جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
کد خبر: 201
تاریخ انتشار: 1400/05/31 11:04
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

بستر جذب سرمایه در ۶۱ شهرک صنعتی فراهم است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک و متوسط در استان فارس خبر داد و گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیر‌نفتی برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک و متوسط در استان فارس خبر داد و گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیر‌نفتی برعهده دارند.

به گزارش صمت احد فتوحی به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در جمع خبرنگاران گفته است: اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی و لزوم توجه همگانی به این صنایع، سبب شد تا ۲۱مرداد در تقویم کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک نام‌گذاری شود.

وی افزود: صنایع کوچک به علت سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره‌برداری و اشتغال می‌رسند و با نوسانات اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آنها به‌عنوان یک اولویت مطرح است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک به شمار می‌روند از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۲۸۳ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳۳۶۰ واحد با اشتغالزایی افزون‌بر ۳۸ هزار نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.

فتوحی با بیان اینکه در یک سال اخیر و باوجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بیش از۱۰۰واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: امسال نیز با رویکرد رفع مشکلات و موانع تولید و و پشتیبانی از واحد‌های صنعتی برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک در مرحله اجرا داریم.

وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون بیش از ۳۸۰۰ واحد در مرحله ساخت‌وساز قرار دارند، گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در مرحله نصب ماشین‌آلات قرار دارند و ۱۴۲۰ واحد نیز در مرحله نصب سوله هستند که امیدواریم بخش زیادی از این واحدها که در مراحل پایانی کار قرار دارند به چرخه تولید افزوده شوند.

وی از انجام مراحل ایجاد ۳ شهرک صنعتی جدید کوار، خفر و دارویی سپیدان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این شهرک‌ها‌ امسال به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان برسند.

فتوحی در ادامه به ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک استان با اشاره به شناسایی ۲۰ خوشه صنعتی، تصریح کرد: تاکنون خوشه‌های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، شوریجات و ترشیجات و رب گوجه، خرما و فرش دستباف به مرحله اجرا رسیده و خاتمه یافته‌اند و خوشه گیاهان دارویی در مرحله اجرا و خوشه مسقطی لار نیز در مرحله انتخاب عامل توسعه قرار دارد و مطالعات امکان‌سنجی خوشه‌های انجیر استهبان و سنگ نی‌ریز نیز در مرحله اجراست و تا پایان سال وارد مرحله پیاده‌سازی خواهد رسید.

وی حمایت از ۳۸ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، برگزاری۳۰۰ تور صنعتی، برگزاری ۱۸۷۳ دوره آموزشی ویژه ۶۴ هزار فعال و شاغل صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات حمایتی انجام شده از صنایع کوچک اعلام کرد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه راه‌اندازی واحد‌های راکد را از اولویت‌های امسال بیان کرد و گفت: با برگزاری کلینیک صنعت و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و نیز پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی با سایر اداره‌ها و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در یک سال گذشته ۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز احیای حداقل ۱۰۰ واحد در برنامه قرار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/g36k92