سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 19319
تاریخ انتشار: 1401/06/07 02:32

آشنایی با زیباترین جزیره های کانادا

جزایر کانادا میتواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد، زیبایی های طبیعی این جزایر که در سراسر کانادا نمونه هایی از آنها گسترش یافته، موجب شده تا مسافرین کانادا را به سمت این جاذبه ها بکشاند، قایق سواری، دیدار از جاذبه های تاریخی و پارک ها و جنگل های طبیعی در این جزایر از جمله تفریحات گردشگری به شمار میروند.

 


جزایر تورنتو

پارک تفریحی سنتر ویل، سواحل زیبا و پارک ها و طبیعت بی نظیر جزایر تورنتو این مکان را به یکی از بهترین جزایر کانادا تبدیل کرده است. با این حال، زیباترین بخش این جزایر چشم انداز ساحلی تورنتو است. جزایر تورنتو از زیباترین جزایر کانادا هستند. در این جزایر می توانید از سواحل دوست داشتنی، طبیعت تماشایی و پارک های زیبا لذت ببرید. طبیعت گردی و پیک نیک در این جزایر از کارهای محبوب مسافران تور کانادا هستند. گزینه ی جذاب دیگری که پیش رویتان قرار دارد، قایق سواری دور جزیره است.

جالب است بدانید تا قبل از توفان 1858 جزایر تورنتو شبه جزیره بودند و به خشکی راه داشتند. نام قدیمی جزایر تورنتو جزیره هیاواثا بود. این نام متعلق به یک رهبر بومی قدیمی بوده است. گفتنی است سابق بر این برای فاصله ای 121 متری از جزیره تا فرودگاه، سرویس کشتی در نظر گرفته شده بود. تا سال 2015 به دلایل سیاسی امکان ساخت تونل عابر پیاده وجود نداشت.

هزار جزیره

مجمع الجزایر هزار جزیره دقیقا در مرز بین کانادا و ایالات متحده قرار گرفته است و در رودخانه سنت لارنس واقع شده است. بسیاری از مسافران برای بازدید از هزار جزیره ابتدا به انتاریو می روند و سپس از طریق آبراه ها راهی این جزایر می شوند، به این ترتیب می توانند از مکان های تاریخی، قلعه ها و باغ های رویایی در مسیر خود دیدن کنند.

جزیره کیپ برتون

در نووا اسکوشا می توانید جزایر زیبای کیپ برتون را ببینید. گردشگران علاقه زیادی به این جزایر دارند. مهم ترین علت جذابیت این منطقه جاده دیدنی کبوت است. جاده کبوت یکی از زیباترین جاده های ساحلی است که می توانید ببینید. برخی فقط برای اتومبیل سواری در این جاده که در کنار ساحل اقیانوس کشیده شده به کیپ برتون می روند. مانند بسیاری دیگر از جزایر کانادا، طبیعت گردی و ماهیگیری از جمله کارهایی است که می توانید در کیپ برتون انجام دهید. پارک های ملی کیپ برتون همه چیز را برای شما آماده کرده اند تا بتوانید روزی خاطره انگیز را داشته باشید. مردم این منطقه بسیار مهمان نواز هستند و تماشای خرچنگ های ساحلی هم برای مسافران جذاب خواهد بود.

هایدا گوای

در گذشته جزایر هایدا گوای را با نام جزایر ملکه شارلوت می شناختند. این مجموعه جزایر کمی آن طرفتر از سواحل بریتیش کلمبیا قرار گرفته اند. نیمی از ساکنان این جزایر کانادا، بومیان قبیله هایدا هستند. دو جزیره مهم این مجمع الجزایر، گراهام و مورسبی هستند، ولی 150 جزیره کوچک هم در این منطقه وجود دارد. طبیعت این جزایر بکر و اعجاب برانگیز است محوطه باستانی SGang Gwaay هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین مسافران همراه مجموعه گردشگری bestcanadatours.com امکان دیدن گوزن های زیبا را در جزایر هایدا گوای را نیز دارند.

جزیره ونکوور

جزیره ونکوور را می توان از معروف ترین جزیره های کانادا دانست. جزیره ونکوور در واقع بزرگ ترین شهر استان بریتیش کلمبیا است و فرهنگ و تاریخ بومی غنی، معماری زیبا و سواحل فوق العاده این جزیره گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. از جمله جاذبه های گردشگری ونکوور می توان به پیاده روی در خط ساحلی غربی، دره کویچان، تماشای نهنگ ها، بازدید از چشم اندازهای زیبای توفینو و اسکی زمستانی در پیست اسکی کوه واشنگتن آلپاین اشاره نمود.

جزیره پرنس ادوارد

یکی از دلایل شهرت جزیره پرنس ادوارد سریال معروف قصه های جزیره است. این سریال در این جزیره ساخته شد و باعث شهرت جزیره پرنس ادوارد در سراسر دنیا از جمله ایران شد. پرنس ادوارد کوچک ترین استان کانادا است. جزیره پرنس ادوارد یکی از سه استان جزیره ای کاناداست و کوچک ترین استان کانادا از لحاظ میزان و جمعیت محسوب می گردد. نکته جالب در خصوص این جزیره این است که پرنس ادوارد یکی از بزرگترین تولید کننده های محصول سیب زمینی است و 25% کل سیب زمینی کشور کانادا را تامین می نماید. سواحل زیبا، صخره های قرمز و باشکوه که در کنار سواحل شنی سفیدرنگ قرار گرفته اند این جزیره را به یکی از زیباترین جزایر کانادا تبدیل اند. درختان راش، افرا، کاج، بلوط و صنوبر در این جزیره فراوان دیده می شوند. در گذشته گربه های وحشی در پرنس ادوارد زندگی می کردند. شما می توانید روباه ها و خرگوش ها را در اطراف این جزیره ببینید.

جزیره مانیتولین

جزایر کانادا طبیعت بسیار زیبایی دارند اما برخی از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند. جزیره مانیتولین به خاطر دریاچه های زیادش معروف است. نکته جالب این که داخل دریاچه های این جزیره تعداد زیادی جزیره وجود دارند. کوهنوردی و قدم زدن در سواحل دوست داشتنی از دیگر کارهایی است که پیشنهاد می شود در این جزایر انجام دهید.

جزایر مگدالن

جزایر مگدالن که در زبان فرانسوی ایل دو لا مادلن (Îles de la Madeleine) نامیده می شوند از هشت جزیره کوچک و عظیم تشکیل شده اند. اگرچه این جزایر نزدیک جزیره پرنس ادوار و نوا اسکوشا هستند اما بخشی از استان کبک به شمار می آیند. فرهنگ منحصربفرد و خاص، طبیعت نفس گیر و مسحور نماینده و غذاهای دریایی خوشمزه مثل خرچنگ باعث معروفیت و محبوبیت این جزایر شده اند. جزایر مگدالن از جمله پرطرفدارترین و پربازدیدترین جزایر کانادا به شمار می آید و مسافران زیادی برای تفریح و لذت بردن از طبیعت به این مکان سفر می نمایند.

جزیره فوگو

جزیره فوگو در میان تمام جزایر کانادا از همه آرام تر و بکرتر است. موقعیت جغرافیایی خاص، منطقه ها مسکونی کم جمعیت و آرام و طبیعت بکر و چشم اندازهای بینظیر این جزیره را به یکی از زیباترین و بی نظیرترین جزایر کانادا تبدیل نموده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5vkb