-

اهدای الماس روابط‌عمومی به ناصر بزرگمهر

نشان ویژه و لوح تقدیر انجمن روابط عمومی ایران به استاد ناصربزرگمهربه‌عنوان پیشکسوت روابط عمومی ایران اهدا شد.

اهدای الماس روابط‌عمومی به ناصر بزرگمهر

در دویست و هشتاد و یکمین نشست انجمن روابط عمومی ایران در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور۱۴۰۳ با سخنرانی دکتر مهدی کرباسیان از مدیران ارشد وپیشکسوت کشور، قائم مقام اسبق بنیاد مستضعفان، مدیر عامل اسبق سازمان تامین اجتماعی و معاون اسبق وزارتخانه‌های راه و ترابری ، صنعت و معدن و تجارت و  اقتصاد و دارایی در تالار پیام وزارت ارتباطات و فناوری و با حضور اساتید ارتباطات و هیات‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران آقایان جوادقاسمی، ابوالقاسم حکیمیان، ابراهیم رستمیان، غلامرضا کاظمی دینان، امیر عباس تقی پور،حسن نصیری، مهردادبیات، ریوف پیشداور و اعضای این انجمن برگزار شد.

کرباسیان - بزرگمهر

 دکتر کرباسیان پیرامون نقش ارتباطات اجتماعی در تعاملات دولت و مردم سخن گفت و با اشاره به مسائل جاری کشور بر مسئولیت روابط عمومی‌ها در این زمینه تاکید کرد و به نقش مهم روابط عمومی‌ها در تعامل نهادهای حاکمیتی و دولتی با نهادهای مدنی و اقشار مختلف جامعه و به تعامل دوجانبه و نه یک سویه و از بالا به پایین اشاره کرد.

در این مراسم خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران گزارشی از فعالیت‌های این نهاد مدنی پرسابقه ارایه و بر آمادگی انجمن درمسیر همراهی با اهداف کلان دولت چهاردهم برای شفافیت، تقویت اعتماد عمومی و پاسخگویی صادقانه تاکید کرد و سپس در پایان این نشست به جایگاه افراد تاثیرگذار در حوزه روابط‌عمومی پرداخت و از ناصربزرگمهر به عنوان اولین مدیر روابط‌عمومی بعد از انقلاب و از اعضای موسس انجمن روابط عمومی ایران که جایگاه ممتازی در حوزه علمی و پرورش صدها دانشجو و کارشناس را بر عهده داشته است، نام برده شد.

اعضای کمیته عضویت و ارزشیابی انجمن روابط عمومی ایران، در نهمین جلسه علمی کمیته عضویت و ارزشیابی به اتفاق آرا، در آخرین روز اردیبهشت  ۱۴۰۰ و همزمان با هفته روابط عمومی، اعطای نشان الماس روابط عمومی ایران را به ناصر بزرگمهر مدیرعامل موسسه فرهنگی، مطبوعاتی صمت برای دریافت عالی‌ترین نشان روابط عمومی در زمینه توسعه فراگیر ارتباطات انتخاب و به تصویب رساندند.

این لوح و نشان ویژه انجمن روابط عمومی ایران که به استناد تبصره ذیل بند یک ماده ۸ آیین‌نامه انجمن و با توجه به سوابق مؤثر، تلاش‌‌های مستمر و اهتمام قابل توجه «ناصر بزرگمهر» که عمری را در راستای تعالی و ارتقای روابط عمومی در کشور صرف کرده است، «نشان الماس روابط ‌عمومی ایران» به ایشان اعطا شده بود و به دلیل عدم حضور ایشان به صورت غیابی اعلام شده بود که امروز توسط رئیس و اعضای هیات‌مدیره و دکتر کرباسیان به ایشان اهدا گردید.

واکنش ناصر بزرگمهر:

پیام تشکر و قدردانی استاد ناصربزرگمهراز هیات داوران در زمان اعلام خبر اعطای عالی‌ترین نشان روابط عمومی ایران به ایشان منتشر شد:

سلام و ارادت به یاران روابط عمومی ایران عزیز،

دور از وطن و در بی خبری،خبری از مهربانی دوستان می رسد و روزگارآدمی در روزگارفصل،

روزگار وصل می‌شود.

ظاهرا لطف اساتید در پایان عمر شامل حقیر شده است،دریافت نشان الماس ازسوی انجمن روابط‌عمومی ایران به عنوان قدیمی‌ترین نهاد علمی ارتباطات کشور به حقیر در سال‌های سپیدی موی را سپاس‌مندم.

هرچند لازم می دانم تاکیدکنم که خود را الماس که چه عرض کنم،قطعه سنگی نتراشیده،اما خراشیده از روزگار می‌دانم و به قول اقبال لاهوری:

گفت الماس ای رفیق نکته بین تیره خاک از پختگی گردد نگین

تا به پیرامون خود در جنگ شد

پخته از پیکار مثل سنگ شد

این نشان را بیشتر از آن که شایسته خود بدانم، مهربانی و لطف دوستان و اساتیدی می‌دانم که موی سپید من را ارج گذاشته‌اند وگرنه خود به خوبی به خامی خویش آگاه بوده و هستم.

خوارگشتی از وجود خام خویش

سوختی از نرمی اندام خویش

اما در پایانه عمرهم می توان متعهد عزیزانی بود که آبروی خویش در طبق اخلاص اراده خود گذاشته و مس را طلا پنداشته اند.

فارغ از غم و خوف و وسواس باش

پخته مثل سنگ شو، الماس باش

با سپاس از پیام های فراموش نشدنی و ماندگار در دلم،شما عزیزان سلامت بمانید.

ناصربزرگمهر

 

دکتر احمد پاکزاد، رئیس کمیته علمی عضویت و ارزشیابی کارشناسان روابط عمومی ایران به خبرنگار گسترش نیوز گفت: انجمن روابط عمومی ایران، قدیمی‌ترین انجمن علمی کشور و با 40 سال سابقه ، جایگاه ویژه ای در NGO های کشور داشته و برای عضویت در آن، کمیته ، با توجه به سوابق افراد درجاتی را به اعضا اعطا می کند.

در همین رابطه برای قدردانی از اساتید و پیشکسوتان هم طی جلساتی تصمیم اعطای لوح تقدیر به اساتید ارزشمند گرفته شد. زیرا بخش چشمگیری از دستاوردهای علمی، تخصصی انجمن روابط عمومی ایران در طول دهه های گذشته مرهون حضور عالمانه و فروتنانه فرهیختگانی بوده است که با نقش آفرینی موثر، از حریم  موازین اصولی آن دفاع کرده و حامی توسعه جامعه محور و روزآمد آن بوده‌اند، ماندگاری نام‌ها و یادها در حافظه جمعی ما، نه از سرحادثه و اتفاق  که محصول سال‌ها تلاش و کوشش مستمر و هدفمند انسان‌هایی با انگیزه‌های بالاست.

به همین منظور برای قدردانی از ۵ دهه فعالیت مؤثر و تلاش های دلسوزانه، حرفه ای و بی شائبه در راستای تعالی روابط عمومی، نشان (الماس روابط عمومی ایران) که عالی‌ترین نشان این انجمن است را برای اولین بار به استادم ناصر بزرگمهر اعطا نماید وبا تقدیم این لوح تقدیر، ارج گزار همراهی و همدلی‌های مستمر ایشان در این مسیر پرفراز و نشیب هستیم.

ناصربزرگمهر، اولین کسی است که بعد از انقلاب حکم مدیر روابط عمومی را دریافت و به‌عنوان رئیس روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب و جوان‌ترین مدیر در سال ۱۳۵۷ منصوب شد.

استاد ناصربزرگمهر، قبل از این هم چند نوبت به عنوان شخصیت برگزیده روابط‌عمومی‌های کشور انتخاب شده است.

در آبان ۱۳۸۷ ودر مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور دکتر قالیباف و جمعی از نمایندگان مجلس و‌مقامات کشوری به عنوان (چهره ماندگار مدیریت روابط عمومی) در پنجمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی که توسط  کارگزاران روابط عمومی برگزار گردید انتخاب و لوح چهره ماندگار روابط عمومی ایران به ایشان اهدا گردید.

او در ۱خرداد۱۳۹۶ نیز به عنوان (ستاره ماندگار روابط عمومی) در چهارمین جشنواره فرهنگی آرمان روابط عمومی ایران  برگزیده شد.

 همچنین درچهارمین نشست روابط عمومی؛ علم تا عمل در اول آبان ۱۳۹۶ از ناصر بزرگمهر به عنوان چهره علمی و اجرایی (چهره علم تا عمل) در روابط عمومی ایران تقدیر و لوح این کنگره به  ایشان اهدا شد.

ناصربزرگمهر در دهه 70 و 80  هم مجری برنامه‌های گفت‌وگو‌محور متعددی در صدا و سیما بود که بارها به عنوان(مجری برتر) انتخاب شده است.

اهدای صدها لوح تقدیر و نشان علمی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در آرشیو استاد دکتر ناصر بزرگمهر نشان از تلاش و کوشش او در ارتقای دانش روابط عمومی و روزنامه نگاری امروز ایران در ۵۰سال گذشته است.

او در سال های اخیر بیشتر در حوزه روزنامه‌نگاری فعال بوده و مدیر مسئول و سردبیر چند روزنامه تخصصی در کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین