-

کاربرد درام مگنت و رول مگنت

صنایع بزرگ امروزه به دنبال راه‌اندازی طیف گسترده‌ای از تجهیزات صنعتی خود وابسته به قطعات مغناطیسی و کاربرد درام مگنت و رول مگنت هستند. در واقع بدون وجود این ابزارآلات مکانیکی بسیاری از فرآیندهای صنعتی با محدودیت مواجه خواهند شد.

کاربرد درام مگنت و رول مگنت

از آنجایی که هر رویکرد صنعتی ارتباط مستقیمی با فلزات مغناطیسی دارد؛ استفاده از تجهیزات جدا کننده به امری مهم مبدل گشته است. البته هر یک از قطعات مغناطیسی کاربرد متفاوتی در بخش‌های صنعتی دارند و اغلب از این قطعات به عنوان زیر مجموعه تجهیزات و ابزار آلات مکانیکی استفاده می‌کنند.

به هر حال، تولید و عرضه انواع مگنت از جمله درام مگنت و رول مگنت باید با هدف تامین نیاز بخش‌های صنعتی صورت بگیرد. در حال حاضر مجموعه آماکو گام‌های بزرگی را با هدف تامین نیاز صنعتگران برداشته است. برای بررسی فنی قطعات درام مگنت و رول مگنت در ادامه می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

درام مگنت چیست؟

درام مگنت در واقع یک نوع قطعه مغناطیسی است که به شکل استوانه‌ای یا رولی طراحی شده است. از این نوع مگنت‌ها عمدتا برای جمع‌آوری فلزات مذاب و غیر مذاب از مواد جریان دار یا بدون جریان استفاده می‌کنند.

درام مگنت چیست؟

این دستگاه شامل یک سیلندر یا استوانه مغناطیسی است که دارای چند قطعه مگنت یا مواد جاذب مغناطیسی بوده و به وسیله یک موتور نیزه‌ای در حال چرخش قرار می‌گیرد.از درام مگنت همچنین میتوان برای جداسازی فلزات از محصولات، خرد کردن رویه زمین، جداسازی فلزات از آسیاب‌ها، جدا سازی فلزاتی و قطعات مغناطیسی استفاده کرد.

کاربرد درام مگنت

بنابراین درام مگنت یک نوع قطعه مغناطیسی است که از آن میتوان به عنوان یک رولر جمع‌آوری و جداسازی ذرات فلزی به ویژه در فرآیندهای صنعتی و تولیدی استفاده کرد.درام مگنت به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری و حذف ذرات فلزی از مواد جامد مانند زباله‌ها، مواد غذایی، مواد شیمیایی و غیره کاربردهای گسترده‌ای در صنایع دارد.

به طور کلی این نوع مگنت‌ها به عنوان یک ابزار مهم در صنایع مختلف از جمله صنایع مواد غذایی، معدن، کشاورزی، دفاعی، خودروسازی، بازیافت و غیره هم استفاده کرد.درام مگنت با عبور دادن مواد از جمله ذرات فلزی، باعث جداسازی این ذرات و جمع‌آوری آنها در نقطه مشخص شده می‌شود.

این دستگاه علاوه بر اینکه به بهبود کیفیت محصولات کمک می‌کند، می‌تواند از خطرات مربوط به حضور ذرات فلزی ناخواسته در محصولات و تجهیزات جلوگیری کند و سلامت و ایمنی فرآیندهای صنعتی را تضمین کند. برخی از کاربردهای مهم این دستگاه هم عبارتند از:

  • جداسازی مواد آهن از مواد غیر مغناطیسی با آهنربای صنعتی
  • برای خلوص محصولات نهایی
  • بازیابی فلز ارزشمند تجاری
  • حفاظت از کارخانه و ماشین آلات پردازش

رول مگنت چیست؟

رول مگنت که گاهی اوقات به آن "اسپولر مگنت" هم می‌گویند؛ یک نوع مگنت دایمی است که در یک شلنگ قرار دارد و به عنوان یک رولر برای جمع‌آوری و جداسازی فلزات جاذب از آن استفاده میکنند.

رول مگنت چیست؟

این نوع مگنت‌ها اغلب در خطوط تولید و فرآیندهای صنعتی برای جداسازی ذرات فلزی از مواد دیگر کاربرد دارند. همچنین از درام مگنت‌ها برای جمع‌آوری و حذف مواد ناخواسته فلزی از مواد جامد مانند زباله‌ها، غذا، مواد شیمیایی و غیره هم میتوان استفاده کرد.

کاربرد رول مگنت

رول مگنت هم یک دستگاه جداسازی مغناطیسی بوده که کاربرد اصلی آن در جداسازی فلزات جاذب از مواد بیولوژیکی، شیمیایی، معدنی، مواد غذایی و غیره است.

 

این دستگاه بر پایه قوانین و خواص مغناطیسی فلزات سنگین عمل می‌کند.به طور کلی، رول مگنت یک ابزار موثر برای جداسازی و حذف فلزات از مواد مختلف به شمار می‌آید که در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، صنعت فلزات، مواد ساختمانی و صنایع شیمیایی کاربرد دارد. در ادامه به تعدادی از کاربردهای رول مگنت اشاره خواهیم کرد:

  •  جداسازی فلزات ناخالص از مواد خام برای جلوگیری از آلودگی آنها و حفظ کیفیت محصولات
  • حذف قطعات فلزی از مواد قابل بازیافت مانند زباله‌های صنعتی، پلاستیک، کاغذ، شیشه و غیره
  •  استفاده در کارخانجات ذوب و ریخته‌گری برای جدا کردن فلزات از مواد مذاب و فرآورده‌های فلزی
  • استفاده در خطوط تولید خوراک دام و طیور برای حذف فلزات ناخالص از مواد غذایی
  • استفاده در صنایع معدنی برای جداسازی قطعات مغناطیسی از سنگها و ذغال سنگ
  • استفاده در صنایع شیمیایی برای خرد کردن و جداسازی کاتالیزورها و مواد شیمیایی

قیمت دستگاه سپراتور رول مگنت و درام مگنت

قیمت دستگاه‌های سپراتور مغناطیسی از جمله رول مگنت و درام مگنت کاملا به نوع دستگاه و عملکرد آن بستگی دارد. قطعا قیمت دستگاه‌هایی که از نظر فنی عملکرد بهتری دارند؛ بسیار بالاتر است.

یکی دیگر از موارد مهم برای تعین قیمت دستگاه مغناطیسی جداکننده هم برند دستگاه است. تولیدات برخی از برندهای خارجی قیمت بسیار بالاتری دارند و به همین دلیل هم شما باید حتما پیش از خرید کالا به این موارد توجه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای اطلاع از قیمت دقیق رول مگنت و درام مگنت صنعتی می‌توانید با کارشناسان آماکو تماس بگیرید.

خرید رول مگنت و درام مگنت

برای خرید تجهیزات صنعتی مغناطیسی از جمله رول مگنت و درام مگنت باید حتما با کارشناسان نمایندگی آماکو در تماس باشید. البته به دلیل عرضه این محصولات در سایت، فرآیند خرید برای مشتریان و صنعتگران تسهیل شده است. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در اولین فرصت برای خرید این تجهیزات با ما تماس بگیرید.

همچنین اگر قصد خرید انواع بالابر و وینچ هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 02126316400 بگیرید و تا بتوانید بهترین مدل بالابر سیم بکسلی را بدون واسطه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین