جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 8194
تاریخ انتشار: 1400/09/23 13:34

افزایش تیراژ تولید روزانه ایران‌خودرو

قیمت خودرو در کارخانه ۱۸ درصد افزایش یافت. قرار است هر هفته دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌فروش خودرو نیز انجام شود و در پی این افزایش قیمت، تیراژ تولید نیز افزایش خواهد یافت.

در این راستا، قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به آغاز روند افزایش تولید به روزانه ۲۵۰۰ خودرو، این اقدام را به‌دنبال اصلاح قیمت‌ها و در راستای تحقق اهداف و رویکردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست.

بازار خودرو با افزایش عرضه بسامان شده و التهاب آن کاهش یافته و به این ترتیب دلالی و سوداگری در این بازار به حداقل می‌رسد. حال باید منتظر بود و دید با کمبود نقدینگی موجود در شرکت‌های خودروساز و زنجیره تامین، این برنامه چقدر محقق می‌شود.

افزایش تولید و عرضه 

قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به اصلاح قیمت‌ها و افزایش ۱۸ درصدی نرخ فروش محصولات تولیدی شرکت ایران‌خودرو اشاره کرد و گفت: این اقدام پیرو سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، درباره افزایش عرضه و کیفیت محصولات خودروسازان داخلی و نیز در جهت خروج از زیان حاصل از تولید خودرو انجام‌شده است.

به‌گزارش ایکوپرس، حمید مرادی تصریح کرد: با بهبود وضعیت مالی، امکان افزایش تولید فراهم خواهد شد و به مرور در یک تا دو هفته آینده، تولید از تیراژ حدود ۲ هزار به ۲۵۰۰ خودرو در روز خواهد رسید.

مرادی گفت: تزریق نقدینگی به خطوط تولید و افزایش تولید و عرضه به واقعی شدن نرخ فروش خودرو در بازار کمک شایانی خواهد کرد.

قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به رویکرد این خودروساز در ارائه محصولاتی به‌روز و با کیفیت، عنوان کرد: ایران‌خودرو با تکیه بر سیاست‌های توسعه‌ای، علاوه‌بر تولید محصولات فعلی، برای ۳ ماهه پایانی سال، برنامه تولید انبوه محصولاتی مانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته، راناپلاس ۶ سرعته نیمه‌اتوماتیک، دناپلاس ۶ سرعته دستی و وانت آریسان را در دستور کار دارد. رونمایی از نمونه تولیدشده نخستین کراس‌اوور ایرانی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصلاح قیمت‌ها و جلوگیری از تولید با زیان، سبب تسریع در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خواهد شد.

فروش فوری هفتگی

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی گروه صنعتی ایران‌خودرو از اجرای برنامه‌های هفتگی فروش فوری خبر داد.بابک رحمانی افزود: فروش‌ فوری در کنار برنامه‌های پیش‌فروش یک‌ساله و مشارکت در تولید ادامه خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: با اصلاح قیمت‌ها، فروش ۱۰۰ هزار خودرو بیش از تعهدات تا پایان سال در دستور کار ایران‌خودرو قرار گرفته است.

رحمانی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا با عرضه مستمر خودرو به بازار، زمینه واسطه‌گری را حذف کنیم، اظهار امیدواری کرد، با افزایش تولید و عرضه، رانت موجود در بازار حذف شده و مشتریان واقعی بتوانند نیاز خود را از طریق تولیدکننده تامین کنند.

اجرای طرح فروش

گروه صنعتی ایران‌خودرو، براساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش عرضه خودرو و تنظیم بازار، برنامه‌های فروش هفتگی محصولات خود را از هفته آینده، دوشنبه‌ها به اجرا می‌گذارد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو دراین‌باره گفت: با تحقق برنامه‌های افزایش تیراژ تولید، تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو بیشتر از تعهدات و در قالب فروش فوق‌العاده به بازار عرضه خواهیم کرد.

رحمانی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام‌شده، برنامه فروش این هفته در روز شنبه با فروش فوق‌العاده محصولات انجام و فروش هفتگی روزهای دوشنبه از هفته آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: روزهای دوشنبه به صورت ثابت، برنامه فروش در قالب‌های مختلف فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یک‌ساله و همچنین مشارکت در تولید اجرا خواهد شد.

رحمانی از پیش‌فروش یک‌ساله و مشارکت در تولید ۸۰ هزار خودرو تا پایان سال خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پس از اصلاح قیمت‌ها و رویکرد افزایش عرضه، انتظار می‌رود بازار خودرو در ماه‌های پایانی سال، به تعادل برسد.

کارت‌طلایی‌امدادخودرو ایران رکورد زد

فروش کارت طلایی امدادخودرو ایران فراتر از هدف امسال، به ۴۲ هزار اشتراک رسید.

فروش اشتراک کارت طلایی در آبان از هدف تعیین‌شده برای سال ۱۴۰۰ فراتر رفت و به این ترتیب رکورد فروش روزانه و همچنین ماهانه اشتراک طلایی امدادخودرو ایران شکسته شد.

میزان فروش خدمات طلایی امدادخودرو ایران، در ۲۷ آبان امسال به رقم ۴۲ هزار اشتراک رسید. 

رسول رمضانی، مدیر خدمات طلایی دراین‌باره گفت: با توجه به برنامه‌های متنوع فروش، از رکورد فروش روزانه ۳ هزار اشتراک عبور کردیم و همزمان رکورد فروش ماهانه اشتراک طلایی نیز شکسته شد. 

مدیر خدمات طلایی افزود: فروش ۴۲ هزار اشتراک طلایی بیانگر اعتماد هموطنان به خدمات ارائه‌شده و حاکی از تلاش همکاران دفاتر منطقه‌ای، دفاتر بازاریابی، مرکز پاسخگویی و سازمان فروش ایران‌خودرو برای فروش اختیاری به مشتریان است که در شیوع کرونا و مسائل اقتصادی ناشی از آن رقم خورده است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های کارت طلایی امدادخودرو ایران و در کل سبد خدمات طلایی که در قالب آن به مشتریان ارائه می‌شود، امکان دسترسی بی‌دغدغه هموطنان به خدمات امدادی در هر ساعت از شبانه‌روز است.

همچنین اطمینان مردم نسبت به دریافت قطعات اصل و دارای ضمانت، پوشش زیان حوادث، پوشش زیان ناشی از بلایای طبیعی، تعویض خودرو برای جبران خسارت‌های کلی، نبود محدودیت تعداد دفعات دریافت خدمات، گارانتی کامل خدمات بدنه خودرو، تضمین کیفیت رنگ بدنه و تعمیرات، تامین قطعات استاندارد، کنترل کیفیت خدمات، جبران خسارت واردشده به زیر و عقب خودرو، خدمات امدادی نامحدود و شبانه‌روزی و انجام رایگان سرویس‌های دوره‌ای، از دیگر علل اعتماد مشتریان به خرید این خدمات است.

رمضانی در پایان با اعلام درگاه‌های مطمئن امدادخودرو ایران از همه هموطنان خواست برای دریافت خدمات خودرویی از طریق شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰، اپلیکیشن ایساکو و وب‌سایت www.۰۹۶۴۴۰.com اقدام به ثبت درخواست کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4ybzm2