-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

تریدرها برروی قدمت و کیفیت ویندزور بروکر حساب میکنند

کارگزاری ویندزور یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین بروکرهای فعال در ایران بوده که سابقه‌ای بیش از 35 سال دارد. اما آیا قدمت بالا، لزوما به معنای کیفیت بیشتر است؟

تریدرها برروی قدمت و کیفیت ویندزور بروکر حساب میکنند

بروکر ویندزور

وقتی در خصوص قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس در سطح جهانی صحبت به میان بیاید، قطعا نام بروکر ویندزور را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین‌ها خواهید شنید. این کارگزاری در سال 1367 فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر، با کوله‌باری از تجربه (بیش از 35 سال)، در حال فراهم کردن بسترهای حرفه‌ای ترید در بازار فارکس است. جالب است بدانید که اگرچه بسیاری از تریدرها بر این باورند که آلپاری، جزو قدیمی‌ترین‌ها است، اما این کارگزاری، یک دهه بعد (در سال 1377) فعالیت خود را شروع کرده است. در کنار این سابقه‌ی طولانی و درخشان، این کارگزاری لیستی از رگولاتوری‌های معتبر جهانی را نیز دریافت کرده تا خیال تمامی تریدرهای سطح جهان، از عملکرد آن، جمع باشد. برای دیدن لیست رگولاتوری بروکر ویندزور برروی این لینک کلیک نمایید.

به اعتبار Windsor Broker

در حال حاضر، اکثر بروکرها رگولاتوری FSA را برای مشتریان ایرانی خود و رگولاتوری‌های غیر آفشور را برای سایر مشتریان (مثلا CySec) دریافت کرده‌اند. اما این کارگزاری، رگوله‌های JSC، رگوله FSC، رگوله CMA را نیز در کنار FSA و CySec دریافت کرده است. داشتن پنج رگولاتوری معتبر، در کنار سابقه‌ی درخشان بیش از 3 دهه فعالیت در بازار، باعث شده تا ویندزور بروکر جزو معتبرترین بروکرهای فعال در ایران (و حتی در جهان) به حساب بیاید. در کنار این موارد، بیمه کردن حساب‌های معاملاتی مشتریان نیز یکی از خدمات ارزشمند این کارگزاری و در راستای جلب اعتماد هرچه بیشتر مشتریان است.

حساب های معاملاتی بروکر Windsor

برخلاف بسیاری از بروکرها که حساب‌های متعددی را در اختیار مشتریان قرار داده و بعضا فقط نام حساب متفاوت بوده و شرایط معاملاتی یکسانی دارند، بروکر ویندزور دو حساب معاملاتی با نام‌های پرایم (یا همان MT4) و حساب زیرو (به نام VIP ZERO) را در اختیار مشتریان قرار داده است. حساب زیرو، مخصوص تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای است که قصد فعالیت در بازار فارکس با سرمایه‌ای بیش از 2،500 دلار داشته باشند. در نقطه مقابل، حساب پرایم برای تمامی تریدرها کاربرد داشته و مبلغ دیپازیت اولیه آن تنها 100 دلار است. هر دو حساب معاملاتی برروی پلتفرم قدرتمند متاتریدر 4 در اختیار مشتریان قرار گرفته‌اند که با کمک سرورهای متعدد ویندزور، بالاترین سرعت انجام معاملات را برای تریدرها، فراهم می‌نمایند.

وبسایت اصلی بروکر ویندزور

یکی از نکاتی که باعث شده تا بعضی از تریدرهای ایرانی به اشتباه بیفتند، این نکته است که با توجه به حضور جهانی این کارگزاری، وبسایت‌های متعددی نیز راه‌اندازی شده است. هر یک از این وبسایت‌ها، مختص مناطق جغرافیایی مشخصی بوده و طبیعتا امکان ثبت نام تریدرهای ایرانی در آن وجود ندارد. تریدرهای ایرانی که عموما با استفاده از وی‌پی‌ان، آی پی خود را تغییر می‌دهند، عموما به وبسایت منتقل می‌شوند که مخصوص مشتریان اروپایی بوده و تحت رگولاتوری CySec فعالیت می‌نماید. همین امر نیز باعث می‌شود که عملا امکان ثبت نام برای تریدرها ایرانی وجود نداشته باشد. برای اینکه وارد سایت اشتباهی نشوید، حتما باید لینک سایت اصلی ویندزور برای تریدرهای ایرانی را پیدا کرده و در این وبسایت ثبت نام نمایید. با کلیک کردن برروی لینک قبلی، مقاله‌ی جامع بروکر ویندزور را مطالعه خواهید کرد که لینک سایت اصلی این کارگزاری نیز در اختیار شما قرار گرفته است.

کیفیت خدمات Windsor بروکر

اگرچه این کارگزاری بسیار قدیمی بوده و معتبر است، اما لزوما قدیمی بودن، به معنای کیفیت خوب یا بد نیست. طبق بررسی انجام گرفته، این کارگزاری مزایای متعدد و معایب خاص خود را دارد. در مقاله راهنمای انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، خواهید خواند که ویندزور اگرچه امتیاز خوبی کسب می‌نماید، اما بروکرهای متعددی حضور دارند که کیفیتی به مراتب بیشتر داشته و لذت ترید کردن در آن‌ها، قطعا نسبت به کارگزاری ویندزور متفاوت خواهد بود. خوشبختانه این کارگزاری اخیرا یک بازنگری عمومی در طراحی وبسایت داشته که باعث شده محیط گرافیکی به مراتب ارتقا یافته و کار با این پنل، به مراتب آسانتر از گذشته شود. اما در عین حال، هنوز هم امکاناتی که در بروکرهای نوینی همانند لایت فارکس عرضه شده، در این کارگزاری وجود ندارد.

قرعه کشی بی نظیر

در طرح جدید این کارگزاری، قرعه‌کشی‌های متعددی در نظر گرفته شده که شامل خودروهای لوکس و گران قیمت است. این جوایز شامل خودروهای تسلا و بی‌ام‌و بوده که هر دو جزو خودروهای الکتریکی به حساب می‌آیند. در حقیقت، ویندزور قصد داشته تا با برگذاری این قرعه‌کشی، نقش حمایتی خود از حفظ محیط زیست را نیز به اطلاع دیگران برساند. تنها شرط شرکت در این قرعه کشی نیز انجام دادن معاملات روتین و روزمره تریدرها است. هر چقدر که تریدر معاملات بیشتری داشته باشد، امتیاز کسب شده بیشتر شده و احتمال برد این خودروهای ارزشمند نیز بیشتر خواهد شد.

ثبت نام ویندزور

افتتاح حساب معاملاتی در این کارگزاری، دقیقا شامل همان مراحلی است که در مقاله ثبت نام در فارکس بیان شده است. این کارگزاری نیز همانند تمامی بروکرهای فارکس، نیاز به تصویر مدرک هویتی معتبر (دارای تاریخ) داشته و در کنار آن، احراز محل سکونت نیز اجباری است. بدین ترتیب، با مراجعه به سایت اصلی این کارگزاری (وبسایت مربوط به مشتریان ایرانی)، تریدر می‌تواند تصویر مدرکی که نشانگر محل سکونت باشد (فیش بانکی جدید، اجاره نامه، سند منزل و حتی تصویر بیمه ماشین) را ارائه کرده تا حساب کاربری تایید شود. خوشبختانه تیم پشتیبانی این بروکر پارسی زبان بوده و در کمترین زمان ممکن، پاسخ سوالات شما را خواهند داد (در صورت نیاز).

معایب بروکر ویندزور

این کارگزاری در حقیقت نتوانسته (یا شاید هم نخواسته) که خدمات خود را در سطح انتظارات کاربران امروزی ارتقا دهد. برای مثال، بروکر ifc در حال حاضر بیشتر از 650 نماد معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار داده و تمامی استراتژی‌های معاملاتی را مجاز دانسته است. اما ویندزور، بعضی از سبک‌های معاملاتی را غیرمجاز دانسته که باعث شده تا تریدرها نتوانند با خیال راحت، معاملات خود را انجام دهند. از طرف دیگر، بروکری همانند لایت فارکس، بیش از 60 نماد معاملاتی در بخش رمزارزهای مارکت را ارائه کرده و تریدرها می‌توانند از پلتفرم حرفه‌ای وب تریدر برای معاملات خود استفاده نمایند. تعداد کل نمادهای قابل معامله در ویندزور، کمتر از 150 نماد معاملاتی بوده که فقط از طریق پلتفرم متاتریدر 4 قابل خرید/فروش است.

سختگیری ویندزور در قوانین معاملاتی باعث شده که گاها شبهه‌ای در خصوص کلاهبرداری ویندزور دهان به دهان بگردد. اما در حقیقت، این کارگزاری معتبرترین بروکر فعال در ایران بوده و این شایعه‌ها واقعیت ندارد. اما سوتفاهم‌هایی که بخاطر سختگیری معاملاتی لحاظ شده، باعث می‌شود که تریدرهایی که بدون خواندن قوانین و ضوابط بروکر، حساب خود را افتتاح نموده‌اند، احساس کنند که بروکر در حق آن‌ها ظلم کرده و باعث از بین رفتن سرمایه‌ی آن‌ها شود. برای مطالعه‌ی نظرات تریدرهای حرفه‌ای در خصوص این کارگزاری، می‌توانید به وبسایت بهترین هست مراجعه کرده و از منوی سرمایه‌گذاری، نام بروکر ویندزور را انتخاب کرده و در پایان مقاله، نظر تریدرها را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*