-
در نود‌ودومین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

پایتخت به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس افق ۱۴۰۴ نیاز پایتخت به اتوبوس ۹ هزار دستگاه است که عملیاتی شدن آن زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش صمت مهدی چمران در حاشیه نودودومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه پیش ‌ بینی شده بود تعدادی اتوبوس تا پایان شهریور به ناوگان حمل ‌ ونقل تهران اضافه و اتوبوس ‌ های فعلی تعمیر شوند، اظهار کرد: این تعمیرات انجام شده و تعدادی اتوبوس جدید نیز قرار است تا پایان شهریور به ناوگان حمل ‌ ونقل عمومی اضافه شود. فعلا ۱۰۰ اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل ‌ و ‌ نقل عمومی می ‌ شود که در آینده این رقم افزایش خواهد یافت. البته کمبود ناوگان آنقدر زیاد است که ورود این تعداد اتوبوس نمی ‌ تواند تاثیر چندانی در ساماندهی و مدیریت شهری داشته باشد. وی با اعلام اینکه سعی بر این است که برای تکمیل ناوگان حمل ‌ ونقل عمومی از اتوبوس ‌ های تولید داخل استفاده شود، تصریح کرد: بخش خصوصی نیز تعدادی اتوبوس دست دوم خریداری کرده که وارد ناوگان خواهد شد.

تاثیر اجزای تشکیل دهنده یک جامعه بر یکدیگر

وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز در نودودومین جلسه شورا با اشاره به وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران از لحاظ خطر آتش ‌ سوزی و الزام شهرداری نسبت به ایجاد سامانه پایش ساختمان ‌ ها در برابر خطر آتش ‌ سوزی اظهار کرد: شهرداران مناطق ۲۲ گانه باید نسبت به این موضوع اقدام کنند. طبق گزارشات سازمان آتش ‌ نشانی باوجود پیگیری ‌ های مکرر و ورود قوه قضاییه به موضوع، روند بررسی و رفع خطر بسیار کند است.

وی افزود: از شهردار تهران انتظار می ‌ رود با تاکید ویژه از طریق شهرداران مناطق نسبت به ایمن ‌ سازی این ساختمان ‌ ها اقدامات لازم را انجام دهد، چراکه در صورت بروز حوادثی از جمله حادثه ساختمان پلاسکو تبعات جبران ناپذیری شامل حال مدیریت شهری تهران خواهد شد.

تشکیل ستاد بازگشایی مدارس در شهرداری

زهرا شمس احسان، عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به استفاده از وسایل حمل ‌ ونقل عمومی در آستانه سال تحصیلی خاطرنشان کرد: براساس اخبار رسیده، نبود زمان ‌ بندی سازمانی باعث بلاتکلیفی خانواده ‌ ها برای سرویس مدارس فرزندان ‌ شان شده است. وی همچنین تصریح کرد: برنامه عملیاتی ایمنی حمل ‌ ونقل دانش ‌ آموزان به شورا منتقل شده و باید شهرداری نسبت به تشکیل ستاد بازگشایی مدارس با حضور دستگاه ‌ های متولی اقدام و تصمیمات اجرایی و عملیاتی لازم را اتخاذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*