-
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر مطرح کرد:

ارائه خدمات لجستیکی رویکرد نوین کشتیرانی دریای خزر/ میانگین سن کشتی‌ها به ۱۵ سال کاهش یافت

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر، ارایه خدمات لجستیکی را رویکرد نوین این شرکت دانست و با اشاره به نوسازی این ناوگان به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان و صادرکنندگان کالا به کشور‌های حوزه دریای خزر، از کاهش میانگین سنی شناور‌های این ناوگان به ۱۵ سال خبر داد.

ارائه خدمات لجستیکی رویکرد نوین کشتیرانی دریای خزر/ میانگین سن کشتی‌ها به ۱۵ سال کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در مجمع عادی عمومی سالیانه این شرکت با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر موفق شده طی سال ۱۴۰۲ با حمل انواع کالای صادراتی و وارداتی عملکرد خود را توسعه دهد، تصریح کرد: بر این اساس شاهد رشد ۷ درصدی عملکرد تناژی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بودیم.

وی از جمله علل افزایش عملکرد کشتیرانی دریای خزر را حضور فعال در رونق بخشیدن به کریدور شمال-جنوب دانست و ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون شناور‌های کشتیرانی دریای خزر بدون هیچ محدودیتی به تمامی بنادر منطه دریای خزر تردد دارند و از این رو در قالب کریدور شمال-جنوب آمادگی کامل داریم با پشتیبانی خدمات حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، انواع کالا‌های صادراتی و ترانزیتی را به مقاصد خود در این منطقه حمل کنیم.

وی با اشاره به عملکرد بخش فنی کشتیرانی دریای خزر در این خصوص گفت: بخش فنی این شرکت طی سال ۱۴۰۲ عملکردی درخشان از خود به ثبت رساند و با استفاده از توان صنایع و همت متخصصان جوان داخلی موفق شد با انجام تعمیرات ادواری با رویکرد بهسازی شناور‌ها جهت کاهش میانگین سن ناوگان، با جوان سازی چند فروند از شناور‌های کشتیرانی دریای خزر سن ناوگان را نسبت به میانگین سن شناور‌های مشابه در منطقه دریای خزر تا ۱۵ سال کاهش دهد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ادامه داد: بخش فنی همچنین در مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان داخلی موفق شد بخشی از قطعات مورد نیاز ناوگان را در داخل کشور به تولید برساند که این قطعات هم اکنون روی شناور‌های مختلف نصب شده و بدون هیچ مشکلی در حال کار هستند.

وی در خصوص عملکرد بازرگانی کشتیرانی دریای خزر، اظهار کرد: با ایجاد رویکردی نوین و با ارائه خدمات لجستیکی همچنین با مدیریت عملیات بازرگانی سفر‌های دریایی از طریق ایجاد واحد اجرا، عملیات و پایش سفر‌ها و برنامه‌ریزی بهینه شناور‌های ناوگان شاهد افزایش عملکرد تناژی و مالی بودیم.

وی اقدام برای افزایش سرمایه (پس از گذشت ۷ سال) از مبلغ ۱.۰۸۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳.۶۰۰ میلیارد ریال به میزان ۲۳۳ درصد را از دستاورد‌های حوزه مالی کشتیرانی دریای خزر طی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ دانست.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: در جهت رعایت الزامات و انجام تکالیف سازمان بورس و اوراق بهادار در موعد مقرر تلاش خود را به کار بُردیم که به نظر می‌رسد در این خصوص نیز موفق عمل کرده‌ایم.

شایان ذکر است، مجمع عادی سالیانه شرکت کشتیرانی دریای خزر در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ امروز (یکشنبه) با حضور اکثریت سهامداران در بندر انزلی برگزار شد و طی آن به ازاء هر سهم ۲۱۷ تومان بین آنان تقسیم سود صورت گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین