-

بنزین امسال گران نمی‌شود

سخنگوی اقتصادی دولت درباره صحت‌وسقم گمانه‌زنی‌ها برای واردات بنزین گفت: باتوجه به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر افزایش نیافتن قیمت، تلاش بر این است که از راه‌های دیگر مانند گاز سوز کردن خودروها میزان مصرف بنزین افزایش نیابد و نیاز به واردات بنزین نداشته باشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره صحت‌وسقم گمانه‌زنی‌ها برای واردات بنزین گفت: باتوجه به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر افزایش نیافتن قیمت، تلاش بر این است که از راه‌های دیگر مانند گاز سوز کردن خودروها میزان مصرف بنزین افزایش نیابد و نیاز به واردات بنزین نداشته باشیم.وی درباره احتمال افزایش نرخ بنزین و پایان طرح آزمایشی یارانه بنزین در جزیره کیش، تاکید کرد: مکررا عرض می‌کنم دستور کاری برای افزایش نرخ بنزین در سال جاری وجود ندارد.

تورم در حال کنترل است

وزیر اقتصاد در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهوری کنترل تورم است، گفت: بعد از افزایش قیمت‌هایی که در خرداد و اردیبهشت وجود داشت، اقدام‌هایی برای کنترل موتور تورم انجام شده و اولویت اصلی رئیس‌جمهوری کنترل تورم است.

رشد ۴۸ درصدی منابع درآمدی بودجه

وی ادامه داد: تا حد خوبی در کاهش کسری بودجه موفق بودیم، به‌طوری که در مقایسه با سال قبل ۴۸ درصد رشد منابع درآمدی بودجه محقق شده است.

به‌گفته خاندوزی افزایش میزان صادرات نفت و همچنین قیمت‌های جهانی نفت و تبدیل درآمدهای ارزی به نرخ نزدیک نیما و سنا منجر به افزایش ۵۸۰ درصدی درآمد حاصل از نفت و میعانات گازی برای دولت شد که این موضوع جدا از تبصره ۱۴ است؛ بنابراین دولت با تنخواه کمتری وضعیت خود را سامان داده است.

لازم به توضیح است که وصولی خزانه از محل میعانات و نفت خام مد نظر است، نه کل درآمد نفتی چون درآمد نفت به بخش‌های دیگر نیز واریز می‌شود.

رشد ۲۰۰ درصدی مالیات

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی و رشد ۲۰۰ درصدی وصول مالیات در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: از همکاری ویژه و کم‌سابقه فعالان اقتصادی با دولت تشکر می‌کنیم. این موضوع موجب شد دولت از استقراض و به تبع آن فشار به مردم فاصله بگیرید.

صدور سهام عدالت جدید

سخنگوی اقتصادی دولت اظهار کرد: وزارت اقتصاد از تمام بانک‌های دولتی ارقام تعهد‌شده‌ای برای واگذاری دارایی و اموال مازاد گرفته تا خلق پول و بی‌انضباطی‌ها کنترل شود و قدرت اعتباردهی بانک‌ها به تولیدکنندگان و مردم افزایش یابد. در روزهای آینده مصوبات دیگری در موضوع بازماندگان سهام عدالت و همین‌طور وثیقه‌گذاری سهام عدالت و سایر سهم‌ها در شبکه بانکی خواهیم داشت.

تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

خاندوزی ادامه داد: یکی از اقدامات دولت در راستای کمک به تولید و کاهش هزینه‌ها، تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است، به‌طوری که هم‌اکنون ۱۵۷ هزار درخواست مجوز وصول و ۳۱ درصد درخواست‌های موجه منجر به صدور مجوز شده است.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه مجوزها دچار مشکل هستند که فهرست این دستگاه‌ها منتشر خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باوجود تکلیف برنامه ششم، مبادلات ارزی دوجانبه متوقف بود که خوشبختانه با تلاش بانک مرکزی روبل وارد چرخه مبادلات ارزی کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*