نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول دیجیتال (راهنمای گام به گام)

در حال حاضر معاملات تتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی مردم عادی نیز به آن نیاز خواهند داشت. گاهی به عنوان سرمایه گذاری و گاهی برای خرید و فروش کالا و خدمات از تتر استفاده می‌شود.

نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول رسمی تتر بسیار ساده است. اما نکته ای که باید حتما به آن توجه کنید، شبکه انتقال آن می‌‌باشد که قابل بررسی و تایید باشد. برخی مواقع افراد به شبکه نقل و انتقال تتر توجه کافی ندارند و همین امر باعث سردرگمی آن ها می‌شوند. در حال حاضر برای ما ایرانی ها کیف پول تراست ولت و همچنین کیف پول سخت افزاری لجر بهترین گزینه ممکن است، در ادامه هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت

تتر2

برای خرید تتر به یک صرافی امن و معتبر نیاز خواهید داشت تا تومان خود را به تتر تبدیل کنید. در حال حاضر تعداد صرافی‌های فعال ارز دیجیتال بسیار زیاد است و پیدا کردن یک گزینه مناسب نیز اندکی سخت می‌‌باشد. به همین دلیل شما باید قیمت تتر را در هر صرافی بررسی کنید و بهترین گزینه ممکن را نیز انتخاب نمایید.

 در صورتی که قیمت خرید و فروش یک صرافی به نمودار تتر به ریال نزدیک است و گپ معنا داری وجود ندارد، می‌توانید از همان صرافی برای خرید تتر استفاده کنید. قبل از خرید تتر حتما به احراز هویت و قوانین برداشت آن نیز توجه کنید. برخی مواقع تا 72 ساعت پس از احراز هویت امکان نقل و انتقال از حساب اصلی وجود ندارد که این گزینه بسیار مهم و قابل بررسی خواهد بود.

نحوه انتقال تتر از صرافی به کیف پول تراست ولت

تتر 3

پس از باز کردن حساب در کیف پول تراست ولت و یادداشت کردن کلمات ریکاوری مراحل زیر را به صورت گام به گام دنبال کنید. اگر می‌توانید از اینترنت بین الملل برای دسترسی به کیف پول خود استفاده کنید تا در زمان نقل و انتقال چالشی نداشته باشید. برخی مواقع افراد برای به دست آوردن آدرس شبکه TRC20 از اینترنت داخلی استفاده می‌کنند و با خطا مواجه می‌شوند.

  • اپلیکیشن تراست ولت را باز کنید و به دنبال "USDT" بگردید. در این حالت سه شبکه TRC20 ، ERC-20 و BEP-20 به شما نمایش داده می‌شود. معمولا بهترین گزینه برای نقل و انتقال تتر شبکه TRC20 می‌‌باشد، چرا که کارمزد بسیار کمی دارد و در سریعترین زمان ممکن نیز نقل و انتقال شما انجام خواهد شد.
  • پس از انتخاب نوع استیبل کوین خود روی گزینه «Receive» بزنید و آدرسی که به شما نمایش میدهد را به صورت دقیق کپی کنید تا چالش و مشکلی برای شما ایجاد نشود.
  • حساب صرافی خود را باز کنید و پس از انتخاب تتر برداشت از حساب و یا انتقال به کیف پول شخصی را انتخاب کنید.
  • از شما در خواست می‌شود که شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید که همان شبکه ترون یا TRC20 شبکه هدف ما خواهد بود.
  • سپس در محل آدرس شبکه عبارت کپی شده بخش قبل را قرار دهید و در نهایت تراکنش را تایید کنید.

معمولا پس از تایید تراکنش یک کد هش تراکنش  (Transaction Hash or TxID) برای شما ارسال می‌شود که همان رسید انتقال تراکنش شما می‌‌باشد. در صورتی که آن را در یک اکسپلور بلاکچین هم شبکه ارسال کنید، مشخصات تراکنش به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را رهگیری کنید.

انتقال ارز دیجیتال از یک کیف به کیف دیگر

تتر4

برای انتقال انواع استیبل کوین و توکن ها از یک کیف پول به کیف پول دیگر نیز می‌توانید از نکات بخش قبل استفاده کنید، با این تفاوت که برای انتقال باید مراحل زیر را دنبال نمایید. چرا که در بخش قبل نحوه دریافت تتر از طریق کیف پول رسمی تتر و یا تراست ولت را بررسی نمودیم.

  • زمانی که وارد کیف پول خود شدید، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • مرحله بعد گزینه «Send» را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی باز شود.
  • اگر تتر بخواهید انتقال دهید نیاز است که شبکه آن را انتخاب کنید. البته در برخی موارد نیاز به انتخاب کردن شبکه نیست و به صورت مستقیم می‌توانید انتقال را انجام دهید و شبکه به صورت خودکار شناسایی خواهد شد.
  • نکته بعدی که باید مورد توجه قرار دهید، پرداخت فی شبکه است که گاها از موجودی اصلی کم می‌شود و گاها نیز به واسطه یک توکن قابل تسویه است. به عنوان مثال اگر بخواهید تتر روی شبکه ترون انتقال دهید نیاز به TRX دارید و اگر بخواهید تتر روی شبکه Bep20 انتقال دهید، نیاز به BNB خواهید داشت.
  • گیرنده نیز تمامی مراحل قبل را تکرار می‌کند تا آدرس شبکه را برای شما ارسال کند و در بخش Address or ID باید وارد کنید.

انتقال ارز از صرافی به صرافی دیگر

تتر5

با توجه به این که در مورد نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول دیجیتال صحبت می‌کنیم، برخی مواقع افراد قصد استفاده از آربیتراژ دارند و کسب سود از گپ ایجاد شده دارند. در این حالت در یک صرافی که قیمت پایینی برای خرید تتر ارائه میدهد انتخاب می‌کنند و میزان بالایی تتر خرید میکنند و از طرف مقابل در صرافی که قیمت بالایی برای فروش تتر پیشنهاد میدهد آن را به فروش میرسانند. برای استفاده از این استراتژی باید کارمزد شبکه را محاسبه کنید و از نکاتی که در بخش‌های قبلی مطرح کردیم نیز استفاده کنید.

در این پست آموزشی به صورت اجمالی اما کاربردی در مورد "نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول دیجیتال" صحبت کردیم. اگر سوال و یا چالشی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود مطرح کنید تا پاسخ آن را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنید. با این حال اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی ارائه کنیم، باید به دو نکته اشاره نماییم. اولین نکته این است که در خرید تتر و یا انتقال آن کارمزد شبکه را لحاظ کنید تا چالشی نداشته باشید، نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید، انتخاب شبکه مناسب برای نقل و انتقال تتر می‌‌باشد.

 معمولا شبکه ترون سرعت انتقال بالایی دارد و به لحاظ کارمزد شبکه نیز بسیار منطقی و جذاب شناخته می‌شود. در نهایت هنگام انتخاب یک صرافی ایرانی برای خرید و فروش تتر حتما به خوش نامی و سابقه آن نیز توجه کنید. چرا که برخی از صرافی‌های مطرح نیز گاها به حقوق کاربران توجه ندارند و باعث چالش آن ها می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین