پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 20546
تاریخ انتشار: 1401/08/30 04:38
رئیس هیات‌عامل ایدرو تاکید کرد

تکمیل زیرساخت‌‌های صنعت کشتی‌‌سازی

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای افزایش ظرفیت‌های ایزوایکو از طرح‌های توسعه این شرکت حمایت می‌کند.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای افزایش ظرفیتهای ایزوایکو از طرحهای توسعه این شرکت حمایت میکند. استفاده از بخش تعمیرات مجتمع در چند سال اخیر با توجه به شرایط ایجاد شده با شتاب و شرایط بهتری در حال انجام است، اگر چه همچنان برای تکمیل و توسعه کارگاههای جانبی و تکمیل تجهیزات نیاز به سرمایهگذاری بیشتری است. ایدرو بازوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه سرمایهگذاری صنعتی در کشور محسوب میشود و این سازمان در تلاش است با همکاری دیگر نهادهای دریایی کشور منابع مالی مورد نیاز تکمیل طرحهای توسعه‌‌ای مجتمع کشتیسازی را بهسرانجام برساند.

ایدرو و صنایع بزرگ

مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بزرگترین مجتمع صنایع دریایی کشور و یکی از شرکتهای فعال زیرمجموعههای ایدرو در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد. ایدرو بر یاری رساندن به صنایع بزرگ و استراتژیک کشور و همچنین بهرهگیری از این ظرفیتها بهمنظور ارتقا تولید و اشتغال، تلاش دارد. بهگفته رییس هیاتعامل سازمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ایدرو با تمام توان از صنعت دریایی حمایت خواهد کرد. ایدرو در راستای هموارسازی مسیر فعالیتهای مهم و زیربنایی مجموعه عظیم صنعتی، تمام تلاش خود را بهکار خواهد گرفت. گفتنی است علی نبوی، رئیس هیاتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در یکی از نشستهای مشترک با مدیرعامل، معاونان و اعضای هیاتمدیره ایزوایکو، با تاکید بر یاری رساندن به صنایع بزرگ و استراتژیک کشور و همچنین بهره‌‌گیری از این ظرفیت‌‌ها به‌‌منظور ارتقای تولید و اشتغال تاکید داشت، اگرچه عمده مشکلات جاری ایزوایکو در شرکتها و مجتمعهای صنعتی دیگر نیز مشاهده میشود و به نوعی عمومیت دارد، اما سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تمام توان از صنعت دریایی و مجتمع ایزوایکو حمایت خواهد کرد. ایدرو برای هموارسازی مسیر فعالیت‌‌های مهم و زیربنایی این مجموعه عظیم صنعتی، تمام تلاش خود را بهکار خواهد گرفت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیاتعامل ایدرو با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساختهای صنعت کشتیسازی، اختصاص اعتبار برای این صنعت را از سوی مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده خواستار شد. اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با همراهی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کردند.

ضرورت تامین منابع برای تکمیل ظرفیتها

نبوی در این بازدید گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سالیان گذشته در راستای توسعه صنایع دریایی انجام شده است. بهگزارش ایدرونیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت دریا فرصت خوبی را برای کشور ایجاد میکند و امیدواریم برای تکمیل زیرساختهای کشتیسازی بتوانیم در قانون بودجه با توجه به دولتی بودن مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل، منابعی را برای بازسازی و تکمیل ظرفیتهای ایزوایکو دریافت کنیم. رئیس هیاتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: قانون توسعه صنایع دریایی که در سال ۸۷ تصویب شده و با توجه به شرایط روز ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی، این قانون را بروزرسانی کند.

یک انتصاب

حسن عمیدی، مدیر ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شد. معاون وزیر صنع، معدن و تجارت در حکمی حسن عمیدی را به سمت مدیر جدید ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب کرد. در حکم علی نبوی بر اهتمام ویژه نسبتبه اطلاعرسانی سریع و دقیق برنامههای سازمان و شرکتهای تابعه، بهبود کیفی برنامههای خبری، تعامل سازنده با رسانهها، تلاش برای ارتقا هر چه بیشتر برند ایدرو، همگامی و همراهی با شورای اطلاعرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید شده است.

حسن عمیدی دانش آموخته دکتری علوم ارتباطات اجتماعی است و پیش از این مسئولیت مدیرکلی دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست را برعهده داشت. از جمله سوابق دیگر عمیدی میتوان معاونت مرکز روابط‌‌عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت ارتباطات، ریاست موزه ارتباطات کشور و مدیرکلی روابط‌‌عمومی و امور بینالملل سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد. مدرس دانشگاه و مدیر گروه روابطعمومی دانشگاه علمی کاربردی نیز جز فعالیتهای آموزشی وی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8nrj