عصر اقتصاد بازار کالاهای ایرانی را بررسی کرد؛ از ضعف کالای بی کیفیت تا عدم اعتماد مردم!

مجموعه عوامل حاکم بر وضعیت اقتصاد به گونه ای است که اگر تولید را به شکل کلی و فارغ از استثنائات کالاهای پر کیفیت، مایه افتخار و قابل رقابت در نظر بگیریم، کیفیت محصولات و تولیدات ایرانی رو به کاهش بوده و در قیاس با تولیدات خارجی که دائم در حال تکامل و بهبود از مسیر تکنولوژی و ماشین آلات جدید و تحقیقات هستند، هر روز مزیت خود را برای انتخاب تقاضا کمتر می کند.

عصر اقتصاد بازار کالاهای ایرانی را بررسی کرد؛ از ضعف کالای بی کیفیت تا عدم اعتماد مردم!

در این گزارش عصر اقتصاد پیش بینی و هشدار می دهد که در صورت بهبود شرایط تجارت خارجی و رفع تحریم ها ، ادامه این روند منجر به کم اقبالی به کالاهای ایرانی را رقم خواهد زد و کمپین های کالای ایرانی نیز بر فرهنگ و تصمیم عقلایی مردم بی اثر خواهد بود!

به گزارش عصر اقتصاد از دیدگاه فایگنباوم کیفیت یعنی توانایی یک محصول در برآوردن هدف مورد نظر که با حداقل هزینه ممکن تولید شده باشد و از دیدگاه اقتصادی مطلوبیت مجموعه ویژگی‌های یک کالا و عرضه کننده آن (نه تنها از لحاظ کیفی بلکه از دیدگاه کمی، بها و غیره) که باعث می‌شوند آن کالا مورد تقاضا قرار گیرد و فروش رود.

منبع:عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین