-

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی

ترکیه همیشه یک مقصد تابستانی بسیار محبوب برای مسافران از سراسر جهان بوده است که می‌خواهند از آفتاب، سواحل شنی با آب فیروزه‌ای و یک هتل لوکس و مجهز مانند هتل آکواورد آنتالیا لذت ببرند و درعین‌حال، نسبت‌به سایر کشورهای مدیترانه‌ای مانند ایتالیا و یونان هزینه کمتری بپردازند. اگر شما هم به فکر یک سفر تابستانی به ترکیه هستید و در انتخاب شهر مناسب سردرگم شده‌اید، این مطلب را بخوانید. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی کدامند.

کوش آداسی ترکیه (Kuşadası)

کوش‌آداسی شهری با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوع و صد البته آب‌وهوایی مطلوب و مناسب تابستان است. این شهر توریستی و فوق‌العاده جذاب در استان آیدین ترکیه و در همسایگی دریای اژه قرار دارد. Kuşadası در مقایسه با شهرهای دیگر ترکیه، کوچک‌تر است و فضای صمیمی‌‌تری دارد؛ بنابراین، محیطی دنج برای فرار از شلوغی‌های شهر و سپری‌کردن اوقاتی آرامش‌بخش است.

کوش‌آداسی برای خانواده‌هایی که می‌خواهند از سواحل زیبا، فضای آرام و پارک‌های آبی سرگرم‌کننده لذت ببرند، انتخاب ایده‌آلی است. برخی از جاهای دیدنی این جزیره در تابستان عبارت‌اند از: جزیره کبوتر، روستای کیرازلی، آدایلند، پارک‌های آبی، شهر افه‌سوس و پرینه، شبه جزیره دیلک، ساحل بانوان، بازارهای سنتی و... .

بودروم (BODRUM): شب‌های زنده و پرجنب‌وجوش

بودروم یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه، در کنار ده‌ها شهر ساحلی دیگر در شبه‌جزیره‌ای به همین نام واقع شده است. هرکدام از شهرهای این شبه‌جزیره به‌دلیل برخورداری از سواحل زیبا، هتل‌های مجهز و مکان‌های تفریحی متنوع، ارزش دیدن دارند. در بودروم ترکیه از مناظر شگفت‌انگیز، اسکله‌های تفریحی فانتزی، آب آبی کریستالی، فروشگاه‌های مد روز و غذاهای خوشمزه در رستوران‌های متنوع لذت خواهید برد. شب‌های زنده بدروم با کلاب‌های بزرگ معروف و کنسرت‌های مداوم، یکی دیگر از دلایل جذب گردشگر به این منطقه به‌ویژه در تابستان است. این شهر ساحلی می‌تواند پذیرای مسافران چه به‌صورت زوج و برای ماه‌ عسل، چه سفر انفرادی برای کار و تفریح و چه سفرهای خانوادگی باشد.

جزیره مارماریس: یکی از شهرهای ارزان ترکیه برای سفر تابستانی

مارماریس بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و یکی‌دیگر از شهرهای ساحلی محبوب ترکیه به شمار می‌رود. البته این روزها مارماریس هم به شهری تجاری با فعالیت‌های توریستی فراوان و زندگی شبانه پر سروصدا تبدیل شده است. این شهر یک مقصد توریستی کامل برای سفرهای دونفره، انفرادی یا خانوادگی است و با جاذبه‌های فراوان همه را خوشحال می‌کند.

مارماریس مناسب گردشگرانی است که به‌دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال، مهیج و پرخاطره در ترکیه هستند. شهری که فعالیت‌های آبی سرگرم‌کننده متعدد، رستوران‌های متنوع و دسترسی آسان به معروف‌ترین جزایر و سواحل ترکیه را ارائه می‌دهد. جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا از جزایر و سواحل مشهور ترکیه هستند که در شمال شهر مارماریس قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها ازطریق قایق‌های گردشگری بندر مارماریس امکان‌پذیر است.

وان (VAN): شهری تاریخی، آمیخته‌ای از سنت و مدرنیته

وان یکی از شهرهای قدیمی ترکیه است که ساکنان آن اغلب کرد زبان هستند. مناظر طبیعی و کوه‌های بلند این شهر نظر هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند و وجود دریاچه وان، دلیل اصلی جذابیت آن برای سفرهای تابستانی است. مرز مشترک با ایران، مراکز خرید متنوع و مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز، از دیگر دلایل علاقه‌مندی گردشگران به این شهر مرزی ترکیه هستند.

در سفر به وان، علاوه‌بر دریاچه‌ها و تفریحات ساحلی می‌توانید از موزه وان، موزه گربه‌ها، مسجد کایا چلبی، شهر احلات، آبشار مرادیه، جزیره آختامار، قلعه وان و جذاب‌تر از همه بازارهای رنگارنگ و شگفت‌انگیز این شهر دیدن کنید. شهر وان به‌نسبت شهرهای مرکزی ترکیه ارزان‌تر است.

آنتالیا: هاوایی ترکیه

آنتالیا، دومین مقصد پربازدید ترکیه، با مجموعه‌ای خارق‌العاده از معماری مدرن، زیبایی‌های طبیعی، تاریخ غنی، آبشارها، کوه‌ها، سواحل و غذاهای لذیذ، انتظار بازدیدکنندگان را برآورده می‌کند. ازطرفی، مناطق ساحلی لارا و کنیالتی آن را به یک مقصد ایده‌آل برای تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است. محله قدیمی Kaleici که به‌عنوان یک جاذبه توریستی برتر شناخته می‌شود، جاذبه‌هایی متنوعی ازجمله مساجد باستانی، رستوران‌های ساحلی عجیب و خانه‌های عثمانی را در خود جای داده است.

باید گفت که جاذبه‌ های آنتالیا بسیار زیاد هستند؛ ممکن است یک ماه کامل را در این شهر بگذرانید و همچنان برای بازدید از مکان‌های دیدنی آن به وقت بیشتری نیاز داشته باشید. بسیاری از گردشگران با انتخاب هتل آکواورد آنتالیا و پرداخت هزینه به‌صرفه، روزهای بیشتری را در این شهر سپری می‌کنند. Aquaworld Hotel علاوه‌بر اتاق‌ها و سوئیت‌های مجهز و همچنین خدمات رفاهی و امکانات تفریحی، به بسیاری از جاهای دیدنی آنتالیا یا نزدیک است یا دسترسی آسانی دارد.

ترابزون

ترابزون شهری با زیبایی کم‌نظیر واقع در شمال شرق ترکیه و حاشیه دریای سیاه است. تا ده سال پیش، ترابزون در لیست مقاصد گردشگری محبوب ترکیه جایگاهی نداشت؛ اما در سال‌های اخیر، بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای خاورمیانه به‌سمت این شهر روی آورده‌اند. زیبایی مناظر طبیعی ترابزون در تابستان خارق‌العاده است. منظره‌ بی‌نظیر دشت‌های حاشیه رشته کوه زیبای پونتیک، دریاچه‌ها و مناطق سرسبز اطراف آن‌ها و سواحل و تفریحات مهیج مهم‌ترین جاذبه های ترابزون هستند. البته این شهر جاذبه‌های تاریخی هم دارد. موزه ایاصوفیه، خانه آتاترک، پارک ملی ماکا و صومعه سوملا چند مورد از مکان‌های تاریخی ترابزون هستند. گفتنی است که در استانبول نیز ساختمانی به نام ایاصوفیه وجود دارد.

فلای تودی بهترین مرجع رزرو هتل های ترکیه: رزرو هتل آکواورد آنتالیا

موقعیت استراتژیک ترکیه که از سه طرف توسط دریا احاطه شده است، اقلیمی بی‌نظیر و روح‌نواز را در این کشور به وجود آورده است. با آغاز تعطیلات تابستانی، بسیاری از مردم ترکیه را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اگر به‌دنبال رزرو هتل آنتالیا هستید، «فلای تودی» به جست‌وجوهای شما پایان می‌دهد. در سایت فلای تودی با بررسی و مقایسه امکانات و نرخ هتل های آنتالیا می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را برای اقامتی آرامش‌بخش و بدون دغدغه داشته باشید. در این سایت علاوه‌بر رزرو هتل امکان خرید بلیط هواپیما آنتالیا نیز فراهم شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین