-

فاصله نقاب تا مشهد با قطار چند ساعت است ؟

بعداز خرید بلیط قطار نقاب، حتما می‌خواهید بدانید که فاصله این شهر با مشهد، تهران، شاهرود، سمنان، دامغان و سایر شهرها چقدر است. در این مقاله به‌طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.

اگر اهل سفر به استان خراسان رضوی هستید و می‌خواهید از شهری دیدن کنید که کمتر در مورد زیبایی‌های آن صحبت شده، خواندن این مقاله را تا انتها ادامه دهید. اگر بلیط قطار نقاب را تهیه کرده‌اید و اکنون می‌خواهید بدانید از این شهر تا مشهد چقدر راه است، در این مقاله با ما همراه باشید. چون ضمن اینکه قرار است در مورد این شهر و قدمت آن صحبت کنیم، می‌خواهیم برخی مناطق دیدنی نقاب را به شما معرفی کنیم.

معرفی شهر نقاب

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این شهر، نام آن است. در حقیقت کمتر کسی وجود دارد که با شنیدن نام نقاب، تحت‌تاثیر قرار نگیرد. نقاب یکی از شهرهای خراسان رضوی است که به‌کمک جاده‌های مشهد، تهران و سبزوار می‌توان به آن سفر کرد. در واقع بلیط مستقیم به آن‌جا وجود ندارد. برای همین، معمولا کسانی که بلیط قطار نقاب را خریداری می‌کنند، در ایستگاه‌های بین راه برای رسیدن به این شهر، پیاده می‌شوند.

نقاب شهری است که ازطرف شمال، به مرکزی و ارتفاعات منتهی می‌شود. همچنین از جنوب به پیراکوه، از شرق به حکم آباد و از غرب به جغتای می‌رسد. از جالب‌ترین مشخصه‌های شهر نقاب، می‌توان به قدمت و تاریخ آن اشاره کرد. داستان تاسیس این شهر، به زمانی که آق قلعه تخریب شد، برمی‌گردد.

در واقع، زمانی که آق قلعه تخریب شد، روستاهای کلاته آقا محمد، نقاب، ملایجرد، سردارآباد، شمس آباد و قدرآباد در اطراف آن شکل گرفتند. جوهره اصلی روستاهای نام‌برده (به‌جز آقا محمد) در ناحیه شمال به‌وجود آمد.

کمی در مورد اقتصاد شهر نقاب بخوانید

اقتصاد شهر نقاب، بر پایه کشاورزی است. به‌طوری که مردمان این شهر، بیشتر به کشت و برداشت مواد غذایی مشغول هستند. شاید بپرسید که شرایط آب‌وهوایی و موقعیت جغرافیایی این شهر برای کشاورزی چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال، یک فهرست برای‌تان تهیه کرده‌ایم:

  • مختصات جغرافیایی: 57درجه و 23 دقیق طولی شرقی از نصف النهار

  • ارتفاع شهر از سطح دریا: 1066 متر

  • مساحت: 700 هکتار

این نکته را هم در نظر داشته باشید که کشاورزی در نقاب، به‌قدری رسمیت دارد که با ورود به این شهر، شاهد انبارها، باربری‌ها، تعمیرگاه‌های وسایل کشاورزی و باسکول‌ها خواهید بود که این خبر از رونق کشاورزی در این منطقه می‌دهد.

معرفی مناطق گردشگری شهر نقاب

فرض کنید که تاکنون تجربه سفر به این شهر را نداشته‌اید و اکنون می‌خواهید بعداز خرید بلیط قطار ، خود را به این منطقه برسانید. اولین سوالی که در این راستا مطرح می‌شود، این است که آیا نقاب، جاذبه گردشگری دارد؟ در این منطقه، آیا می‌توان بناهای تاریخی و فرهنگی پیدا کرد؟ پاسخ به این سوالات بله است. در فهرست پایین، نام چند جای دیدنی و جذاب نقاب را آورده‌ایم و در ادامه به معرفی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بنای تاریخی آق‌قلعه

  • آرامگاه خواجه نجم‌الدین کبری

  • مقبره امامزاده قاسم علیه‌السلام

  • بقعه امامزادگان گروژده

بنای تاریخی آق‌قلعه

اگر به تاریخ علاقه دارید و اهل سیر و سفر در تمدن هستید، رفتن به بنای تاریخی آق‌قلعه که متعلق به دوره ایلخانیان است، حسابی اوقات‌تان را می‌سازد. این بنا که شباهت زیادی به مسجد سلطانیه زنجان دارد، با داشتن ایوان 12 متری، یک رفیع منتهی به گنبد عظیم و 2 شبستان بهترین تجربه را به شما هدیه می‌دهد.

آرامگاه خواجه نجم‌الدین کبری

این منطقه دیدنی در مجاورت روستای زیرآباد قرار دارد و فاصله آن تا نقاب 7 کیلومتر است. در این آرامگاه، خواجه نجم‌الدین کبری دفن شده که بنیان‌گذار فرقه کبراویه بوده است. باید اضافه کنیم که این آرامگاه، مربوط به دوره سلجوقیان می‌شود که این موضوع، قدمت شهر نقاب را نشان می‌دهد.

مقبره امامزاده قاسم علیه‌السلام

این مقبره که یک جاذبه تاریخی و مذهبی شناخته می‌شود، در 5 کیلومتری نقاب قرار دارد. ساخت این بنا به زمان ایلخانیان یا تیموریان برمی‌گردد. بزرگ‌ترین ویژگی این مقبره که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند، معماری آن است.

بقعه امامزادگان گروژده

اگر بعداز خرید بلیط قطار نقاب و رسیدن به این شهر، نمی‌دانستید که از کدام منطقه دیدن کنید، پیشنهاد ما این است که به بقعه امامزادگان گروژده بروید. این منطقه متعلق به 7 امامزاده کروژده است و ساخت آن به حکومت صفویان برمی‌گردد. بازسازی و مرمت این بنا در سال 1337 انجام شده است. به همین دلیل با رفتن به آن‌جا، به‌راحتی می‌توانید قادر به لمس تاریخ باشید.

قیمت بلیط قطار نقاب چقدر است؟

اگر تصمیم گرفته‌اید به نقاب سفر کنید، احتمالا در مورد قیمت بلیط قطار آن کنجکاو هستید. این نکته را لحاظ کنید که مبدا شما برای حرکت، تاثیر زیادی در هزینه نهایی می‌گذارد. بااین‌حال بیایید فرض کنیم که قرار است از مشهد به نقاب بروید و وسیله نقلیه‌ای که انتخاب کرده‌اید، قطار است. در این شرایط، باید بدانید که فاصله مشهد تا نقاب، 303 کیلومتر مربع است. پس به‌اندازه مسافتی که پیش رو دارید، باید هزینه سفر را پرداخت کنید. علاوه‌بر این، اینکه از چه شرکت یا پلتفرمی نسبت به خرید بلیط اقدام می‌کنید نیز، روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

فاصله نقاب تا مشهد چند کیلومتر است؟

پیش‌تر اشاره کردیم که فاصله نقاب تا مشهد، 303 کیلومتر است که اگر یک ماشین با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این مسافت را طی کند، می‌تواند تقریبا بعداز 3 ساعت به مقصد برسد. چون هر 100 کیلومتر، ظرف یک ساعت طی می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که زمان گفته‌ شده، با توجه به وسیله نقلیه تغییر می‌کند.

فاصله نقاب با دیگر شهرهای نزدیک و معروف چقدر است؟

فاصله نقاب با شهرهای نزدیک خود و کلان‌شهرهایی مثل تهران، معادل چیزی است که در فهرست پایین آورده‌ایم:

  • نقاب تا تهران: 8 ساعت

  • نقاب تا شاهرود: 3 ساعت و 20 دقیقه

  • نقاب تا سمنان: 6 ساعت

  • نقاب تا دامغان: 4 ساعت

  • نقاب تا نیشابور: 2 ساعت

جمع‌بندی

اگر بعداز خرید بلیط قطار نقاب و رسیدن به مقصد، هیچ ایده‌ای برای گشت‌وگذار ندارید، ما در این مطلب، 4 منطقه دیدنی را به شما معرفی کردیم. همچنین در مورد فاصله بین نقاب تا مشهد، تهران، دامغان، نیشابور، سمنان و شاهرود اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. بنابراین، اگر هنوز هم برای سفر به این شهر مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تصمیم نهایی خود را برای رفتن نهایی کنید. چون این منطقه، هم موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و هم از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی قدیمی برخوردار است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین