استفاده می کنید، خطر رسیدن گرما به گوش یا دو طرف سرتان را تهدید می کند. محافظ های گوش، گوش بند های مقاوم در برابر حرارت هستند که مانند هدفون روی گوش خود قرار می دهید. این لوازم جانبی از گوش شما در برابر صداهای بلند محافظت می کند و از ورود مواد ناخواسته به گوش شما جلوگیری می کند.

  • چکمه های جوشکاری

به طور کلی ، مگر اینکه روی یک پروژه بسیار بزرگ کار کنید، پاهای شما آسیبی نمی بیند و کفش های کتانی یا چکمه های معمولی برای محافظت از پاهای شما در برابر گرما کافی است. با این حال، به عنوان یک اقدام ایمنی اضافی، می توانید چکمه های جوشکاری را نیز به لیست ابزارهای مهم جوشکاری خود اضافه کنید.

چکمه های جوشکاری شبیه چکمه های معمولی هستند، اما از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شده اند. این چکمه های تخصصی دارای لایه های اضافی هستند که از پاها در برابر گرما ، جرقه، بریدگی یا آسیب های دیگر محافظت می کند.

  • سنگ صابون

سنگ صابون ابزار دیگری است که قبل از جوشکاری فلزات را علامت گذاری می کند .

جذابیت اصلی سنگ صابون در مقابل شارپی این است که سنگ صابون به راحتی از بین می رود . شارپی ها گاهی اوقات می توانند فلزات را لکه دار کنند، در حالی که سنگ صابون ممکن است به راحتی پس از جوشکاری با پارچه جدا شود .

  • کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی ابزار ایمنی ضروری هستند. حتی اگر بسیار مراقب باشید، همیشه احتمال آتش گرفتن چیزی وجود دارد که در صورت کار با شعله باز یا قوس الکتریکی، وجود یک کپسول آتش نشانی ضروری است .

کپسول های آتش نشانی به اندازه کلاه ایمنی جوشکاری ، دستکش یا ژاکت مهم هستند .

  • کیت کمک های اولیه

همانطور که داشتن ابزاری برای جلوگیری از حوادث ضروری است، شما نیز باید موادی برای بازیابی از حوادث داشته باشید.

کیت کمک های اولیه ابزار مهمی هستند که برای درمان حوادث جزئی استفاده می شوند. بدیهی است که آسیب های جدی نیاز به مراقبت های پزشکی حرفه ای دارند. 

  • چرخ دستی جوشکاری

جوشکارها از ابزارهای زیادی استفاده می کنند . چرخ دستی های جوشکاری این ابزار جوشکاری را برای دسترسی آسان در یک مکان ذخیره می کند .

نتیجه گیری

لوازم جانبی مناسب برای اطمینان از ایمنی در کارگاه ضروری است. همه ابزارهای ذکر شده در این لیست بسیار مفید خواهند بود و می توانند برای سال های آینده مورد استفاده قرار گیرند. این ابزارها همچنین برای اطمینان از ایمنی و بدون آسیب در حین انجام عملیات جوشکاری حیاتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین