-
مدیرعامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی یزد:

رتبه برتر آزمایشگاه خوشه محصولات کنجدی

کنجد از نخستین دانه‌های روغنی است که بشر کشف کرد. پیدایش روغن کنجد توانست تحولی عظیم در صنعت خوراک جهان به وجود بیاورد.

شهرستان اردکان را به حق پایتخت تولید محصولات و فرآورده‌های کنجدی می‌توان نامید البته به لطف همکاری و تعامل این صنعت شاهد رشد کمی و کیفی خوبی در سایر نقاط استان به ویژه شهرستان‌های یزد، میبد، مهریز و تفت بوده‌ایم ولی ارده و حلوارده را در ایران با برند اردکان می‌شناسند که این امر نشان‌دهنده سابقه بالا و خوشنامی مردمان این دیار در این صنعت است.

حمیدرضا خلیلی صدرآباد مدیرعامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی استان یزد در گفت‌وگو با صمت از یزد، گفت: شرکت تأمین و توسعه خوشه محصولات کنجدی در سال ۱۳۹۸ در راستای انجام مأموریت سوم مبنی بر توسعه نوآوری و ارائه خدمات کسب‌و‌کار به واحدهای تولیدی، با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اقدام به راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری خوشه محصولات کنجدی در کشور نمود.

وی در ادامه گفت: مأموریت اصلی این مرکز در سه بخش، توسعه نوآوری در صنعت محصولات کنجدی از طریق فرهنگ‌سازی، شناسایی نیازهای نوآورانه و استفاده از ظرفیت‌های اکوسیستم نوآوری در جهت رفع نیازهای نوآورانه تعریف شده است و زیرساخت اصلی توسعه محصولات کنجدی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی استان یزد عنوان کرد: همچنین، از نظر سخت‌افزاری شامل آزمایشگاه تخصصی محصولات کنجدی می‌باشد که علاوه بر خدمت‌رسانی به واحدهای تولیدی، به‌عنوان زیرساخت فیزیکی بخش توسعه محصولات کنجدی مشغول به فعالیت است.

خلیلی عنوان کرد: آزمایشگاه شرکت تأمین و توسعه خوشه محصولات کنجدی در سال ۱۳۹۸ با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه صنعت غذا، بالاخص فرآورده‌های کنجدی در شهرستان اردکان تأسیس گردیده است که این آزمایشگاه مشتمل بر سه بخش شیمی، میکروبی و آنالیز دستگاهی می‌باشد.

وی درباره توانمندی این آزمایشگاه توضیح داد: این آزمایشگاه در دو بخش شیمی و میکروبی کلیه تست‌های مرتبط با انواع روغن‌های خوراکی، دانه و کنجاله دانه‌های روغنی، شیرینی‌جات و انواع فرآورده‌های کنجدی شامل: ارده، حلوا ارده، انواع کرم کنجد را مطابق با استانداردهای ملی ایران ارائه می‌دهد.

پروانه‌بهره‌برداری از سازمان غذا و دارو

شایان ذکر است: این آزمایشگاه در بخش آنالیز دستگاهی به عنوان دومین آزمایشگاه در سطح استان مجهز به دستگاه کروماتوگرافی گازی جهت آنالیز پروفایل اسیدهای چرب انواع روغن‌های خوراکی می‌باشد که با تلاش و پشتکار مسئولان و متخصصان امر در ابتدای امسال آزمایشگاه موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان غذا و دارو شد و درحال‌حاضر کسب رتبه برتر طی ممیزی صورت گرفته در بین آزمایشگاه‌های فعال در استان یزد گردیده است.

وی اظهارکرد: آزمایشگاه شرکت تأمین و توسعه خوشه محصولات کنجدی پس ارزیابی نهایی صورت گرفته از طرف مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران تأییدیه نهایی جهت کسب استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را دریافت نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*