-
رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی:

ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات تفاهم دارند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای گروسی چندین بار در ملاقات و گفت‌وگوهای امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق معاهدات و ضوابط در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی با اشاره به دیدار با مدیرکل آژانس انرژی اتمی اظهار کرد: در این دیدار مقرر شد گفت‌وگوهایی درباره توسعه همکاری‌ها بین ایران و آژانس در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسئله مهم برای ایران و آژانس این است که کل مسائل فی مابین، مسائل فنی است. در این فرآیند آژانس به مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه‌آمیزی که دشمنان ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای اعمال می‌کنند، توجه نداشته و از آن تاثیرپذیری ندارد.

اسلامی درباره مطالب و سوالاتی که توسط دشمنان ایران منتشر شده و در اختیار آژانس قرار گرفته است، گفت: به این سوالات پاسخ دادیم و بخش‌هایی از سوالات مطرح همچنان باقی مانده است. این سوالات مربوط به مسائل بسته شده گذشته بوده و پیش از این به آنها پرداخته شده است. امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه دهیم و با رویه‌ای که اتخاذ خواهیم کرد مذاکرات ادامه یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم بوده و آژانس نیز در این باره به ما کمک خواهد کرد. در این مذاکرات عنوان شد ایران درخواست ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌‌ای به‌ویژه با نیروگاه‌های کوچک حداکثر با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات را دارد. آژانس انرژی هسته‌ای نیز کشورهای دارای این فناوری و صنعت را تشویق خواهد کرد که با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق هسته‌ای کشور به ما کمک کنند.

مذاکرات را ادامه می‌دهیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: مذاکرات با ایران را با این نگاه که زمینه‌های مشترک را پیدا کنیم، ادامه می‌دهیم.

رافائل گروسی پس از پایان مذاکرات دوساعته خود با رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صحبت‌های امروز فشرده بود. ما دنبال آن هستیم که مذاکرات را ادامه دهیم؛ با این نگاه که زمینه‌های مشترک را پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*