-

ازن ژنراتور و کجلدل

ازن ژنراتور با تکنولوژی پلاسما سرد تولیدی لوتوس تجهیز کاسپین دارای مشخصات ویژه و انحصاری می باشد؛ که دستگاه هایی هستند که ازن تولید می کنند.

ازن ژنراتور و کجلدل

دستگاه کجلدال چیست؟

ساختار شیوه ی عمل دستگاه کجلدال از حرارت دادن یک ماده با اسید سولفوریک می باشد، که ماده ی آلی را بر طبق اکسیداسیون تجزیه می کند تا به دنبال آن نیتروژن کاهش یافته به صورت سولفات آلومینیوم آزاد شود. در این مرحله سولفات پتاسیم به منظور بالا بردن نقطه ی جوش محیط ( از درجه ی سانتی گراد به ۳۷۳ درجه ) افزوده می شود . تجزیه ی شیمیایی نمونه هنگامی کامل می شود که رنگ ابتدایی تیره ی محیط به شفافیت و بی رنگی بگراید .

روش کجلدال که به وسیله ی دستگاه کجلدال ASCO انجام می شود، شامل سه مرحله می شود، که باید به ترتیب به همراه دقت فراوان صورت میگیرند :

در آغاز نمونه در یک اسید سولفوریک قوی در حضور یک کاتالیزور هضم می شود ، که کمک به تبدیل آمین نیتروژن به یون های آمونیوم می کند .
یون های آمونیوم سپس به گاز آمونیاک تبدیل شده و تحت حرارت قرار داده می شود تا تقطیر شوند . گاز آمونیاک به درون یک محلول به تله انداز هدایت می شود که در آن جا حل شده و به یون آمونیوم دوباره تبدیل می شود .
در پایان میزان آمونیاکی که به تله افتاده است به وسیله ی تیتراسیون با یک محلول استاندارد مشخص و یک محاسبه صورت می گیرد .

با توجه به فاکتور هایی نظیر جهانی بودن ، دقت و قابلیت تکرار ، روش کجلدال توسط دستگاه کجلدال به یک روش شناخته شده ی بین المللی به منظور تخمین محتوای پروتئینی در غذا ها و روش استانداردی تبدیل شده است که تمامی روش های دیگر با توجه به آن سنجیده می شوند . از دستگاه کجلدال هم چنین به منظور ارزیابی خاک ها ، فاضلاب ها ، کود ها و سایر مواد استفاده می شود . با آن که ، دستگاه کجلدال میزان واقعی محتوای پروتئینی را حاصل نمی دهد ، ولی نیتروژن غیر پروتئینی را به علاوه ی نیتروژن موجود در پروتئین ها مورد اندازه گیری قرار می دهد

کجلدال ASCO قابلیت اندازه گیری مقدار پروتئین، آمونیاک، ازت، اوره، زئین، الکل، TVNو ازت آزاد را دارد.

ازن ژنراتور

ازن ژنراتور چیست؟

ازن ژنراتور با تکنولوژی پلاسما سرد تولیدی لوتوس تجهیز کاسپین دارای مشخصات ویژه و انحصاری می باشد؛ که دستگاه هایی هستند که ازن تولید می کنند.

ازن ژنراتور از ازن که یک اکسید کننده قوی است استفاده می کند که توانایی از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را دارد و از ازن به عنوان یک ماده گندزدا و ضدعفونی کننده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، تصفیه هوا، صنایع غذایی، نوشیدنی، بسته بندی، کشاورزی و... استفاده می شود.

ازن ژنراتور، ازن را جهت گندزدایی به صورت مستقیم در آب یا هوا تزریق می کنند. ازن با فرمول شیمیایی O3 ، یک اکسید کننده با قدرت گندزدایی بالاتر از کلر می باشد که برای گندزدایی، حذف رنگ، تجزیه مواد آلی و ضدعفونی آب و فاضلاب استفاده می شود. از مزایای آن می توان به عدم استفاده از مواد شیمیایی اشاره کرد. به طور کلی گاز ازن به دلیل عدم تولید پسماند شیمیایی، جزء مواد سازگار با محیط زیست می باشد.

در سال 1857 یک سیستم ازن ساز توسط شرکت آلمانی زیمنس معروف است توسط Werner Siemens ساخته شد. اولین بار در سال 1893 در کشور هلند برای گندزدایی آب شرب استفاده شد و در سال 1906 هم در شهر نایس فرانسه اولین سیستم تصفیه آب مبتنی بر ازن در تصفیه خانه جهت گندزدایی آب به کار برده شد. و سپس با گذشت زمان در نگهداری مواد غذایی در انبار، گندزدایی آب، کنترل رشد جلبک ها، در بطری ها آب و امروزه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاهده محصولات به سایت lotuspool.ir مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*