-

هر آنچه باید درباره اخذ ویزای چین بدانید!

هر آنچه باید درباره اخذ ویزای چین بدانید!

چین، سرزمینی کهن با تمدنی غنی و جاذبه‌های بی‌نظیر، همواره مقصدی محبوب برای گردشگران و تجار از جمله مسافران و تاجرین ایرانی بوده است. اگر شما نیز قصد سفر به این سرزمین کهن را دارید، بدون شک اولین قدم، اخذ ویزای چین خواهد بود. اگر صفر تا صد مراحل لازم برای دریافت ویزا را بدانید، با سرعت بیشتری مراحل لازم را طی خواهد کرد و راحت‌تر می‌توانید انواع ویزای چین را دریافت کنید. در این مطلب، قرار است اطلاعات لازم برای دریافت ویزا از جمله مدارک لازم، دلایل ریجکتی و... را در اختیارتان قرار دهیم تا به راحتی بتوانید ویزای خود را دریافت کنید.

انواع ویزای چین برای ایرانیان

چین برای اتباع ایرانی ویزاهای مختلفی صادر می‌کند که هر کدام با توجه به هدف سفر شما متفاوت خواهند بود. آشنایی با انواع ویزاها و مدارک مورد نیاز برای هر کدام، اولین قدم در مسیر اخذ ویزای چین است. در ادامه، برخی از رایج‌ترین ویزاهای چین برای ایرانیان معرفی شده‌اند:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ترانزیت

با توجه به هدف شما از سفر به چین، باید یکی از ویزاهای ذکرشده را انتخاب کنید و پس از آماده‌ کردن مدارک لازم، ادامه مراحل اخذ ویزا را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای چین

برای اخذ ویزای چین، بسته به نوع ویزای درخواستی، باید مدارک مختلفی را ارائه دهید. در ادامه، لیست کامل مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی چین که متداول‌ترین نوع ویزا برای ایرانیان است، به همراه نکات تکمیلی ارائه شده است:

  • گذرنامه : گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به چین اعتبار داشته و دو صفحه خالی برای الصاق ویزا داشته باشد.
  • عکس : ارائه دو قطعه عکس پرسنلی 4 در 6 رنگی با زمینه سفید که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد، الزامی است.
  • بلیط رفت و برگشت : کپی بلیط رفت و برگشت هواپیما که اسم شما و تاریخ سفر روی آن درج شده باشد.
  • رزرو هتل : واچر رزرو هتل برای مدت زمانی که قرار است در چین اقامت داشته باشید.
  • بیمه مسافرتی : ارائه بیمه مسافرتی که کل مدت سفر به چین را پوشش دهد و مورد تایید این کشور باشد نیز الزامی است.
  • تمکن مالی : ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های سفر به چین، مانند گردش حساب بانکی، گواهی تمکن مالی از بانک و... ضروری است.

توجه داشته باشید که ممکن است این مدارک بنا به صلاح‌دید سفارت چین تغییر کنند یا سایر ویزاها، به مدارک دیگری هم نیاز داشته باشند. حتما پیش از اقدامات نهایی، این موارد را از مراجع مربوطه پیگیری کنید.

مراحل لازم برای اخذ ویزای چین

اولین قدم در اخذ ویزای چین، انتخاب نوع ویزای متناسب با هدف سفر شما است. پس از انتخاب نوع ویزا، باید فرم درخواست را از سایت اداره مهاجرت چین پر کنید. فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی و چینی موجود است و دقت در تکمیل دقیق و بدون نقص آن اهمیت بالایی دارد.

در مرحله بعدی، باید تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را آماده کنید. در نهایت، به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنید و با ارائه مدارک، ادامه مراحل را انجام دهید. برای آنکه راحت‌تر و سریع‌تر بتوانید ویزای چین را دریافت کنید، توصیه می‌کنیم اخذ ویزا را از طریق آژانس‌های گردشگری معتبری مثل فلای‌تودی دنبال کنید و با خیال راحت، برای سفر آماده شوید.

مدت زمان صدور ویزای چین

از زمانی که درخواست شما را برای دریافت ویزای چین اعلام می‌کنید، صدور ویزا 10-7 روز کاری زمان می‌برد؛ البته به شرط آنکه تمامی مدارک مورد نیاز تکمیل باشد. توجه داشته باشید که در ایام پیک، ممکن است پردازش و صدور ویزا کمی بیشتر از معمول طول بکشد. بنابراین، بهتر است حداقل بین 6 تا 8 هفته پیش از تاریخ سفر، اقدامات لازم برای دریافت ویزای چین را انجام دهید. توجه داشته باشید که ویزای چین قابل تمدید نیست و در صورت نیاز، باید مجددا برای دریافت آن اقدام کنید.

نکات تکمیلی دریافت ویزای چین

علاوه بر مدارک و مراحلی که در این مطلب شرح داده شد، توجه به چند نکته‌ تکمیلی می‌تواند به شما در اخذ سریع‌تر و آسان‌تر ویزای چین کمک کند:

  • تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه شوند.
  • داشتن دعوت‌نامه برای آن دسته از مسافرانی که مایل به دریافت ویزای تجاری چین هستند، ضروری است.
  • در تاریخ مصاحبه سفارت، سر وقت حاضر شوید و با اعتمادبه‌نفس و مودبانه جواب مصاحبه‌کننده را بدهید.
  • هیچ گونه اطلاعات ناقص یا غلطی را ارائه ندهید. این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر ریجکتی درخواست ویزا دارد.
  • حتما یک کپی از مدارک خود تهیه کنید.

دریافت ارزان و آسان ویزای چین در فلای‌تودی

برای آنکه روند اخذ ویزای چین را به‌راحتی انجام دهید، باید آشنایی کاملی با فرایند آن پیدا کنید و بدانید که برای هر ویزا، به چه مدارکی نیاز دارید. در این مطلب، صفر تا صد مراحل دریافت ویزا چین را در اختیارتان قرار دادیم و نکات مهم در این زمینه را به شما معرفی کردیم. اگر دوست دارید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید اخذ ویزا را به کارشناسان فلای‌تودی بسپارید و به آسانی، ویزای خود را دریافت کنید.

علاوه بر ویزا، شما می‌توانید مراحل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و خرید بیمه مسافرتی را نیز در سایت فلای‌تودی انجام دهید و با خیالی آسوده، برای سفر آماده شوید. تمامی خدمات ذکرشده از طریق اپلیکیشن فلای‌تودی نیز قابل دریافت هستند. همین حالا به سایت و اپلیکیشن فلای‌تود بروید و مقدمات سفرتان به چین را فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*