-

وان ترکیه کجاست؟

وان که به خاطر موقعیت دیدنی‌اش در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه شناخته می‌شود، یکی از جواهرات مخفی خیره ‌کننده مقصدی در شرق ترکیه است که اگر قصد سفر به شرق را دارید، نباید آن را از دست بدهید. وان، شهری با تاریخی پرافتخار و فرهنگی بی‌نظیر در کشور ترکیه است.

وان ترکیه کجاست؟

وان که به خاطر موقعیت دیدنی‌اش در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه شناخته می‌شود، یکی از جواهرات مخفی خیره ‌کننده مقصدی در شرق ترکیه است که اگر قصد سفر به شرق را دارید، نباید آن را از دست بدهید. وان، شهری با تاریخی پرافتخار و فرهنگی بی‌نظیر در کشور ترکیه است. این شهر با طبیعت خیره‌کننده‌اش، معماری منحصر به فرد و غذاهای خوشمزه، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اما پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که برای رفتن به این شهر بهتر است از قبل اقدام به آموزش‌زبان ترکی‌استانبولی melalinstitute.com کنید تا بتوانید راحت‌تر با مردم و مغازه‌دارها ارتباط برقرار کنید. به همین منظور اگر قصد آموزش زبان شیرین ترکی استانبولی را دارید؛ می‌توانید از آموزشگاه زبان ملل کمک بگیرید و در سریع‌ترین زمان ممکن زبان مورد نظر خود را آموزش ببینید. اگر شما هم قصد دارید به شهر زیبای وان سفر کنید، حتماً باید این راهنمای سفر به وان ترکیه را مطالعه کنید.

کارهایی که باید در وان ترکیه انجام دهید

با وجود اینکه شهر وان یک شهر نسبتاً کوچک است و مانند استانبول نیز مراکز تفریحی و دیدنی زیادی ندارد؛ اما باز هم کارهای نسبتا زیادی را می‌توانید در آنجا انجام دهید. از جمله کارهایی که باید در وان ترکیه انجام دهید عبارتند از:

از جزیره آکدامار دیدن کنید

جزیره آکدامار نقطه برجسته بازدید از وان در شرق ترکیه است. این جزیره دومین جزیره بزرگ از 4 جزیره در دریاچه وان است. در این جزیره، کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی متعلق به قرن دهم را خواهید دید، بقایای پادشاهی بزرگ ارمنی که از سال 1116 تا 1895 بر این منطقه حکومت می‌کرد. این جزیره توسط آب نمک آبی و سودا دریاچه وان احاطه شده است و پس ‌زمینه‌ای خیره ‌کننده از کوه مقدس آرارات در پشت آن قرار دارد. این احتمالاً یکی از دیدنی‌ترین کلیساهایی است که در شرق ترکیه خواهید دید و یکی از دلایل اصلی بسیاری از گردشگران برای بازدید از وان است.

در اطراف قلعه وان قدم بزنید

قلعه وان یکی دیگر از نقاط دیدنی وان است که حتما باید از آن دیدن کنید. این قلعه سنگی عظیم که در بالای یک بلوف 100 متری در نزدیکی ساحل دریاچه وان قرار دارد، بازمانده‌ای از پادشاهی باستانی اورارتو است و بین قرن‌های 9 و 7 قبل از میلاد ساخته شده است. این قلعه بزرگترین قلعه در نوع خود است و چشم اندازی عالی از دریاچه وان و مرکز شهر در بالای آن ارائه می‌دهد. شب‌ها می‌توانید حدود یک ساعت در اطراف منطقه قدم بزنید و غروب خورشید را بر فراز دریاچه وان تماشا کنید.

برای رفتن از مرکز شهر وان به قلعه وان، می توانید به سادگی یک مینی ون با علامت " Kalesi " یا " Kale " که به معنای قلعه است، مستقیماً از جاده علامت بزنید. حدود 15 دقیقه طول می‌کشد تا مینی ون برسد. همچنین در نزدیکی قلعه، موزه‌ای نیز پیدا خواهید کرد که می‌توانید برای آشنایی بیشتر با قلعه و این منطقه به طور کلی از آن دیدن کنید.

در موزه وان با تاریخچه وان آشنا شوید

موزه وان یک موزه جدید بوده که درست در شمال شرقی قلعه وان واقع شده و مکانی عالی برای بازدید است. اگر می‌خواهید درباره تاریخ قلعه، شهر و این منطقه به طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنید این موزه مفید خواهد بود. وان به دلیل قرار گرفتن درست در امتداد جاده ابریشم، از زمانی که توسط پادشاهی اورارتو و ارمنی تأسیس شد، همواره خود را در میانه درگیری‌های بزرگ از پادشاهی‌های رقیب می‌دید. از آن زمان، قبل از تبدیل شدن به بخشی از ترکیه امروزی، توسط بیزانس، سلجوقیان و امپراتوری عثمانی فتح شده است. همانطور که می‌بینید، تاریخ زیادی در اینجا باید یاد گرفت و اگر می‌خواهید بیشتر در مورد وان بدانید، جایی بهتر از موزه وان وجود ندارد. این موزه همه روزه به جز دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است.

از صبحانه معروف وان لذت ببرید

سفر به وان بدون امتحان کردن صبحانه معروف وان که اغلب با بیش از 20 غذای پر از مواد غذایی خوشمزه و ارگانیک محلی سرو می‌شود، از پنیر گیاهی گرفته تا گیاهانی که منحصر به فرد در منطقه هستند، کامل نمی‌شود.‌ یکی از بهترین مکان‌هایی که برای امتحان صبحانه وان پیشنهاد می‌شود، رستوران Matbah-ı Van و Kahvaltısı است. آنها یک صبحانه خوشمزه سرو می‌کنند که هر روز تازه درست می‌شود. کارکنان عالی هستند و شما می‌توانید تجربه عالی از خوردن صبحانه کسب کنید. این رستوران همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است.

چه زمانی از وان ترکیه دیدن کنیم؟

در حالی که ژوئن تا آگوست فصل اوج بازدید از وان در نظر گرفته می‌شود، اما نمی‌توان گفت که بهترین فصل برای بازدید از وان باشد. در حالی که این یک زمان محبوب برای بازدید است، اما با جمعیت زیادی از گردشگران و همچنین قیمت‌ بالای هتل‌ها مواجه خواهید شد که ایده آل نیست. بعلاوه، احتمالاً یکی از گر‌م‌ترین ماه‌ها برای بازدید است که باعث می‌شود کاوش در فضای باز وان کمتر لذت بخش باشد. به همین خاطر ما توصیه می‌کنیم در ماه مه یا سپتامبر هنگامی که ازدحام گردشگران و قیمت هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند از آن بازدید کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که از ماه می تا ژوئن ماه رمضان است و با وجود اینکه برای یافتن مکان‌های غذایی مانند کاپادوکیه مشکلی نخواهید داشت، نمی‌توانید در طول روز در مکان‌هایی مانند وان چیزی برای خوردن پیدا کنید مگر اینکه از قبل آماده کنید.

چگونه به وان ترکیه برویم؟

برای رفتن به وان که در شرق ترکیه واقع شده است، ابتدا باید خود را به استانبول، مرکز اصلی توریستی، یا آنکارا، پایتخت، برسانید. خوشبختانه، استانبول و آنکارا برخی از بزرگترین گزینه‌ها برای سفر به وان در منطقه هستند و برای پیدا کردن پرواز از کشور خود باید به یکی از دو فرودگاه اصلی شهر یعنی فرودگاه استانبول ( IST ) و فرودگاه سابیها گوکچن ( SAW ) بروید. از ایالات متحده چندین پرواز مستقیم وجود دارد که می‌توانید از شهرهای بزرگ ایالات متحده مانند نیویورک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، میامی و... به ترکیه بروید. همه این پروازها توسط ترکیش ایرلاینز انجام می‌شود، بنابراین نباید برای پیدا کردن پرواز از ایالات متحده به ترکیه مشکل دارید.

از اروپا، می‌توانید از محبوب‌ترین قطب‌های اروپایی مانند لندن، پاریس، یا فرانکفورت از طریق ترکیش ایرلاینز یا شرکت‌های حمل‌ونقل محلی مانند بریتیش ایرویز، ایرفرانس یا لوفت‌ هانزا که پروازهای مستقیم به استانبول یا آنکارا نیز ارائه می‌دهند، پرواز کنید. از آسیا می‌توانید مستقیماً با ترکیش ایرلاینز از چندین شهر مرکزی مانند سنگاپور، کوالالامپور، توکیو، جاکارتا و بانکوک پرواز کنید. همچنین در صورت تمایل به ترانزیت برای دریافت یک معامله ارزان‌تر، می‌توانید با سایر خطوط هوایی خاورمیانه مانند قطر، امارات و اتحاد بروید.

در وان کجا اقامت کنیم؟

شهر وان به عنوان یکی از مقصدهای جذاب توریستی در ترکیه، چهارچوبی متفاوت از تجربه سفر را ارائه می‌دهد. در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی مانند ازمیر و استانبول، وان هتل‌های لوکس و پنج ستاره بیشتری ندارد. اما با این حال، امکان اقامت در هتل‌های این شهر و دریافت خدمات با کیفیت بالا با هزینه مناسب، یکی از نکات جذابی است که بهتر است آن را در نظر داشته باشید. در صورتی که به زندگی خیابانی علاقه ‌مندید، خرید از بازارها و مراکز خرید وان می‌تواند یک تجربه جذابی باشد. خیابان‌های کاظم کاربکر و جمهوریت همراه با اطراف آنها به عنوان مراکز فعالیت‌های تجاری و نقاط جذب گردشگری، به خصوص در زمان حراجی‌های وان و ارائه‌ اجناس باکیفیت و خوش ‌قیمت شهرت دارند. همچنین، اگر به دنبال آرامش و استراحت در زمان سفر هستید، انتخاب هتل‌های واقع در نزدیکی دریاچه وان می‌تواند برای شما جذاب باشد. به عنوان مثال، هتل دابل تری بای هیلتون با فاصله کمی از مرکز شهر وان واقع شده است و می‌تواند گزینه‌ مطلوبی برای گذراندن تعطیلاتی آرام باشد.

چند روز در وان ترکیه اقامت کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که یک روز کامل (2 شب) برای دیدن تمام جاذبه های گردشگری وان کافی است. به طور مثال می‌توانید صبح به جزیره آکدامار سفر کنید و بعدازظهر و عصر را به گشت و گذار در جاذبه‌های گردشگری داخل شهر مانند قلعه وان، موزه وان و... بگذرانید.

آیا در وان ترکیه امن است؟

مانند بسیاری از مکان‌های خارج از شهرهای توریستی ترکیه، وان بسیار امن است و تا زمانی که اینجا هستید با نا امنی روبرو نخواهید شد. مردم محلی دوستانه هستند و بیشتر آنها واقعاً از گردشگران استقبال می‌کنند. با این حال، همیشه ایده خوبی است که اقدامات احتیاطی را انجام دهید و همیشه از اطراف و وسایل خود آگاه باشید. به دل خود اعتماد کنید و اگر چیزی امن به نظر نمی‌رسد، آن را دنبال نکنید. به غیر از آن، در شهر وان نباید مشکلی پیدا کنید.

چه چیزهایی را برای سفر به وان، ترکیه با خود ببریم؟

برای سفر به وان نیازی نیست که وسایل بسیار زیادی را با خود حمل کنید که حمل و نقل آن را برای شما سخت کند. بلکه کافیست لیست زیر را در اولویت قرار دهید:

  • کفش‌های پیاده‌ روی: اگر قصد تمام پیاده‌ روی در طول سفر دارید؛ یک جفت کفش راحت ضروری است.
  • پیراهن‌های تنفس ‌پذیر: با توجه به پتانسیل هوای گرم، چند پیراهن تنفس ‌پذیر برای ماجراجویی‌های خود در فضای باز بپوشید.
  • شلوارک یا شلوار جین: در طول سفر پیاده روی زیادی را پیش بینی کنید. بنابراین، ما به شما توصیه می‌کنیم برای زمانی که هوا سرد می‌شود، یک شلوار کوتاه تنفسی و یک شلوار جین بپوشید. برای خانم‌ها، شلوارهای ساق دار برای آب و هوای گرم و سرد بسیار عالی هستند، بنابراین بسته‌ بندی آن را نیز در نظر بگیرید.
  • ژاکت: ژاکت برای شرایط بادی یا بارانی عالی است. ما به شدت به همراه داشتن ژاکت ضد آب را توصیه می‌کنیم. این ژاکت‌ها معمولا سبک وزن و قابل تنفس هستند.
  • حوله میکروفایبر: حوله میکروفایبر به دلیل سبکی، خشک شدن سریع و تراکم پذیری، حوله ایده آل کوله پشتی است.
  • لباس شنا: اگر قصد دارید در تابستان به وان ترکیه سفر کنید، لباس شنا یک کالای ضروری است. فقط در صورتی که آب وجود داشته باشد که بتوانید داخل آن شنا کنید.
  • دوربین: علاوه بر تمام این وسایل، باید یک دوربین خوب برای سفر خود داشته باشید تا بتوانید تمام تجربیات زیبایی که ممکن است داشته باشید را ثبت کنید.
  • پاور بانک: با یک پاور بانک ۲۰ هزار میلی آمپر ساعتی، می‌توانید همیشه شارژ وسایل الکترونیکی خود را نگه دارید.
  • بطری آب : بطری آب یکی دیگر از وسایل ضروری است که می‌توانید در شهرها یا مسیرهای پیاده روی همراه خود داشته باشید.

شهرهای نزدیک وان ترکیه

شهر وان ترکیه یکی از شهرهای کرد نشین در شرق کشور ترکیه است. این شهر سابقه طولانی دارد و در ساحل دریاچه وان قرار گرفته است. اما در نزدیکی وان، شهرهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در اقامت چندین روزه خود در شهر وان از آنها نیز دیدن کنید:

شهر بتمن

یکی از شهرهای نزدیک وان ترکیه شهر بتمن است که در جنوب شرقی ترکیه بر روی رودخانه‌ای به همین نام واقع شده است. این شهر محل زندگی افراد ترک و کرد است. فصل ماهیگیری در ساحل از ژوئن آغاز می‌شود؛ یعنی زمانی که دمای آب به +23 درجه سانتی گراد رسیده است و در ماه اکتبر به پایان می‌رسد. اما گردشگران در تمام طول سال، حتی در زمستان، در هتل‌ها استراحت می‌کنند. برای صرفه‌ جویی در هزینه، بهتر است در ماه می یا اوایل نوامبر به ترکیه بروید که هوا خوب است.

شهر میدیات

میدیات شهری باستانی است که در شرق استان ماردین در ترکیه قرار دارد. این شهر دارای بخش قدیمی با جاذبه‌های تاریخی متعدد است. امروزه بسیاری از تورهای گردشگری این شهر را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر صومعه مور گابریل است. این صومعه در سال ٣٩٧ تأسیس شده و یکی از بزرگترین صومعه‌های خاورمیانه است. طراحی و ساختمان این صومعه به شکوه و عظمت خاصی دست یافته است. اهمیت صومعه در فضای زندگی آشوری‌ها وجود دارد که به آن طابعی خاص بخشیده است. ورود به این صومعه رایگان و تعداد کمی از مردم در اینجا انگلیسی صحبت می‌کنند.

شهر سریکامیش

شهر سریکامیش مکان محبوبی برای اسکی در شمال شرقی ترکیه است. این منطقه در فاصله 53 کیلومتری از شهر قارص و 150 کیلومتری از ارزروم قرار دارد. تعطیلات اسکی در ساریکامیش می‌تواند با اسکی در اتریش قابل مقایسه باشد و به همین دلیل این منطقه به عنوان اینسبروک ترکیه شناخته می‌شود.

شهر ساریکامیس کایاک مرکزی

در مرکز اسکی ساریکامیش، می‌توانید برای اسکی هیجان انگیزی را در دامنه کوه‌ها استفاده کنید. برای افراد مبتدی، مربیان در دسترس هستند تا به شما نحوه سواری را آموزش دهند. اقامت در هتل‌های متعددی که در محل نزدیکی واقع شده‌اند، امکانپذیر است و توانایی لذت بردن از غذاهای خوشمزه را دارید. این هتل‌ها نزدیک به بزرگراه قرار گرفته‌اند، بنابراین برای پیاده‌ روی نیز مناسب هستند. بالابرها در مرکز به خوبی نگهداری می‌شوند و پیست‌ها به 5 بخش تقسیم شده‌اند، که همگی زیبا و خوب نگهداری شده‌اند.

شهر ارزروم

شهر ارزروم، بادخیزترین شهر ترکیه است. برخی زنان محلی چادر سیاه رنگ و برخی دیگر چادر مشکی می‌پوشند. مدرسه مناره دوقلو یک مکان تاریخی در این شهر است که با تزیینات سنگی سردر خود جلب توجه می‌کند. در این صومعه می‌توانید عقاب دو سر مربوط به دوره سلجوقی را ببینید. این شهر به خاطر دو مناره بزرگ دوقلو خود که با موزاییک‌های رنگارنگ تزیین شده‌اند، مشهور است.

شهر ماردین

شهر ماردین از شهرهای نزدیک وان ترکیه است. این شهر در تقاطع تمدن‌ها قرار دارد و ترکیب فرهنگی شگفت ‌انگیزی از صومعه‌ها، کلیساهای مسیحی، مدارس، شهرهای باستانی، خانه‌های تاریخی، مردمان و گویش‌های مختلف در اینجا شکل ‌گرفته است. خرابه‌های بین ‌النهرین یکی از شگفت ‌انگیزترین مکان‌های تاریخی ماردین است. این شهر باستانی در دوره رومیان تأسیس شده و در واقع به عنوان یک شهر پادگانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

هزینه سفر به وان ترکیه ۱۴۰۲

هزینه سفر به وان ترکیه در سال ۱۴۰۲ می‌تواند با توجه به محل اقامت رفت و آمد، هزینه غذا و...‌‌ متفاوت باشد. اما می‌توان گفت که قیمت تور شهر وان ترکیه از ۳ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره شهر وان ترکیه و راهنمای سفر آن صحبت کردیم. وان، شهری است که توانسته تاریخ و فرهنگ خود را با طبیعت بکر و دل ‌انگیزش ترکیب کند. امیدوارم این راهنمای سفر به وان ترکیه به شما کمک کند تا سفری ناب و خاطره ‌انگیز را در این شهر زیبا داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر گوشه‌ای از وان، یک داستان جذاب و یک زاویه دید جدید برای شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*