-

به ۲ میلیون کارآفرین در کشور نیاز داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به ۲ میلیون کارآفرین در کشور نیاز داریم، گفت: کارآفرینان با جهش در تولید می‌توانند مشکل بیکاری را حل کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی در آیین آغاز هفته کارآفرینی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین داریم، افزود: براساس معیارهای عمومی این تعداد کارآفرین فعال در کشور وجود دارند که بار اقتصاد بزرگ ۸۵ میلیون نفری روی دوش آنها قرار دارد. وی افزود: در مقابل اکنون ۲۴ میلیون شاغل داریم که شکل‌گیری این تعداد اشتغال به‌خاطر فعالیت این ۴۰۰ هزار کارآفرین است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران از نظر منابع طبیعی در رده‌بندی‌های بالایی در جهان قرار دارد، گفت: در کنار تمام ظرفیت‌های طبیعی، نقدینگی بالایی در کشور وجود دارد.

همچنین عوامل مختلفی از جمله فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که باید از این مزیت‌ها، در توسعه اشتغال بهره برد. عبدالملکی تاکید کرد: برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها باید فضای کارآفرینان، مساعد و تسهیل شود. وی با بیان اینکه نیاز به برنامه بلندمدت برای تقویت توان و افزایش تعداد کارآفرینان است، ادامه داد: در کوتاه‌مدت نیز باید شرایط را برای آنها مهیا کنیم. مهم‌ترین کمک به کارآفرینان این است که مانع آنها نشویم. متاسفانه وقتی با کارآفرینان صحبت می‌کنیم متوجه گلایه آنها از نظام اداری دست‌وپاگیر می‌شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: : نظام اداری به‌شدت ضدکارآفرین از سال‌های گذشته شکل گرفته که هنوز آن ساختار را در هم نشکسته‌ایم. شرایط نامناسب برای کارآفرین وجود دارد. باید قوانین اصلاح شود. در همین زمینه مسئله کاهش یا تسهیل نظام مجوزها در مجلس رقم خورد و تصویب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت جایگاه کارآفرینی در اقتصاد کشور اظهار کرد: کارآفرین کسی است که عوامل اصلی تولید را در کنار هم قرار می‌دهد؛ یعنی توانایی ایجاد یک کار سودآور و پایدار را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*