-

تحریف و تحریم، دو جنگ جدی علیه انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی تحریف و تحریم را دو جنگ جدی علیه انقلاب دانست و گفت: ما درگیر یک جنگ نابرابر رسانه‌ای هستیم که هر عملی را به‌شدت موردحمله قرار می‌دهند.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف تاکید کرد: در طول سالیان گذشته، فشارها و تهدیدات متعددی از سوی دشمنان وجود داشته و ما دشمنی دشمنان را در اوج خودش دیدیم که هدف‌شان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود اما با فرهنگ خداباوری و خودباوری که در بین مردم ما وجود دارد، توطئه‌های دشمنان شکست ‌خورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول این ۴۰ سال، فشارها و تهدیدهای متعددی را شاهد بودیم و دشمنی‌ دشمنان را در زمینه‌های مختلف در اوج خود دیدیم. همه به‌دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند اما با فرهنگ خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری که در بین مردم ما و نظام وجود دارد، دشمنان به طرق مختلف شکست ‌خورده‌اند.

قالیباف تاکید کرد: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم که خط‌مقدم ما را تشکیل داده‌اند. البته جنگ رسانه‌ای اثرگذارتر از جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید ابتدا پیروز جنگ رسانه‌ای باشیم، افزود: جنگ نابرابر و سختی وجود دارد. تحریف، دروغ، به‌ظاهر حرف درست زدن و در باطن ظلم در آن وجود دارد. به تعبیر دیگر، ما در دو جنگ تحریف و تحریم میان حزب ‌الله و حزب شیطان قرار داریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه بقای انقلاب و نظام را از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون مشاهده می‌کنیم، گفت: جهاد، تبیین یک اصل مهم است. از موضوعات با رابطه علت و معلولی دفاع کنیم. نویسندگان و هنرمندان ما در این طریق مجاهدت می‌کنند و همه ما باید این روش را زنده نگه داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه مدرن امروز مملو از کثرت است و نگاه‌ها و نظرات مختلفی وجود اما ما نباید از این نگاه‌ها غافل شویم تا شک و تردید در اصل مسیر به وجود بیاید. البته نقد و بررسی در هر موضوعی، یک اصل است. اگر باورها تغییر پیدا کرد باید در برابر آن ایستاد، باید در برابر تحریف انقلاب ایستاد.

وی با بیان اینکه حفظ این انقلاب را هم‌اکنون رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، گفت: انقلاب اسلامی ما را به موفقیت‌های بسیاری رسانده است. البته مشکلاتی هم در حوزه معیشت مردم و اقتصاد وجود دارد که نباید منکر آنها شد. اگر در مدیریت اقتصادی دچار کمبودی هستیم به این دلیل است که در عمل مبانی ما چیز دیگری شد و از خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری فاصله گرفتیم. اگر در جامعه‌ای ربا و ریا باشد، آن جامعه موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما از ظرفیت مردم در اداره کشور استفاده نمی‌کنیم، اظهارکرد: سیستم بروکراسی موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد.

از عزل بنی‌صدر تا شکست حصر آبادان، حدود ۳۰ یا ۴۰ روز گذشته بود، ما در امکانات تحولی نداشتیم، بلکه باورها تقویت شده بود. اگر همین نگاه در حوزه اقتصاد باشد و توجه بر عدالت‌محوری باشد و شایسته‌سالاری، شایسته‌گزینی و شایسته‌پروری در اصل تصمیم‌های ما قرار بگیرد، اداره کشور هم درست انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی باورهای غلط و مدیران ناکارآمد را دو مشکل اساسی در کشورداری دانست و اظهارکرد: مشکل، پول و نبود امکانات نیست. برای این اصول باید وقت و انرژی بگذاریم و خدا هم کمک خواهد کرد.

قالیباف گفت: شاهد بودیم روزی در کشور شعار نه غزه، نه لبنان سر داده شد اما چند سال بعد، چه جمعیتی برای تشییع پیکر حاج‌قاسم به میدان آمد. در اوج شهادت، برنامه‌ریزی و عقلانیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*