-

تشخیص اصولی اصلاح زمانی و قیمتی در معاملات خرد در پکیج بورس

بازار بورس تهران، یک بازار سرمایه گذاری مناسب برای ایرانیان است که می‌توانند به کسب سود از آن بپردازند. البته کسب سود در این بازار به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. بنابراین برای این که بتوانید فعالیت کارآمدی در بازار بورس تهران داشته باشید، باید با اصلی‌ترین اصطلاحات و مفاهیم این بازار آشنایی داشته باشید.

تشخیص اصولی اصلاح زمانی و قیمتی در معاملات خرد در پکیج بورس

در ادامه می‌خواهیم مفهوم اصطلاح زمانی و اصطلاح قیمتی سهام را در بورس بررسی کنیم. آن‌گاه با بررسی ارزش معاملات خرد در این بازار ، به رابطه اصلاحات با معاملات خرد پی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید به سطح بالاتری از دانش بورسی ارتقا پیدا کنید، می‌توانید با ما همراه شوید تا بهترین پکیج بورس را نیز به شما معرفی نماییم.

منظور از اصلاح زمانی و قیمتی در بورس چیست؟

طبیعتاً حرکت قیمت روی نمودارها با یک شیب دقیق همراه نیست. در واقع چه در روندهای نزولی و چه در روندهای صعودی، شیب روند با حرکات پلکانی و گاهاً برگشتی همراه است. به نوساناتی که شیب اصلی حرکت قیمت روی نمودارها را به حالت پلکانی درمی‌آورد، «حرکت اصلاحی» گفته می‌شود. این حرکت می‌تواند به‌صورت یک حرکت نزولی در شیب صعودی یا برعکس اتفاق بیفتد. با توجه به این که در نمودار سهام، دو بعد «زمان» و «قیمت» وجود دارد، پس اصلاحات در بازارهای مالی، به دو صورت « اصلاح زمانی » و «اصلاح قیمتی» اتفاق می‌افتند:

  • اصلاح قیمتی:

اصلاح قیمتی به اصلاحی گفته می‌شود که در آن بازار در یک بازه‌ی زمانی محدود (از چند هفته تا سه یا چهار ماه) در جهت مخالف روند اصلی حرکت می‌کند. برای مثال، اگر روند صعودی باشد، برای یک مدت، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و بازار وارد روند نزولی می‌شود. در روندهای نزولی نیز این حالت به‌صورت برعکس اتفاق می‌اُفتد. یعنی یک روند صعودی محدود ایجاد می‌شود. معمولاً در این اصلاح، قیمت‌ها نوسانات بالایی را تجربه می‌کنند.

  • اصلاح زمانی:

اصلاح زمانی، به اصلاحی گفته می‌شود که در آن برای یک مدت طولانی‌تر تا حداکثر چندین ماه، روند دچار تغییر مسیر می‌شود. اما نوسان قیمت در این نوع اصلاح، بالا نیست. به همین خاطر شیب ملایمی را در این نوع اصلاحات شاهد هستیم.

شاید در نگاه اول، دو اصلاح فوق تفاوت چندانی با هم نداشته باشند، اما طبیعتاً تفاوتی وجود دارد که آن‌ها را به صورت جداگانه تعریف کرده‌ایم. در ادامه این تفاوت را به شما خواهیم گفت.

اصلاح زمانی

اصلاح زمانی و اصلاح قیمتی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

اصلاح زمانی و اصلاح قیمتی سهام در بورس در حالت‌هایی رخ می‌دهد که قیمت‌ها به طرز نامتعادلی رشد یا نزول کرده باشند. آن‌گاه سرمایه‌گذاران با خرید یا فروش همگانی، روند را دچار اصلاح می‌کنند. گفتیم که این اصلاحات ممکن است زمانی یا قیمتی باشند. اما مهم‌ترین وجه تفاوت این دو، در مقدار نوسان و بازه زمانی آن‌ها است:

  • اصلاح قیمتی «روند، نوسانات شدید را در یک بازه‌ی زمانی کوتاه تجربه می‌کند!»
  • اصلاح زمانی «روند، نوسانات خفیفی را در یک بازه‌ی زمانی بلند تجربه می‌کند!»

با در نظر داشتن این تفاوت عمده، می‌توان گفت که در نهایت هردوی این اصلاحات، روند صعودی یا نزولی بازار را برای یک مدت زمان مشخص برگردانده و در جهت عکس به حرکت درمی‌آورند. اما معمولاً این اتفاق برای روندهای صعودی رخ می‌دهد و می‌تواند فرصت خوبی برای ورود به بازار و خرید باشد. پس از بررسی انواع اصلاحات در بازار، به سراغ ارزش معاملات خرد می‌رویم. چراکه تمام این مفاهیم در کنار اطلاعات معاملات خرد بازار اهمیت پیدا می‌کنند.

منظور از ارزش معاملات خرد در بازار بورس چیست؟

معاملات خرد، همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، به معاملات خردی که توسط تریدرها و سرمایه‌گذاران متعدد در بازار بورس رقم می‌خورد، اطلاق می‌شود. معاملات خرد در برابر معاملات بلوکی در بورس قرار می‌گیرند. معاملات بلوکی به معاملات عمده‌ای گفته می‌شود که خارج از زمان معامله در بازار با حجم‌های وسیع رخ می‌دهد. اگر از ارزش کل معاملات صورت گرفته در بازار بورس، معاملات بلوکی را کسر کنیم، ارزش معاملات خرد این بازار بدست خواهد آمد. معاملات خرد توسط معامله‌گران خرد هم رقم می‌خورد. شما برای مشاهدت ارزش معاملات روزانه هر سهم در بورس می‌توانید به وبسایت - www.tsetmc.com - مراجعه نمایید. آن‌گاه در صفحه مربوط به هر نماد می‌توان عدد مربوط به ارزش معاملات بازار را بدست آورد. در تابلوخوانی هم این امر به راحتی امکان‌پذیر است.

چطور می‌توان اصلاحات زمانی و قیمتی سهام را در معاملات خرد بورس تشخیص داد؟

اگر شما در مقام یک تریدر در بازار بورس تهران به‌صورت روزانه معامله کنید، باید به ارزش معاملات خرد این بازار توجه داشته باشید. چراکه ارزش معاملات خرد می‌تواند اطلاعات بازار را به شما منتقل کرده و روی تحلیل شما تأثیر بگذارد. ارزش معاملات خرد می‌تواند در بررسی زمان شروع اصلاحات قیمت به‌صورت قیمتی و زمانی مؤثر باشد. اگر یک تریدر بتواند به خوبی از اصلاحات بازار بهره بگیرد، سودهای خوبی کسب خواهد کرد. از روی عدد ارزش معاملات خرد بازار می‌توان به چگونگی رفتار معامله‌گران، سقف خرید و فروش‌ها و دیگر فاکتورهای مهم در تحلیل تکنیکال دست یافت. اگر شما تازه بخواهید وارد مسیر معامله در بورس شوید، این موارد برای شما نامفهوم خواهند بود. بنابراین اگر مصمم هستید تا به این مسیر ادامه داده و به یک تریدر تبدیل شوید، باید با تهیه یک پکیج بورس مناسب، آموزش‌های اولیه این بازار را کسب نمایید.

چه افرادی می‌توانند از پکیج بورس استفاده کنند؟

افراد زیادی هستند که به ترید و معامله در بورس علاقه دارند؛ اما چون شاغل هستند، نمی‌توانند وقت کافی را به شرکت در دوره‌های حضوری آموزش بورس اختصاص دهند. پس از همه‌گیری ویروس کرونا نیز، برگزاری کلاس‌های حضوری آموزش بورس بسیار محدود شده است. بنابراین افرادی که هنوز به مبحث معامله در بورس علاقه دارند، می‌توانند با استفاده از پکیج بورس ، برای یادگیری اصول اولیه معامله در این بازار اقدام نمایند. احتمالاً شما نیز به دنبال افزایش آگاهی خود از بورس و اصول آن به این صفحه راه پیدا کرده‌اید. پس شما نیز می‌توانید با انتخاب یک پکیج بورس باکیفیت، بالاخره به یک تریدر تبدیل شده و از این راه به سود برسید.

پکیج بورس

چه کسانی نمی‌توانند از پکیج بورس استفاده کنند؟

افرادی که هیچ وقت آزادی برای تحلیل ندارند، نمی‌توانند از پکیج‌های آموزش بورس، نتیجه خوبی بگیرند. همچنین اگر تصور می‌کنید که کسب سود از بورس براساس شانس و اقبال روی می‌دهد، بدست آوردن دانش بورسی برای شما بی فایده خواهد بود. در کنار اینها، اگر صبر و حوصله کافی را ندارید و فکر می‌کنید که خیلی زود باید به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید، باز هم استفاده از پکیج بورس برای شما مفید نخواهد بود. اما اگر تصور می‌کنید که با افزایش آگاهی خود در زمینه‌های تحلیلی می‌توانید به سود بورسی می‌ر‌سید، وقت کافی و حوصله کافی برای این مهم را نیز در خود سراغ دارید، قطعاً این پکیج‌ها برای شما مناسب هستند.

آموزش بورس با پکیج‌های آموزشی «دلفین وست»

«دلفین وست» یک وبسایت آموزشی - اختصاصی است که به‌روزترین آموزش‌های حوزه سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلفی چون بورس، فارکس، طلا، کرپیتو و... را به مخاطبین خود ارائه می‌کند. دلفین وست یک منبع غنی فارسی برای آموزش‌های مالی خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از انواع پکیج بورس رایگان و حرفه‌ای دلفین وست ، آموزش مالی خود را آغاز کرده و آن را ارتقا دهید. آن‌گاه بهره‌گیری از ارزش معاملات خرد بازار در کنار اصلاح زمانی و قیمتی سهام نیز برای شما سودآور خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*