-

چه طور در نمایشگاه دیده شویم: استراتژی‌های برجسته شدن کارآمد در نمایشگاه‌ها

چه طور در نمایشگاه دیده شویم: استراتژی‌های برجسته شدن کارآمد در نمایشگاه‌ها

در دنیای شلوغ نمایشگاه‌ها، جایی که صنایع به هم نزدیک می‌شوند و نوآوری به نمایش گذاشته می‌شود، شاید اصلی ترین پرسش برای شرکت کنندگان در نمایشگاه این باشد که چه طور در نمایشگاه دیده شویم؟ در واقع قابلیت دیده شدن در نمایشگاه بسیار پراهمیت است. حضور شما خواه در یک نمایشگاه مواد غذایی، یک کنفرانس فناوری یا هر نمایشگاه تجاری دیگری که باشد، دیده شدن یکی از مهم‌ترین اهداف برای شما خواهد بود.

راهکارهای بسیاری برای دیده شدن در نمایشگاه وجود دارد. این استراتژی‌ها می‌توانند از قبل از شروع نمایشگاه آغاز و حتی اقدامات بعد از اتمام نمایشگاه را نیز شامل شود. اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که چه طور در نمایشگاه دیده شویم، ما در ادامه به معرفی چند تکنیک برای بهتر دیده شدن در نمایشگاه و اقدامات موثر در قبل و بعد از نمایشگاه خواهیم پرداخت.

استراتژی‌های جذب مشتریان و دیده شدن در نمایشگاه

1. جایگاه استراتژیک غرفه

مکان، مکان، مکان! این فقط یک شعار برای املاک و مستغلات نیست. قرار گرفتن غرفه شما در کف نمایشگاه می‌تواند به میزان قابل توجهی بر دیده شدن در نمایشگاه تأثیر بگذارد. نقاط پررفت و آمد نزدیک ورودی‌ها، سرویس‌های بهداشتی محل‌های بسیار مناسبی برای ایجاد غرفه‌ نمایشگاهی هستند. این نقاط به طور طبیعی ترافیک بیشتری را جذب می‌کنند و احتمال دیده شدن در نمایشگاه توسط مشتریان بالقوه از غرفه شما را افزایش می‌دهند.

طراحی غرفه نمایشگاهی

2. طراحی غرفه نمایشگاهی چشم نواز

طراحی غرفه شما باید بازتابی از هویت برند شما باشد و در عین حال از نظر بصری نیز جذاب باشد. از رنگ‌های پر جنب و جوش، علائم جذاب و نمایشگرهای خلاقانه برای جلب توجه بازدیدکنندگان از دور استفاده کنید. عناصر چندرسانه‌ای مانند ویدئوها یا نمایشگرهای تعاملی را برای جذب عابران و دیده شدن در نمایشگاه در غرفه خود بگنجانید.

یک راهکاری سریع‌تر و موثرتر در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، بهره‌گیری از شرکت‌ تخصصی غرفه ‌سازی و طراحان غرفه نمایشگاهی غرفه نمایشگاهی است.

3. نمایش دادن و ارائه نمونه کارهای جذاب

ارائه نمایش‌های زنده یا نمونه محصول می‌تواند راهکار موثر دیگری جهت دیده شدن در نمایشگاه و جذب و حفظ بازدیدکنندگان از غرفه نمایشگاهی شما باشد. به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا محصولات یا خدمات شما را به طور مستقیم تجربه کنند تا بتوانید ارزش و عملکرد آن‌ها را به خوبی نشان دهید.

4. استفاده از فناوری‌های تعاملی برای دیده شدن در نمایشگاه

از فناوری برای ایجاد تجربیات همه جانبه برای هر چه بهتر دیده شدن در نمایشگاه استفاده کنید. این کار می‌تواند شرکت کنندگان را مجذوب خود کند و غرفه نمایشگاهی شما را از رقبا متمایز کند. از واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) برای نمایش محصولات خود یا شبیه سازی سناریوهای دنیای واقعی استفاده کنید.

غرفه سازی نمایشگاهی

دیگر اقدامات موثر در مسیر پیشرفت کسب و کار

بی شک با پاسخ به این نیاز که چه طور در نمایشگاه دیده شویم، بخش عمده‌ای از مسیر گسترش و پیشرفت کسب و کار خود را پیموده‌ایم. اما باید توجه داشت که ایجاد غرفه‌ای چشم نواز و حضور پررنگ در نمایشگاه انتهای این مسیر نیست. هدف از حضور در نمایشگاه فقط دیده شدن و ایجاد تعامل با مشتریان و سایر همکاران نیست. بلکه با حفظ و مستمر نگهداشتن روابط ایجاد شده در طول مدت نمایشگاه است که می‌توان حضور خود را در مثمر ثمر دانست.

بنابراین می‌توان این پرسش را که "چه طور در نمایشگاه دیده شویم" را با پرسش "چگونه با حضور در نمایشگاه به کسب و کار خود رونق دهیم" تکمیل کرد.

1. تبلیغ رسانه‌های اجتماعی

از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و دیده شدن غافل نشوید. شما می‌توانید دسترسی خود به مشتریان را به فراتر از محدوده سالن نمایشگاه گسترش دهید. به‌روزرسانی‌های زنده، نمایی از پشت صحنه و محتوای جذاب را در پلتفرم‌هایی مانند و اینستاگرام، تلگرام و... به اشتراک بگذارید. برای پیوستن به گفتگو و افزایش دیده شدن در نمایشگاه و در بین شرکت کنندگان و مخاطبان آنلاین از هشتگ‌های مخصوص رویداد استفاده کنید.

2. بازاریابی قبل از رویداد

از طریق کمپین‌های بازاریابی هدفمند، پیش بینی رفتار مشتری و سایر رقیبان خود استفاده کنید. دعوت‌نامه‌های اختصاصی برای مشتریان فعلی و احتمالی خود ارسال کنید، و انگیزه‌هایی برای بازدید از غرفه نمایشگاهی خود ارائه دهید. از بازاریابی ایمیلی، تبلیغات دیجیتال و انتشارات مطبوعاتی برای اعلام مشارکت خود و برجسته کردن آنچه که شرکت کنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند، استفاده کنید.

مشارکت با همکاران در نمایشگاه و پیگیری مشتریان

چالش پیش رو برای غرفه داران فقط این که چه طور در نمایشگاه دیده شویم یا چگونه با دیگر شرکت کنندگان رقابت کنیم نیست. بلکه حضور در نمایشگاه را می‌توان به عنوان فرصتی استثنایی برای مشارکت با سایر همکاران و همچنین ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان جدید نیز برشمرد.

1. همکاری و مشارکت

برای تقویت حضور خود در نمایشگاه، با کسب و کارهای مکمل یا شرکای صنعتی همکاری کنید. میزبانی مشترک یک غرفه یا حمایت مالی از یک رویداد مشترک می‌تواند به دیده شدن در نمایشگاه کمکی مضاعفی کند و مخاطبان بیشتری را جذب کند. از شبکه‌ها و منابع یکدیگر استفاده کنید تا تأثیر و موفقیت متقابل خود را به حداکثر برسانید.

2. پیگیری پس از رویداد

اجازه ندهید پس از پایان نمایشگاه، تصویر شما از ذهن مخاطبانتان به سرعت محو شود. با ابراز قدردانی از بازدید و پیشبرد گفتگو، مخاطبین خود را دنبال کنید. منابع، پیشنهادات یا تبلیغات مربوطه را به اشتراک بگذارید تا برند خود را در اذهان نگه دارید و روابط را بعد از نمایشگاه تقویت کنید.

در نتیجه، این که چه طور در نمایشگاه دیده شویم حاصل یک رویکرد استراتژیک است که ترکیبی از برنامه‌ریزی متفکرانه، اجرای قانع کننده و مشارکت فعال است. با طراحی تاثیرگذار غرفه نمایشگاهی ، برپا کردن غرفه در محلی استراتژیک، ایجاد نمایشگرهای بصری جذاب و استفاده از فناوری و فرصت‌های شبکه می‌توان میزان دیده شدن در نمایشگاه را به حداکثر رساند و تأثیری ماندگار بر شرکت کنندگان داشت. همه این رویکردها می‌توانند پاسخی به پرسش چگونه در نمایشگاه دیده شویم باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*