-

پلای وود پلیمری یا پلای وود چوب؟ مسئله این است!

پلای وود پلیمری یا پلای وود چوب؟ مسئله این است!

پلای وود چوبی و پلای وود پلیمری هر دو دارای کارکردهای بی‌شماری در صنعت هستند؛ اما ویژگی‌های این کجا و آن کجا!

پلی وود یا پلای وود پلیمری اساسا فقط ظاهری شبیه به چوب دارد و در ساخت آن به جای محصولات جنگلی و الیاف گیاهان از خرده‌ چوب‌ها و پلاستیک‌های بازیافتی استفاده می‌کنند اما پلای وود چوبی یا تخته چندلا محصولی مهندسی شده‌است که از بهم چسباندن و تحت فشار قرار دادن گرده بینه‌ها و الیاف چوبی ورقه شده تهیه می‌شود. از تخته چندلا در صنایع گوناگون اعم از ساخت مبلمان، کابینت، درب، کفپوش، دیوار، قالب‌های ساختمانی، جعبه‌های بسته‌بندی، وسایل تزئینی، ادوات موسیقی، صنایع دریایی و ... استفاده می‌کنند در حالیکه پلی وود را بیشتر برای نماهای بیرونی، مبلمان فضای باز، روف گاردن، آلاچیق و مواردی این چنینی به کار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت‌های دو محصول پرکاربرد پلی وود و پلای وود همراه ما باشید.

پلای وود چیست؟

پلای وود یا تخته چندلا که در گذشته به آن تخته سه‌لا نیز گفته می‌شد یکی از پر مصرف‌ترین  در بازار خرید انواع چوب‌ در صنایع گوناگون به خصوص صنعت ساخت‌وساز است. برای ساخت پلای وود ورقه‌های نازک چوب را طی فرآیندی پیچیده به کمک چسب‌های مخصوص و تحت فشار بالا روی هم قرار داده و به صورت مورب پرس می‌کنند. معمولا تعداد لایه‌های به کار رفته در پلای وود چوبی فرد (حداقل سه لایه) است چرا که این روش تولید به استحکام بیشتر چوب در برابر ضربه و فشار کمک می‌کند.

پلای وود 1

پلای وود چوبی مورد نیاز بازار داخلی عموما از سایر کشورها مانند چین، مالزی، روسیه و ... تأمین می‌شود. این چوب مقاوم در ابعاد استاندارد 122*244 سانتی‌متر عرضه می‌شود، البته شما می‌توانید این متریال را در ابعاد غیر استاندارد نیز سفارش دهید. لازم به ذکر است که پلای وود روسی علاوه بر ابعاد استاندارد بین المللی دارای سایز غیر استاندارد ۱۵۲*۱۵۲ سانتی‌متر نیز هست که بنا به نوع پروژه خود امکان استفاده بهینه از این پلای وودها با سطح پوشش بیشتر را خواهید داشت.

پلای وود یا تخته چند لایی بسته به نوع چوب، کیفیت چسب و رزین به کار رفته در تولید آن دارای درجات کیفی مختلف است که انواع مرغوب آن نسبت به ام‌دی‌اف و نئوپان از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار هستند. وزن پلای وود چوبی نیز در یک قیاس کلی با سایر محصولات جنگلی سبک‌تر است که این ویژگی آن را به انتخابی ایده‌آل برای مصالح ساختمانی، ساخت مبلمان، آلات موسیقی، کابینت و غیره تبدیل کرده‌است. این فرآورده چوبی پر کاربرد دارای مزایای زیر است:

  • استحکام و مقاومت مطلوب
  • انعطاف‌پذیری بالا با قابلیت استفاده برای سطوح خمیده
  • وزن سبک
  • جذب رطوبت کم
  • بافت طبیعی چوب با ظاهری چشم‌نواز و زیبا
  • قابل عرضه در ابعاد گوناگون
  • دوام و ماندگاری بالا

از آنجاییکه پلای وود وارداتی موجود در بازار، از کشورهای گوناگون و با درجات کیفی مختلف به ایران وارد می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز است، ما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پلای وود مرغوب تنها به مراکز معتبر و خوش‌نام مراجعه نمایید. شرکت بازرگانی پرسال به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده فرآورده‌ های سلولزی و چوبی در ایران، طی دو دهه فعالیت اجرایی خود در این حوزه توانسته‌است بهترین انواع پلای وود وارداتی را با تضمین اصالت کالا، درجه کیفی ممتاز و قیمت رقابتی به کشور وارد نموده و در اختیار عموم خریداران عزیز قرار دهد. به این ترتیب برای خرید و استعلام قیمت پلای وود می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

پلی وود چیست؟

پلی وود یا چوب پلاست یک متریال کاربردی است که برای ساخت آن از ترکیب ترموپلاست، ترموستات‌ها و گاها چوب‌های بازیافت شده استفاده می‌کنند، بنابراین مواد اولیه این چوب حاصل فرآوری بطری‌های پلاستیکی، زائدات مواد پلیمری مثل پلی اتیلن و‌ پی‌وی‌سی، زائدات چوبی مثل مواد بازیافتی کارخانجات چوب، خاک اره و مواردی از این دست است. این محصول ظاهری شبیه به چوب دارد و خاصیت ضد خش و ضد آب بودن آن باعث شده تا بهترین گزینه برای انجام اموری چون اجرای سازه‌های بتنی ساختمانی، ساخت کانکس و اتاقک‌های موقت، ساخت کشتی و قایق، اجرای سقف‌های شیب‌دار، اجرای سازه‌های فلزی، کفپوش و ... به شمار آید.

پلی وود نیز به عنوان یک چوب تقویت شده پلیمری در ابعاد مختلف نظیر12۲ *122 یا 122*244 سانتی‌متر تولید می‌شود که شما می‌توانید ابعاد سفارشی خود را نیز بنا به مقتضیات پروژه‌تان تهیه نمایید. پلیمری بودن این نوع چوب‌ها باعث شده تا کاربران بتوانند به دفعات بسیار زیاد و به عناوین مختلف از آن استفاده کنند. موارد زیر جزو دیگر ویژگی‌های این چوب ساخته شده با فناوری‌های نوین است:

  • وزن کم و بسیار سبک
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  • ضد آب بودن و جذب رطوبت ناچیز
  • قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه
  • ضد خش و ضد لک
  • مقاوم در برابر فرسایش، نفوذ حشرات و تغییرات جوی
  • ثبات ابعادی و حفظ رنگ بالا در شرایط آب‌وهوایی گوناگون
  • نگهداری آسان و راحت
  • قابلیت تولید در ابعاد بسیار بزرگ
  • انعطاف‌پذیری مناسب
  • قابل بازیافت و‌ دوست‌دار محیط زیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین