موفقیت مرزبانی فراجا برای امنیت زائران

فرمانده مرزبانی فراجا، آموزش مهارت‌های لازم در حوزه مرزبانی را موضوعی حیاتی عنوان کرد و افزود: تأکید بر به‌کارگیری نوآوری و خلاقیت در انجام مأموریت‌های مرزبانی به منظور ارتقاء توان عملیاتی و آمادگی رزمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موفقیت مرزبانی فراجا برای امنیت زائران

سردار احمدعلی گودرزی در جلسه شورای عمومی فرماندهی مرزبانی فراجا، با ابراز تسلیت به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، به مأموریت بزرگ اربعین حسینی و موفقیت مرزبانی فراجا در این زمینه اشاره کرد. وی بیان داشت که مرزبانان به‌عنوان چشمان بیدار نظام در نقطه صفر مرزی، زائران را بدرقه کرده و نخستین افرادی بودند که پس از این سفر معنوی از آن‌ها استقبال کردند. او همچنین از تلاش‌های هم‌رزمان و موفقیت مرزبانی فراجا در کنگره عظیم اربعین قدردانی و تشکر کرد.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری مطلوب مرزبانی کشور عراق برای تسهیل تردد زائران، اظهارکرد: نظر به ارتقاء ضریب امنیتی در مرزهای مشترک با کشور عراق، گشت‌های همزمان میان مرزبانان دو کشور در ایام اربعین افزایش یافت و به لطف خداوند متعال مورد ضد امنیتی در مرزها مشاهده نشد که این نشان از اشراف اطلاعاتی و عزم مرزبانان در ارتقاء امنیت پایدار در مناطق مرزی دو کشور بود.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه به موفقیت مرزبانان در کنترل و حراست از مرزهای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: خداقوت عرض می‌کنم خدمت کلیه مرزبانان غیور و سلحشور مرزبانی انتظامی کشور که با انجام تکالیف و اقدام صحیح و به موقع، به وظایف خود عمل می‌کنند.

گودرزی با تأکید بر اینکه با تلاش مرزبانان امنیت در مرزهای کشور پایدار است، افزود: همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با پشتیبانی مردم ولایتمدار به خصوص مرزنشینان غیور با مجاهدت و جانفشانی در راستای امنیت کشور شبانه‌روز در تلاش هستند و اجازه نخواهند داد تا دشمنان و معاندان اهداف شومشان را عملیاتی کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر استفاده بهینه از ابزار و امکانات سازمانی در مرزها، تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و پدید آمدن فناوری‌های نو در دنیا، مرزبانی کشور  نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید در این سمت و سو حرکت کند و مرزها را با امکانات و فناوری روز هوشمند سازی کنیم و از این طریق مرزها را رصد و پایش کنیم.

وی بر فرآیند اجرای صحیح تاکتیک‌های مرزی تأکید کرد و افزود: آموزش‌ مهارتی باید افزایش پیدا کند و سازمان یافته دنبال شود، آموزش پل ارتباطی کارکنان با مهارت افزایی است که این مؤلفه و ویژگی ارتقاء توان رزم، باید در دستور کار قرار گیرد.

گودرزی ادامه داد: وظیفه ما مرزداران، حفظ و حراست از نوار  مرز و جلوگیری از ورود و خروج قاچاق و حفظ امنیت در مرز است که در  راستای این وظیفه باید توان عملیاتی و آمادگی رزمی و سطح آموزش خود را با نوآوری و خلاقیت ارتقاء داده تا بتوانیم مؤثرتر و توانمندتر در ایفای وظایف محوله خویش ظاهر شویم. امنیت که بالاترین نعمت است را باید قدر بدانیم و امروز با لطف الهی و برکت خون شهدا و هوشیاری رزمندگان و سلحشوران مرزبانی، امنیت مثال‌زدنی و با ثبات در کشور داریم که باید قدردان آن باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین