راه توسعه معادن از نمایشگاه ها آغاز می شود + اینفوگرافی

برگزاری نمایشگاههای تخصصی در حوزه معادن یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رشد اقتصادی، اشتغالزایی و بهبود زیرساختهای صنعتی کشور است. نمایشگاههای معدنی، علاوه بر ایجاد فرصتهای تجاری برای فعالان این صنعت، به توسعه صادرات و جذب سرمایهگذاری خارجی نیز کمک شایانی میکنند.
مهمترین رویداد در این حوزه، نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع معدنی، ماشینآلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (کانماین) است که سال ۱۴۰۳ با حضور ۹ هیئت تجاری از کشورهای متفاوت و بیش از ۲۴۵ غرفه از شرکتهای داخلی و بینالمللی برگزار شد. این نمایشگاه بهعنوان بستری برای معرفی ظرفیتهای معادن ایران و ایجاد تعاملات تجاری مؤثر شناخته میشود. حضور گسترده شرکتهای خارجی در این رویداد، نشاندهنده جذابیت سرمایهگذاری در بخش معدن کشور است.
یکی از نتایج مثبت توسعه نمایشگاههای معدنی، افزایش صادرات مواد معدنی است. طبق آمارها، در سال جاری میزان صادرات مواد معدنی کشور به ۸.۸ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.
نمایشگاه کانماین با حضور نمایندگانی از ۱۵ کشور از جمله آلمان، سوئیس، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، آفریقای جنوبی و برخی کشورهای همسایه برگزار شد. این حضور پررنگ، علاوه بر نمایش توانمندیهای داخلی، فرصتی برای توسعه همکاریهای بینالمللی و انتقال دانش و فناوریهای نوین به صنعت معدن کشور فراهم کرد.
نمایشگاههای تخصصی معدنی نهتنها به رشد این صنعت کمک میکنند، بلکه عاملی مؤثر در افزایش اشتغال، توسعه صادرات و جذب سرمایهگذاری خارجی محسوب میشوند. رشد قابلتوجه این نمایشگاهها و افزایش میزان صادرات مواد معدنی، نشاندهنده مسیر رو به رشد این صنعت در ایران است. با ادامه این روند و حمایتهای لازم، میتوان آیندهای روشن برای معادن کشور متصور شد.