-

چگونه به قزاقستان سفر کنیم؟

دشت‌های بکر و وسیع و اسب‌های سرکش قزاقستان در کنار موسیقی شنیدنی و رقص محلی متفاوت این کشور سال‌هاست که مورد توجه گردشگران جهان قرارگرفته‌اند. سفر به قزاقستان یک تجربه جذاب و همه‌جانبه از یک مقصد سفر بی‌نظیر با دیدنی‌های متعدد و بودجه متوسط و پایین است. اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر به قزاقستان دیدنی هستید و نمی‌دانید که از کجا باید برنامه‌ریزی این سفر را آغاز کنید با ما همراه باشید. از ویزای قزاقستان تا دیدنی‌هایی که در این سفر باید ببینید را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

 

 

آیا سفر به قزاقستان ویزا می‌خواهد

بله، شهروندان ایرانی برای سفر به قزاقستان نیازمند ویزای توریستی این کشور هستند. برای دریافت این ویزا باید به سفارت قزاقستان در خیابان دروس تهران مراجعه کنید. اما خوشبختانه دریافت ویزای توریستی این کشور اصلا کار سختی نیست و خیلی راحت می‌توانید با ارائه مدارک درخواست‌شده این ویزا را دریافت کرده و سفر خود را آغاز کنید. برای دریافت ویزای توریستی قزاقستان به مدارکی نیاز دارید که در ادامه مشاهده می‌کنید؛

  • پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار

  • ۲ قطعه عکس ۴×۶ با زمینه سفید و رنگی جدید که با چهره فعلی متقاضی تطابق داشته باشد

  • تکمیل فرم درخواست ویزا

  • اصل و کپی کارت ملی متقاضی

  • بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما

  • واچر هتل محل اقامت متقاضی در طول سفر

توجه داشته باشید که دریافت ویزای توریستی قزاقستان چند روز طول می‌کشد و بهتر است، پیش‌بینی این زمان را در برنامه‌ریزی سفرتان داشته باشید. ویزای توریستی یک‌ماهه معمولا 15 روز طول می‌کشد و برای حداکثر 10 روز اقامت و به‌صورت یک‌بار ورود است. دریافت این ویزا 100 دلار هزینه دارد. همچنین دریافت ویزای توریستی فوری این کشور معمولا 7 روز کاری طول می‌کشد و با این ویزا اجازه اقامت ده روزه را خواهید داشت. ویزای این کشور امکان تمدید ندارد و با تمام‌شدن مدت زمان اعتبار آن و در صورت نیاز، باید برای اخذ ویزای مجدد اقدام کنید.

 

 

 

مسیرهای سفر به قزاقستان از ایران

برای سفر به قزاقستان می‌توانید از دو روش زمینی و هوایی اقدام کنید. انتخاب سفر با هواپیما به‌دلیل مدت‌زمان کمتری که در راه هستید و خستگی‌ و کلافگی کمتر بهترین روش سفر به این کشور است. به‌خصوص اگر تعطیلات محدودی دارید و دوست دارید زمان بیشتری را در مقصد سپری کنید. برای سفر به قزاقستان از مسیر هوایی مدت‌زمانی در حدود ۱۰ ساعت را در نظر بگیرید. البته نباید فراموش کنید که این زمان برای پرواز بدون توقف است؛ درحالی‌که امکان دارد هواپیما یک یا چند توقف هم در اواسط مسیر داشته باشد.

اما انتخاب بعدی سفر زمینی است. راه زمینی برای سفر به این کشور با توجه به مسافت طولانی و ساعاتی که در مسیر هستید، انتخاب مناسبی نیست و معمولا کمتر کسی این مسیر را انتخاب می‌کند. بااین‌حال برای کسانی‌که عاشق سفرهای زمینی هستند، مسیر به این شکل است که باید از سرخس وارد کشور ترکمنستان شوید و با عبور از کشورهای ازبکستان و قرقیزستان به قزاقستان برسید. مسیر زمینی قزاقستان حدودا ۳۰۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود و حدود ۵۰ ساعت رانندگی نیاز دارید.

جاهای دیدنی قزاقستان که باید ببینید

حالا که برای سفر به قزاقستان برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که لیستی از جاذبه‌های دیدنی این کشور که بهتر است در این سفر سری به آن‌ها بزنید را هم داشته باشید. در ادامه به چند مورد از دیدنی‌های پرطرفدار قزاقستان می‌پردازیم.

دریاچه خیال‌انگیر کولسای

هیچ سفری به قزاقستان بدون تماشای این دریاچه زیبا کامل نمی‌شود. در مسیر رسیدن به کولسای خیال‌انگیز و رویایی و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری از "آلماتی" سه دریاچه زیبا را خواهید دید و سپس در میان کوهستان‌های پوشیده از جنگل "تیان شان" به رودخانه کولسای می‌رسید که از این میان عبور می‌‌کند. دریاچه‌هایی که محلی‌ها از آن با عنوان مرواریدهای تیان شان یاد می‌کنند. دریاچه‌ها و طبیعت زیبای اطراف آن‌ها بسیار تماشایی است؛ اما برای بازدید از آن‌ها باید کمی کوهنوردی انجام دهید. در اطراف این دریاچه زیبا امکانات بسیار خوبی برای اقامت، کمپ و اسب‌سواری وجود دارد.

مناظر تماشایی آکسو ژاباگلی

آکسو-ژاباگلی از مناطق حفاظت‌شده قزاقستان با مناظر خیره‌کننده است که در این سفر حتما باید ببینید. این منطقه در سال ۱۹۲۶ میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین منطقه حفاظت‌شده آسیای مرکزی است. کوهستان‌‌های مرتفع و پربرف آکسو-ژاباگلی، یخچال‌های طبیعی، دره‌های بزرگ و جلگه‌های وسیع این منطقه هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کنند. حیات‌وحش بسیار غنی این منطقه با گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع، دره آکسو، غار استالاکتیت و آبشار تماشایی کشی-کینی مناطقی هستند که در این سفر نباید تماشای آن‌ها را از دست بدهید.

دره زیبا و خیره‌کننده چارین

در جنوب شرقی قزاقستان به دره زیبا چارین و مناظر خیره‌کننده‌اش می‌رسید. طول این دره حدود 90 کیلومتر است و عمق قسمت‌هایی از آن به حدود ۳۰۰ متر می‌رسد. دره چارین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های قزاقستان است که نباید در سفر به این کشور تماشای آن را از قلم بیندازید. دیوارهای قرمز رنگ و صخره‌های تماشایی و منحصربه‌فرد چارین، مناظری متفاوت و تماشایی را خلق می‌کنند که شبیه آن را در کمتر جایی پیدا می‌کنید. مناظر جذاب دره چارین شباهت فراوانی به دره‌هایی در ایالت یوتا و آریزونا در آمریکا دارند. همچنین بسیاری از کسانی‌که دره «چارین» را از نزدیک دیده‌اند، آن را بسیار نزدیک به گرند کنیون آمریکا و با همان شکوه و مناظر خیره‌کننده وصف می‌کنند.

 

 

سفری رویایی به قزاقستان با فلای تودی

برای سفر به قزاقستان زیبا آماده‌اید؟ برای برنامه‌ریزی‌های این سفر روی فلای تودی حساب کنید. مانند هر سفر دیگری تیم تخصصی فلای تودی از درخواست ویزا تا رزرو هتل و بلیط رفت‌و‌برگشت هواپیما تا بهترین خدمات سفر در کنار شماست تا راحت سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی بسازید. فراموش نکنید که تخصص فلای تودی سفرهای رویایی و خاطره‌انگیز با هزینه باورنکردنی است.

برای سفر به قزاقستان با بهترین شرایط و بهترین قیمت‌ها همین‌حالا به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید، قزاقستان را جست‌و‌جو کنید و با پرکردن فرم درخواست ویزا یا رزرو بلیط هواپیما برنامه‌ریزی برای سفر را آغاز کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان فلای تودی تماس بگیرید تا شما را برای مراحل سفر از ویزای قزاقستان تا سایر ملزومات این سفر راهنمایی کنند. بهترین سفرهای داخلی و خارجی و ساده‌ترین مسیر اخذ ویزای توریستی کشورها را با این تیم تخصصی تجربه کنید.

با اولین تماس با این تیم مجرب به‌زودی متوجه تفاوت خدمات این تیم با سایر آژانس‌های مسافرتی خواهید شد و به‌جمع مسافران ثابت فلای تودی خواهید پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*