جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 103643
تاریخ انتشار: 1402/11/09 05:25

این اخبار مهم خودرویی را از دست ندهید

دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته در این بخش از روزنامه صمت نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.
این اخبار مهم خودرویی را از دست ندهید

دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته در این بخش از روزنامه صمت نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.

داستان عرضه پژو ۲۰۶ ویژه جانبازان

این روزها که ثبت نام خودروهای وارداتی ویژه جانبازان در حال انجام است شاید جالب باشد بدانید که پژو ۲۰۶ تیپ ۴ هم خودرویی بود که مخصوص جانبازان عرضه شد. فقط ۱۹۱ دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۴ در کشور عرضه شد.این ۱۹۱ دستگاه خودرو هم به صورت کامل به کشور وارد شد و تنها نصب صندلی و لاستیک آن در ایران صورت گرفت. ۲۰۶ تیپ ۴ مجهز به امکاناتی نظیر سنسور باران ، محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد و توری نگه دارنده صندوق عقب است. این خودرو به گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته دارد و پیشرانه آن ۱.۶ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۴ در بازار آزاد از ۱۹۰ میلیون شروع و تا ۴۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

قیمت کامیون سر به فلک کشید!

داف را می‌توان از جمله محبوب‌ترین برندهای تولید کشنده دانست که در ایران نیز حضور دارد. قیمت کشنده‌های داف در ایران به شدت عجیب و غریب است. به عنوان مثال کشنده صفر کیلومتر داف ۴۸۰ مدل ۲۰۲۲ حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان است. نسخه‌های کارکرده داف ۴۸۰ هم قیمت‌هایی بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان دارند. کشنده داف ۵۳۰ کارکرده هم با قیمت‌های ۳ تا ۵ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسند.

فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان در بازار

ثبت نام خودروهای وارداتی جانبازان از امروز شروع می‌شود اما نکته جالب توجه فروش حواله‌ها در بازار است. پای حواله خودروهای وارداتی جانبازان به آگهی‌ها با قیمت‌های عجیب و غریب باز شده است.به عنوان مثال حواله خودروی وارداتی راو ۴ به قیمت ۳.۵ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

فرد دیگری حواله ۳۰ هزار یورویی واردات خودرو را به قیمت ۴ میلیارد تومان آگهی کرده است. در این میان افرادی هستند که آگهی خرید حواله خودروهای وارداتی جانبازان را کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که خودروهای وارداتی جانبازان در نهایت با چه قیمت‌هایی روانه بازار می‌شود.

پول اساسی در جیب صافکاران خودرو

این روزها بازار صافکاری خودرو مخصوصا به صورت حرفه‌ای به شدت داغ شده است. با توجه به اهمیت ظاهر خودرو بسیاری هزینه بالایی انجام می‌دهند تا خودروی‌شان به بهترین شکل ممکن صافکاری شود. در این میان بازار شغل صافکاری به شدت داغ شده و حقوق‌های بالایی برای این شغل اعلام می‌شود.حقوق صافکاران خودرو از حدود ۶ میلیون تومان در ماه شروع و تا ۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد.به نوعی می‌توان گفت صافکاران خودرو تا سالی ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند.

فولکس قورباغه‌ای ۵ میلیارد تومان شد!

فولکس‌واگن بیتل یا قورباغه‌ای را می‌توان از جمله محبوب‌ترین خودرو در بین ایرانی‌ها دانست. قیمت خودروی فولکس قورباغه‌ای در بازار از حدود ۵۰۰ میلیون یا نیم میلیارد تومان شروع می‌شود. اما قیمت نسخه‌های خاص و کارکرد پایین به شدت بالاست. به عنوان مثال فردی فولکس قورباغه‌ای کروک مدل ۱۹۵۹ را ۵ میلیارد تومان آگهی کرده است. اینکه خودرویی مانند فولکس قورباغه‌ای با چنین قیمتی می‌ارزد یا خیر را باید خریداران به آن پاسخ دهند.

پیکان وانت هم لاکچری شد

پیکان وانت را شاید بتوان ارزان‌ترین وانت موجود در بازار ایران دانست. شاید تصور کنید قیمت این خودرو پایین است اما آنطور که فکر می‌کنید نیست. قیمت پیکان وانت از حدود ۹۰ میلیون تومان شروع می‌شود اما این قیمت برای مدل‌های پایین و با کارکرد بالاست. نکته جالب اینجاست که فردی یک پیکان وانت صفر کیلومتر را به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است. این پیکان وانت مدل ۹۳ است و قیمت آن به شدت عجیب است. این که پیکان وانت با چنین قیمتی ارزش خرید دارد یا خیر را باید خریداران پاسخ دهند.

بازار عجیب فروش بلیت کلکسیونی اتوبوس

این روزها کارت بلیت الکترونیک جای خود را به بلیت‌های قدیمی اتوبوس داده است. شاید تصور کنید بلیت‌های کاغذی اتوبوس قیمت آنچنان بالایی ندارند اما سخت در اشتباه هستید. بلیت‌های قدیمی اتوبوس با قیمت‌های میلیونی و به صورت کلکسیونی در بازار خرید و فروش می‌شوند. به عنوان مثال فردی چند عدد بلیت اتوبوس قدیمی را به قیمت ۵ میلیون تومان آگهی کرده است. قیمت این بلیت‌های کلکسیونی معمولا از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

پراید اسقاطی ۴۰۰ میلیون!

در حالی که قیمت پراید صفر در بازار آزاد حداکثر ۳۴۵ میلیون تومان است برخی قیمت‌های عجیب و غریبی برای این خودرو اعلام می‌کنند.

 به عنوان مثال فردی پراید مدل ۸۱ را به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است. این فرد خودروی خود را برای طرح اسقاط و واردات خودرو گذاشته است. گویا واردات خودرو بهانه‌ای برای افزایش قیمت برخی از خودروهای اسقاطی شده است.

کاسبی با کارت هوشمند پایه یک

با جست و جویی در فضای مجازی با انبوهی از تبلیغات واگذاری کارت هوشمند پایه یک مواجه می‌شوید. این کارت‌ها با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد واگذاری می‌شوند. هر فردی با استفاده از این کارت می‌تواند یک دستگاه کامیون مخصوصا مدل‌های اروپایی را وارد کند. نکته جالب توجه اینجاست که در این میان شرکت‌هایی هم با دریافت مبلغی در حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان کار واردات کامیون را انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد که باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

بازار پرسود ثبت نام لاستیک دولتی

بازار خرید لاستیک هم به اندازه بازار خودرو شرایط عجیب و غریبی را تجربه می‌کند. خرید لاستیک با قیمت دولتی این روزها کار ساده‌ای نیست و گاهی اوقات باید در صف‌های طولانی هم منتظر بمانید. در این میان افرادی هستند که با دریافت ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ثبت نام لاستیک دولتی انجام می‌دهند و حواله صادر می‌کنند. با دریافت این حواله‌ها یک جفت لاستیک دولتی به فرد مورد نظر داده می‌شود. آن‌طور که به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری روی روند عرضه لاستیک با قیمت دولتی صورت گیرد.

گاری ۲۵ میلیون تومان!

این روزها به حدی هزینه خرید خودرو و موتورسیکلت گران شده که برخی از گاری برای حمل بار یا فروش مواد غذایی استفاده می‌کنند. شاید تصور کنید هزینه خرید یک گاری با چهار چرخ ساده پایین باشد اما سخت در اشتباه هستید. قیمت گاری در بازار و بین آگهی‌ها از حدود ۱ میلیون شروع و تا ۲۵ میلیون تومان هم می‌رسد. نکته جالب تر اینجاست که ۱۲ عدد چرخ گاری در بازار به قیمت ۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. حتی کار به اجاره گاری هم رسیده است و برخی افراد آن را به روزی ۲۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهند. این که وسیله‌ای مانند گاری به چنین قیمت‌هایی رسیده جای تعجب دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vjnan